کد مطلب: ۳۴۵۹۲۹

کارنامه بازار سرمایه در روز یکم بهمن ماه سال ۱۳۹۷

رفتار هیجانی سهام‌داران و سقوط بورس

رفتار هیجانی سهام‌داران و سقوط بورس

امروز هیچ حمایتی از سوی حقوقی‌ها صورت نگرفت و تقریبا تمام نماد‌ها معاملات امروز خود را با صف فروش به پایان رساندند. در حالی که گروه‌های پالایشی گزارش‌های خوبی را روانه کدال کرده بودند اما معاملات مربوط به آن منفی به پایان رسید. شاخص کل بورس با افت شدید 3.5 هزار واحدی به کانال 161 واحدی سقوط کرد.

شاخص کل بورس با افت شدید 3.5 هزار واحدی به کانال 161 واحدی سقوط کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، به دنبال ریزش 556 واحدی شاخص کل بورس در روز گذشته، بازار سهام امروز با شدتی بیشتر، معادلات تحلیلگران و سهام‌داران بازار سرمایه را برهم زد و شاخص را بیش از 3500 واحد کاهش داد.

در طول جریان معاملات بورس امروز حدود 132 هزار معامله به ارزش 565 میلیارد تومان انجام شد و ارزش بازار سهام به 613 هزار و 450 میلیارد تومان کاهش یافت.

برترین گروه‌های صنعتی امروز گروه‌های بانکی و فرآورده‌های نفتی بودند که بیشترین ارزش معاملات امروز را در اختیار داشتند.

به طور متوالی امروز نیز بانکی‌ها توانستند بیشترین ارزش معاملات را در اختیار داشته باشند. گروه بانکی با معاملاتی به ارزش 134 میلیارد تومان از دیگر گروه‌ها سبقت گرفت.

شاخص کل بورس در ۱ بهمن ۹۷

زیان‌ده‌ترین گروه‌‌های صنعتی در بازار امروز بورس، معادن، خودرو، انتشار و چاپ، فنی مهندسی و محصولات فلزی بودند.

شاخص کل بورس در ۱ بهمن ۹۷

بیشترین تاثیر مثبت را نمادهای وامید، اخابر، فروس و شاملا و بیشترین تاثیر منفی را نمادهای پارس، شبندر، فارس، شپنا و وبملت بر شاخص کل و ارزش بازار سهام امروز داشتند.

همچنین در میان نمادهای بورسی بیشترین تقاضا معادل 38 میلیارد تومان متعلق به نماد وتجارت و بیشترین عرضه نیز با 10 میلیارد تومان مربوط به نماد خساپا بود.

شاخص کل بورس در ۱ بهمن ۹۷

همچنین شاخص کل بازار فرابورس با افت 21 واحدی تا سطح 1970 واحدی کاهش یافت که نماد ذوب بیشترین تاثیر مثبت و میدکو و مارون بیشترین تاثیر منفی را بر روی ارزش این بازار داشته‌اند.

اتفاقات مهم امروز بورس

امروز هیچ حمایتی از سوی حقوقی‌ها صورت نگرفت و تقریبا تمام نماد‌ها معاملات امروز خود را با صف فروش به پایان رساندند.

در حالی که گروه‌های پالایشی گزارش‌های خوبی را روانه کدال کرده بودند اما معاملات مربوط به آن منفی به پایان رسید.

بازار امروز شاهد بازگشت بانک تجارت به مدار مثبت بود، به‌طوری که این نماد تا بازه دو درصد مثبت پیش رفت؛ ارزش معاملات این نماد به 38 میلیارد تومان رسید.

نگرانی معامله‌گران از تنش‌های سیاسی شاید مهم‌ترین دلیلی باشد که از روز گذشته باعث ریزش قیمت‌ سهام و عرضه‌های سنگین در بازار شده است. عصر روز گذشته انتشار گزارش‌های 9 ماهه در کدال سرعت گرفت؛ گزارش‌های دو خودروسازی بزرگ کشور بازیان‌های سنگین در کنار اعلام گزارش‌های 9ماهه بانک‌ها که انتظارات سرمایه‌گذاران درباره نرخ تسعیر ارز را برآورده نکرد، از دیگر دلایلی بود که به جو منفی بازار امروز دامن زد.

باید منتظر ماند و دید آیا روند بازار سرمایه در روزهای آینده به پیش‌بینی تحلیلگران بورس و متعادل و مثبت شدن نزدیک می‌شود؟

عرضه اولیه لوتوس

شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان که بانک پارسیان از سهام‌داران اصلی آن بوده، با سرمایه 500 میلیارد تومان، چهارشنبه آماده عرضه 10 درصد از سرمایه‌اش است. معارفه شرکت لوتوس سه‌شنبه دوم بهمن ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

عرضه اولیه تعداد پنج میلیارد سهم معادل 10 درصد شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان با نماد معاملاتی «لوتوس» چهارشنبه، سوم بهمن ماه انجام می‌شود.

در این عرضه اولیه به هر سهام‌دار حقوقی و حقیقی حداکثر 2000 سهم در دامنه قیمتی 1950 تا 2050 ریال اختصاص داده می‌شود که انتظار می‌رود درصورت استقبال 280 تا 340 هزار نفری، نقدینگی مورد نیاز حدود 300 تا 366 هزار تومان باشد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.