خبر مهم:

کد مطلب: ۶۰۶۶۶۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

نهادهای مذهبی سال ۱۴۰۱ چقدر بودجه می‌گیرند؟ + اینفوگرافیک

نهادهای مذهبی سال ۱۴۰۱ چقدر بودجه می‌گیرند؟ + اینفوگرافیک

در لایحه بودجه ۱۴۰۱، بودجه برخی از سازمان‌ها و موسسات مذهبی اعلام نشده است. بر اساس این لایحه بودجه مرکز خدمات حوزه‌های علمیه نسبت به سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رئیس جمهوری، لایجه بودجه ۱۴۰۱ را روز یکشنبه به مجلس تقدیم کرد. در این لایحه بودجه برخی از سازمان‌ها و موسسات اعلام نشده است.

بودجه کدام نهاد مذهبی بیشتر شده است؟

بر اساس لایحه بودجه ۱۴۰۱، بودجه مرکز خدمات حوزه‌های علمیه نسبت به سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش داشته است. بودجه مرکز خدمات حوزه‌های علمیه دو هزار و ۸۰۹ میلیارد تومان است و در سال ۱۴۰۰، هزار و ۴۰۱ میلیارد تومان بوده است.

آنطور که در این لایحه آمده سهم بودجه مرکز خدمات حوزه‌های علمیه از سازمان حفاظت محیط‌زیست بیشتر است. بودجه سازمان محیط‌زیست در لایحه بودجه ۱۴۰۱، ۲ هزار و ۱۵۷ میلیارد تومان است.

۴۳ دستگاه مذهبی در بودجه سال ۱۴۰۰، ۷۲۵۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بودجه گرفتند که سهم برخی از آنها به طور جداگانه بیشتر از بودجه سازمان‌هایی چون ستاد کل بحران کشور بود.

بودجه کدام موسسات مذهبی اعلام نشده؟

در جدول هفتم لایحه بودجه ۱۴۰۱، بودجه اجرایی برخی از موسسات و سازمان‌های مذهبی نوشته شده اما نه به طور کامل.

در جدول زیر ۱۰ سازمان و موسسات مذهبی که در بودجه ۱۴۰۰ بیشترین بودجه را گرفته بودند، نوشته شده است. بودجه سازمان‌های اوقاف و امور خیریه، فرهنگ و ارتباطات اسلامی و موسساتی مانند جامعه‌المصطفی‌ العالمیه، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی و… در لایحه بودجه ۱۴۰۱ اعلام نشده است.

نهادها مذهبی 2

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    حرف برای گعتن زیاد کی جرات نوشتن دارد

  • ناشناس

    و بودجه معلولان هم صفر