خبر مهم:

حجم ویدیو: ۸.۴۵M مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۱:۰۳ دانلود ویدیو

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

راه های سرمایه گذاری در نقره + ویدئو

سارا صفاری سارا صفاری

خرید نقره در بازار فیزیکی یکی از روش‌های سرمایه‌گذاری در بازار این فلز ارزشمند است. با این حال، روش خرید فیزیکی از بازار عموماً با ریسک تقلبی بودن همراه است. با این حال، راه های سرمایه گذاری در نقره بسیار متنوع است.

به گزارش تجارت‌نیوز، خرید و فروش قرارداد آتی نقره در بورس کالا با تحویل نقره فیزیکی نیز روش دیگری برای سرمایه‌گذاری است. در بستر بورس کالا می‌توان حجم مشخصی از نقره را با قیمت توافق شده خرید یا فروخت.

در روش معامله نقره در بورس کالا، خریدار قرارداد، نقره را در قالب ساچمه دریافت می‌کند. اما این روش با معایبی نظیر مالیات ۹ درصدی و فقدان معاملات گواهی سپرده کالایی همراه است.

مزایای خرید نقره از بورس کالا اما از معایب آن بیشتر است؛ مزایایی از قبیل پوشش ریسک نوسانات قیمت کالا، نبود ریسک اعتباری شفافیت قیمت، کارمزد کم معاملات، قابلیت استفاده از اهرم مالی، معافیت مالیاتی، وجود مشخصات قرارداد و استانداردسازی کالا.

معامله در قراردادهای cfd بازار فارکس هم نوع دیگری از سرمایه‌گذاری در نقره است. نبود امکان تحویل فیزیکی نقره اما یکی از بزرگ‌ترین معایب این روش است. با این حال مزایای آن عبارت است از: نقدشوندگی بالا، معاملات دوطرفه، استفاده از اهرم مالی برای افزایش سود، فرایند ساده و بدون محدودیت ثبتٔ‌نام برای ایران.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.