کد مطلب: ۴۰۷۳۳۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

شگرد جدید بانک‌ها برای جذب سپرده / بدون ضامن وام بگیرید

شگرد جدید بانک‌ها برای جذب سپرده / بدون ضامن وام بگیرید

این روزها در میان حجم عظیمی از تبلیغات، انواع تبلیغات بانکی برای جذب سپرده نیز به چشم می‌خورد. هر بانکی با معرفی یک طرح منحصر به خود تلاش می‌کند تا بتواند با دادن شرایط ویژه‌ای از جمله سود سپرده بیشتر یا پرداخت تسهیلات، مشتریان را به سپرده‌گذاری سوق دهد.

این روزها در میان حجم عظیمی از تبلیغات، انواع تبلیغات بانکی برای جذب سپرده نیز به چشم می‌خورد. هر بانکی با معرفی یک طرح منحصر به خود تلاش می‌کند تا بتواند با دادن شرایط ویژه‌ای از جمله سود سپرده بیشتر یا پرداخت تسهیلات، مشتریان را به سپرده‌گذاری سوق دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، یکی از بانک‌هایی که به تازگی برای جذب سپرده شگرد خاصی را به کار گرفته بانک مسکن است. این بانک با معرفی طرحی به نام طرح «2و1» همزمان با سپرده­‌گذاری با حداقل سپرده 10 میلیون تومان، در ازای 85 درصد میزان سپرده و تا حداکثر 200 میلیون تومان، وام بانکی میان­‌مدت با حداکثر بازپرداخت پنج ساله به فرد سپرده­‌گذار پرداخت می­‌کند.

در واقع در این طرح مشتری پول خود را در بانک سپرده‌گذاری می‌کند و درصدی از پول خود مشتری به او وام داده می‌شود و پول مشتری نیز به عنوان وثیقه نزد بانک نگه داشته می‌شود تا پرداخت وام به پایان برسد.

پرداخت این وام با اعتراض‌های مردمی در فضای مجازی مواجه شده است. برخی افراد با ثبت نظر خود درباره این طرح عنوان کرده‌اند که این ما هستیم که به بانک‌ها وام می‌دهیم نه آنها به ما.

در این طرح، نرخ سود سپرده­‌گذاری به شکل نرخ سود علی­‌الحساب سالانه معادل دو درصد بوده که همانند سایر سپرده­‌های کوتاه­مدت عادی محاسبه و به حساب مشتریان پرداخت می­‌شود. همچنین نرخ سود تسهیلات نیز رقمی برابر با یک درصد سالانه است.

پیش‌تر نیز این طرح در بانک‌های دیگر از جمله «طرح آنی» بانک تجارت، «طرح کوشان» بانک اقتصادنوین، «طرح سودمند» بانک رفاه و دیگر بانک‌ها اجرا شده بود که در ازای دریافت سپرده وام بانکی بدون ضامن پرداخت می‌کردند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    متأسفانه این یک نوع ازطرحهای مسخره است 100میلون بدم 90میلون وام بگیرم سودبالاتری پرداخت کنم بابت سرمایه خودم سودکمتری بگیرم دیرکردهم بپردازم ربه در به هم بدهم می‌گویند بعدازپایان وام سرمایه تان مال خودتان مگر این وام سرمایه بانک است این کارکلاه گشادی است که بانک هاسر مردم ناآگاه میگذارندبرویداین دام رابرمرغ دگربگذاریدملت ایران می‌تواندسر مایه خودرا محافطت کند 10میلیون بده 9میلیون بگیرایااین وام یاکلاه برداری، عجب طرح مسخره ای

    • ناشناس

      یعنی یکی فکر نمیکنه که چه قدر این بانک ها مزخرف هستن

  • ناشناس

    با سلام
    تا حالا همه بنکهای خصوصی از جمله بانک شهر اقتصاد نوین پارسیان و … که خلاف بخشنامه ها و دستورالعملهای بانک مرکزی چه از نظر سپرده و سود سپرده ها غیر قانونی و بیش از حد پرداخت میکردند هیچ یک از شما هیچ اعتراضی نداشتید حال که بانک مسکن یک طرح که با مجوز بانک مرکزی مطرح و پرداخت میکنه بهتون برخورده؟؟
    اول اطلاعاتتون رو کامل کنید بعد مطلب بنویسید
    این طرح تحت عقد مرابحه و برای خرید خدمات و کالا بصورت نسیه(اقساطی) هست
    مشتری برای خرید قسطی در شرایطی که فروشنده کالا را نقدی میفروشد از مسیر بانک خرید کالا و خدمات خود را نسیه انجام میدهد

