افزایش ۲۶ درصدی بلیت فروشی جشنواره فیلم فجر چهل و سوم نسبت به ادوار گذشته
![افزایش ۲۶ درصدی بلیت فروشی جشنواره فیلم فجر چهل و سوم نسبت به ادوار گذشته](https://cdn.tejaratnews.com/thumbnail/27x1OJuIGnoY/7Dh7We5xtX_grx3YA_caqlC9saO3iinF0RllhbjeLBNebgzwxwmFC93BZ-jZGkD7dTs5BGWsh4srsnW_9-DdiYcwX8T4_E84o7DAdjX3LQBTxb-f-eSt-w,,/%D8%AC%D8%B4%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B1%D9%87+%D9%81%DB%8C%D9%84%D9%85+%D9%81%D8%AC%D8%B1+%282%29.jpg)
میلاد شُکرخواه، مدیر فناوری اطلاعات جشنواره فیلم فجر از افزایش ۲۶ درصدی بلیت فروشی فیلم فجر چهل و سوم نسبت به ادوار گذشته خبر داد.
میلاد شُکرخواه، مدیر فناوری اطلاعات جشنواره فیلم فجر با اعلام این مطلب اظهار داشت: بلیت فروشی جشنواره برای سینماهای تهران از ساعت ۱۰ صبح روز چهارشنبه ۱۰ بهمن ماه آغاز شد و تا این لحظه، بیش از ۲۰۱ هزار قطعه بلیت از مجموع کل ظرفیتهای مجاز به فروش سینماهای مردمی تهران (۳۷۰ هزار صندلی) به فروش رفته است و روند خرید بلیت با اشتیاق فراوانی ادامه دارد.
وی افزود: استقبال از بلیت فروشی مردمی سینماهای جشنواره تا پایان روز ششم در شرایطی بوده است که مجموع بلیتهای فروش رفته ما برای دوره چهل و دوم ۱۴۷ هزار قطعه بوده و افزایش قابل توجهای داشته است.
شکرخواه همچنین با اشاره به استقبال فوقالعاده مخاطبان از اکران جشنواره چهل وسوم در سایر استانها اظهار کرد: در بخش استانها، بلیت فروشی از ساعت ۱۰ صبح روز ۱۵ بهمن ماه آغاز شد و استقبال بینظیری از فیلمهای جشنواره تا امروز شده است. مجموعاً ۳۵ عنوان فیلم در بخش استانها اکران میشود و تعداد بلیتهای فروش رفته بیش از ۵۸ هزار قطعه است. این در حالی است که مجموع بلیتهای فروش رفته ما برای دوره چهل و دوم در استانها ۳۴ هزار قطعه بوده و در این بخش نیز، جشنواره چهل وسوم افزایش چشمگیری داشته است.
مدیر فناوری اطلاعات جشنواره فیلم فجر خاطرنشان کرد: فرآیند خرید بلیت براساس سیاستهای اکران جشنواره، به صورت تک فروشی است، یعنی فیلمهایی که تبلیغات تجاری وسیعتر، مواد تبلیغی خلاقانهتر و فعالیت گستردهتری در فضای مجازی دارند، تقاضای خرید بلیت بیشتری به سمت آنها روانه خواهد شد.
وی در ادامه به عوامل کاهش یا افزایش تقاضاهای روزانه اشاره و بیان کرد: روزانه به طور میانگین بین ۱۰ تا ۱۱ هزار قطعه بلیت توسط مخاطبان از طریق سامانههای فروش و گیشه سینماها خریداری میشود. عواملی مثل ظرفیتهای باقیمانده از هر فیلم یا اعلام سانسهای فوقالعاده براساس تقاضای تهیهکنندگان و سینماداران در شکلگیری کاهش یا افزایش این تقاضای روزانه تاثیرگذار است.
شکرخواه تصریح کرد: رفتار خرید مخاطبان به گونهای است که سهم سکوهای فروش بیش از۹۵ درصد و بخش اندکی به گیشه حضوری سینماها تعلق دارد.
مدیر فناوری اطلاعات جشنواره فیلم فجر در پایان گفت: باید از همکاری شبانهروزی و تلاش بیوقفهی کارکنان سینماشهر، ترمینال سمفا و سکوهای فروش به عنوان مجریان اصلی فرآیند خرید بلیت و همچنین اهتمام ویژهی آنها در بالا بردن مشارکت و نشاط جشنواره قدردانی کنم.
نظرات