کد مطلب: ۹۴۱۵۴۱

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

سرمایه گذاری شرکت های خصوصی در صنعت فضا حیاتی است

سرمایه گذاری شرکت های خصوصی در صنعت فضا حیاتی است

رئیس آژانس فضایی ایتالیا در آستانه کنفرانس بین‌المللی صنعت فضایی، بر اهمیت سرمایه‌گذاری‌های خصوصی در رشد صنعت فضایی تاکید کرد و خواستار تدوین قوانین روشن برای ورود شرکت‌های خصوصی به این حوزه شد.

به گزارش تجارت نیوز،

تئودورو والنته، رئیس آژانس فضایی ایتالیا (ASI)، در مصاحبه‌ای که پیش از برگزاری کنفرانس بین‌المللی صنعت فضایی انجام شد، گفت سرمایه‌گذاری‌های خصوصی برای توسعه صنعت فضایی حیاتی است و نباید به‌ چشم تهدیدی برای بخش عمومی دیده شوند. او تاکید کرد برای تحقق رشد زیاد در اقتصاد صنعت فضایی، ورود شرکت‌های خصوصی اجتناب‌ناپذیر است.

رشد دوبرابری صنعت فضایی تا سال 2035

والنته با اشاره به پیش‌بینی‌ها برای رشد اقتصاد صنعت فضایی جهانی به رقم  ۱.۸ تریلیون دلار تا سال ۲۰۳۵ گفت: «تمام برآوردها نشان می‌دهد دستیابی به این اهداف بدون ورود قابل توجه شرکت‌های خصوصی ممکن نخواهد بود.»

همچنین طبق گزارشی از مجمع جهانی اقتصاد و موسسه مک‌کینزی، ارزش بازار صنعت فضایی در حال حاضر حدود ۶۳۰ میلیارد دلار ارزش دارد و به‌ طور میانگین با نرخ ۹ درصد در سال رو به رشد است.

رئیس ASI همچنین اشاره کرد سرمایه‌گذاری از سوی بخش خصوصی در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ به بالاترین سطح خود، یعنی بیش از ۷۰ میلیارد دلار، رسیده است. او افزود برای ورود شرکت‌های خصوصی به عملیات فضایی، قوانین و مقررات واضحی نیاز است که نقش‌ها و مسئولیت‌ها را مشخص کند و به پایداری بلندمدت این صنعت بینجامد.

والنته به چارچوب قانونی جدیدی که به‌تازگی در ایتالیا برای بخش فضایی اعلام شده است اشاره کرد و گفت، این قوانین به حل مسائل صنعت فضایی کمک خواهد کرد. به گفته او، این اقدام می‌تواند زمینه‌ساز همکاری موثرتر بین بخش‌های خصوصی و عمومی در عرصه فضا باشد.

اخبار حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه استارتاپ تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.