  • ناشناس

    بانکهایی که این نوع وام را اسمش راگذاشتند وام بدون ضامن وازپول خودما به خودمان وام می‌دهند وتازه درصدی ازسرمایه ماهم کم می‌شود، می‌خواهند سرمایه مارا ازما بگیرندتاکمبودوکسری خودراجبران کنند، دلشان بحال ملت ایران نسوخته است سنگ خودرا به سینه می‌زنند، ایاعقل آدم کم است که فریب اینهارابخورد اگرازهرکس 10میلیون نزد بانک بماندمبلغ مانده چقدرمشودچراهرگزکسی بفکررفاه مردم نیست همه بانکهایی که این نوع وام راپیشنهادمیکنند، چه فکری درسر آرند، رفاه مردم یاپرکردن جیب خودشان لطفا جواب منطقی بدهید الله اعلم

  • ناشناس

    یک سری مردم که خردشدن،
    یک سری هم تازگی ها دارن خرد میشن
    تا کی میخوان از صبر و تحمل مردم سو استفاده کنن

  • امیر

    من یه مثال میزنم اقای الف میخاست یه ملک بخره 1میلیارد نقد ایشون 100نقد میده 900از سپردش وام میگیره. ماهی 20تومن قسطش میشه ماهی ده سود میگیره ماهی ده باید از خودش بده کلا میشه 600تومن با پرداخت اولش میشه کلا 700تومنملکی که میخاست نقد بخره 1میلیارد تومن قسطی خریده 700در پایان 60ماهم 1میلیاردشم سر جاش هست

    • ناشناس

      خیلی منطقی نیست ایشون باید بانکی باشه چون از حرف هاش مشخصه

  • رضا

    سلام به خوانندگان عزیز اگر بانک راست میگه در حالت عادی وام یک درصدی بدهد در صورتی که وام عادی بالای ۲۰ درصد میدهند
    حالا برای سپرده گذاری اگر راست میگویند به سپرده ۲۵ درصد سود بدهند وبابت وام ۳۶ ویا۶۰ ماهه اقساطی نیز ۲۵ درصد سود بگیرند اونموقع میبینید که بانک در میرند وقبول نمیکنند چون اختلتف بین سود سپرده وسود تسهیلات ۱۲ درصد به نفع مشنری هست در صورتی که در وام ۱ درصد همهچیز بهنفع بانک هست

  • رضا

    سلام به خوانندگان عزیز اگر بانک راست میگه در حالت عادی وام یک درصدی بدهد در صورتی که وام عادی بالای ۲۰ درصد میدهند
    حالا برای سپرده گذاری اگر راست میگویند به سپرده ۲۵ درصد سود بدهند وبابت وام ۳۶ ویا۶۰ ماهه اقساطی نیز ۲۵ درصد سود بگیرند اونموقع میبینید که بانکها در میرند وقبول نمیکنند چون اختلاف بین سود سپرده وسود تسهیلات ۱۲ درصد به نفع مشنری هست در صورتی که در وام ۱ درصد همه چیز به نفع بانک هست

  • ناشناس

    مگه میشه!! واقعا کسی اینکارو میکنه؟؟؟؟؟؟ وااااااااااااای مگه میشه!! عجب چیزایی آدم میشنوه هاااا ، یه روزی یک نفر اینو گفت ولی باور نکردم،الان میبینم که هر اتفاقی ممکنه بیفته تو مملکت ما??

  • محمدرضا

    عین ربا است حتی بدتر از آن – از پول طرف به خودش وام میدن بعد تازه سودم میگیرند

  • رضا

    به قول قدیمیها:قوز از قوزم برنداشتی قوز رو قوزم گذاشتی.واقعا شرم آوره!!!