کد مطلب: ۳۷۳۷۰۴

دژپسند خبر داد:

زمان آغاز فعالیت بازار متشکل ارزی

زمان آغاز فعالیت بازار متشکل ارزی

وزیراقتصاد گفت: فعالیت بازار متشکل ارزی از هفته آینده آغاز و تاثیر مثبتی در بازار ارز بر جای می‌گذارد که قیمت واقعی دلار نیز در این بازار کشف می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیو ز، فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اطلاعیه بانک مرکزی درباره تشکیل بازار متشکل ارزی ، گفت: فعالیت این بازار از هفته آینده آغاز و تاثیر مثبتی در بازار ارز بر جای می‌گذارد که ان شاء الله قیمت واقعی دلار نیز در این بازار کشف می‌شود.

وزارت اقتصاد در حال سیاست‌گذاری درباره فعالیت‌های آینده خصوصی‌سازی است

این عضو کابینه دولت دوازدهم، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا به درخواست نمایندگان برای متوقف کردن خصوصی‌سازی تا زمان تعیین تکلیف نهایی پاسخ داده شده است یا خیر، افزود: وزارت امور اقتصادی و دارایی در حال سیاست گذاری درباره فعالیت‌های آینده خصوصی سازی است.

وی در خصوص انتقاد برخی مبنی بر اینکه فعالیت‌های گمرک مبتنی بر جنگ اقتصادی نیست، ادامه داد: برخی انتقاد می‌کنند که چرا کالای وارداتی به صورت روان وارد کشور شده و ترخیص ها راحت انجام می شود و برخی از تعلل در ورود انتقاد می کنند، اما واقعیت این است که 85 درصد کالاهای وارداتی به کشور کالاهای سرمایه ای، کالاهای واسطه ای و مواد اولیه است که اگر روان وارد شود به این معناست که در حال تقویت ماشین تولید کشور هستیم و اگر گمرک این اقدامات را انجام دهد یعنی اینکه در جهت اقتصاد مقاومتی، رونق تولید و افزایش اشتغال حرکت می کند.

صادرات روان تر کالاهای غیرنفتی ارزآوری کشور را افزایش می‌دهد

دژپسند تاکید کرد: هرچه صادرات غیرنفتی در کشور روان تر انجام شود اعتبار ایران در حوزه بین الملل افزایش یافته و ارزآوری کشور نیز بیشتر می شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه گمرک با شعار دقت، سرعت و سلامت فعالیت می‌کند، تصریح کرد: در عین حال که گمرک به دنبال این است که کار ترخیص سریعتر انجام شود اما می‌خواهد منطبق بر قوانین و مقررات و با شفافیت و سلامت نیز فعالیت کند.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.