کد مطلب: ۶۹۸۴۰۹

ثبت‌نام وام اربعین آغاز شد

ثبت‌نام وام اربعین آغاز شد

بر اساس اعلام وزارت اقتصاد، زائران اربعین از امروز می‌توانند برای دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه ۳ تا ۵ میلیون تومانی در سامانه سماح ثبت‌نام کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ۳ تا ۵ میلیون تومانی خبر مهم وزیر اقتصاد بود برای زائران اربعین امسال و مهمتر اینکه زائران برای دریافت این تسهیلات نیازی به مراجعه به بانک ندارند.

به نقل از تسنیم، احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام کرده: تا سقف پنج میلیون تومان تسهیلات برای حضور زمینی زائران اربعین حسینی (ع) در بزرگ‌ترین اجتماع بشری جهان از سوی بانک‌های زیرمجموعه این وزارتخانه پیش‌بینی شده است.

وی افزود: به منظور پرداخت این وام، پس از هماهنگی‌هایی که با سازمان برنامه و بودجه، سازمان حج و زیارت، ستاد مرکزی اربعین، پلیس گذرنامه و بانک‌ها صورت گرفت، زائران سرپرست خانواری که یارانه دریافت می‌کنند، پس از درخواست این تسهیلات در سامانه حج و زیارت (سماح) در صورتی که از مرزهای زمینی خارج شوند، مبلغ این تسهیلات به‌صورت خودکار و بدون نیاز به مراجعه به بانک‌ها به حساب یارانه آنها واریز شده و با اقساط یک‌ساله از یارانه آنها کسر خواهد شد.

در ادامه شرایط دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه اربعین را می‌خوانید؛

۱- متقاضی حتماً سرپرست خانوار و دریافت‌کننده یارانه باشد (این تسهیلات بدون نیاز به مراجعه به بانک‌ها در حساب یارانه سرپرست خانوار واریز و اقساط آن با سررسید یک‌ساله از محل یارانه کسر می‌شود) و در خصوص زائرانی که سرپرست خانوار نیستند امکان بهره‌مند از این تسهیلات با رضایت سرپرست خانوار فراهم خواهد شد.

۲- متقاضی الزاماً باید در سامانه حج و زیارت (سماح) درخواست استفاده از تسهیلات را ثبت کرده و در ایام اربعین صرفاً از طریق مرزهای زمینی سفر کرده باشند.

۳- میزان تسهیلات برای یک نفر سرپرست خانوار سه میلیون تومان، به همراه یک نفر از اعضای تحت پوشش چهار میلیون تومان و همراهان ۲ نفر یا بیشتر پنج میلیون تومان خواهد بود.

ezgif 2 a06a8ba4f9

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • مهدی خلیلی

    دوستانی که بانک رو اشتباه زدند نگران نباشند این مشکل توسط مسولین اطلاعات بازنگری خواهد شد وجای نگرانی نیست

    • ناشناس

      سلام وقتتون بخیر از کجا میگی

  • ناشناس

    بانک را اشتباه وارد کردم ویرایش نداره؟ بانک سپه یارانه دریافت میکنم ولی گزینه بانک سپه نبود ملی زدم

  • ناشناس

    سلام من بانگ ملی رو زدم بانگم کشاورزی هست چطور ویرایش بدم

  • ملکا

    لینک ثبت نام بدین

  • ناشناس

    وام اربعین خوبه اما کاش شرط خروج از مرز نمیذاشتین. چون یکی مثل من که شرایط مالی خوبی ندارم و یارانه بگیرم و ارزوی کربلا دارم هزینه یک میلیون پول بلیط اتوبوس از مشهد تا مهران، سه میلیون هزینه ارز اربعین ندارم و فقط باید حسرت بکشم. ثبت نام کردم به امید اینکه این وام قبل رفتن میدن و میتونم حداقل ارز بخر با 3 تومان واسه سفر. امسالم باید حسرت کربلا بکشم. کاش شرط واریز بعد از خروج از مرز نبود. اونایی که میرن واسه ما هم دعا کنند. یه کارگر بیکار از مشهد

    • محمد

      تعیین وام (تسهیلات ) اربعین بطور اتوماتیک به شماره حساب یارانه شما ریخته میشود نگران نباشید

  • ناشناس

    سلام بچه ها تو سماح ثبت نام کردند اسم منو پدرشون مینطوری زدند هوایی ولی ما زمینی اومدیم حالا باید چکار کنیم وام بما بدن تو پاسپورتمون زدن مرز مهران الانم ما نجف هستیم

  • ناشناس

    سلام من یارانه را از حساب بانک ملت دریافت می کنم ولی اشتباها بانک ملی ثبت نام کردم .ویرایش هم نداره .چه باید کرد

    • محمد

      دوباره به سایت سماح برگردید و با تعیین وام (تسهیلات ) اربعین بطور اتوماتیک به شماره حساب یارانه شما ریخته میشود

  • سیدحسین سهرابی

    خیلی خوب وعالی بود

  • ناشناس

    موقعه ثبت نام وام اربعین خوب تو بوق کرده بودید حالا پس چرا خبری از وام اربعین نیست ، از خدا نمی ترسید مردم و سرکار گذاشتید؟

  • ناشناس

    وام‌اربعین چی شد