حجم ویدیو: ۲۲.۰۷M مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۲:۲۸ دانلود ویدیو

محمدرضا فرزین، رئیس کل بانک مرکزی:

بسیاری از ناترازی های شبکه بانکی ناشی از سیاست‌های دولت است/ علت منفی شدن بازار سرمایه سیاست اوراق ۳۰ درصدی نیست

فرزین با اشاره به نقش سیاست‌های دولت در ناترازی های شبکه بانکی، بر لزوم تنظیم مناسبات مالی میان شبکه بانکی و بانک مرکزی با دولت تاکید کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، روز دوشنبه، هفتم خردادماه، مراسم افتتاحیه سی و یکمین همایش سالانه سیاست‌های پولی و ارزی با محور «بازآرایی سیاست‌های پولی و نظارتی با نگاهی به قانون جدید بانک مرکزی» در مرکز همایش‌های بانک مرکزی برگزار شد.

محمدرضا فرزین، رئیس کل بانک مرکزی، در این همایش گفت: «بسیاری از ناترازی‌های امروز نظام بانکی ناشی از مناسبات شبکه بانکی و بانک مرکزی با دولت است و تنظیم مناسبات مالی میان شبکه بانکی و بانک مرکزی با دولت جلوی شکل‌گیری بخشی از ناترازی‌های شبکه بانکی گرفته می‌شود.»

او ادامه داد: «در اقتصاد به دنبال ثبات مالی هستیم و این مفهوم بالاتر از ثبات متغیرها و ثبات اقتصادی است. شرایط اقتصادی باید به گونه‌ای تنظیم شود که فعالان اقتصادی و مردن جامعه توان پیش‌بینی‌ کردن اقتصاد را داشته باشند و نسبت به آینده اقتصاد کشور مطمئن باشند. در اقتصاد کشور به دنبال این مفهوم هستیم که بخشی از این وظیفه چه در قانون کنونی و چه در قانون جدید جزئی از سیاست‌های بانک مرکزی است.»

رئیس کل بانک مرکزی همچنین گفت: «علت منفی شدن بازار سرمایه سیاست اوراق ۳۰ درصدی نبوده است، چراکه مدت‌هاست بازدهی بازار سرمایه منفی است. نمی‌خواهیم سیاست‌های بانک مرکزی مخل بازار سرمایه باشد. چراکه بازار سرمایه و رشد آن بسیار مهم است. تلاش داریم سیاست‌ها را به گونه‌ای اجرا کنیم که بازار سرمایه ‌آسیب نبیند.»

برای مطالعه بیشتر، صفحه اقتصاد کلان در تجارت‌نیوز را دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.