حجم ویدیو: ۱۷.۵۰M مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۲:۳۶ دانلود ویدیو

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

ذره بین؛ سرنوشت بورس در سایه ریسک‌های سیاسی + ویدئو

یکشنبه هفته گذشته پالایش نفت بندرعباس صورت‌های مالی ۱۲ماهه خود را در سامانه کدال منتشر کرد و حواشی زیادی به وجود آورد که موجب سقوط بیش از ۶۰ هزار واحدی شاخص کل شد. فردای همان روز، رئیس‌جمهوری و همراهان او در سانحه هوایی بالگرد جان باختند. سازمان بورس معاملات بازار سهام را برای یک روز تعطیل و برای روز بعد با کاهش دامنه نوسان، مجاز اعلام کرد. ذره‌بین این هفته به بررسی ریسک‌های بازار سهام پس از این رخدادها پرداخته است.

به گزارش تجارت‌نیوز، هفته گذشته گزارش شبندر، بازار سهام را به حاشیه برد. ماجرا از این قرار بود که پالایش نفت بندرعباس بند س تبصره 6 را در صورت‌های مالی 12ماهه خود لحاظ کرده بود. این موضوع سودآوری پالایشگاه بندرعباس را تحت تاثیر قرار داد و EPS این شرکت را به 183 تومان رساند. این در حالی‌ است که این تبصره در مجلس اصلاح شده و حتی اگر اجرایی هم می‌شد ارتباطی با عملکرد سال ۱۴۰۲ شرکت‌ها نداشت!

همچنین روز یکشنبه بالگرد رئیس‌جمهوری و تیم همراه او دچار سانحه هوایی شد که در این حادثه، تمام سرنشینان بالگرد جان باختند. این واقعه یکی دیگر از موضوعاتی بود که بورس را تحت تاثیر قرار داد. ذره‌بین این هفته به مسیر آینده بورس با توجه‌ به ریسک‌های کنونی پرداخته است. 

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.