کد مطلب: ۶۵۹۸۷۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

ادامه سرقت دریچه‌های فاضلاب / ۱۰۰ دریچه در البرز به سرقت رفت

ادامه سرقت دریچه‌های فاضلاب / ۱۰۰ دریچه در البرز به سرقت رفت

فرمانده انتظامی استان البرز از ۱۰۰ فقره سرقت دریچه فاضلاب و هفت فقره سرقت اماکن خصوصی در البرز خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، فرمانده انتظامی استان البرز از سرقت ۱۰۰ فقره سرقت دریچه فاضلاب در البرز خبر داد. اما ماجرا تنها به البرز ختم نمی‌شود. در تهران و شهرهای دیگر نیز سرقت دریچه فاضلاب صورت می‌گیرد. حتی با عوض کردن جنس دریچه‌ها نیز این سرقت‌ها تکرار شد.

عباسعلی محمدیان، فرمانده انتظامی استان البرز به فارس گفت: «در پی وقوع چندین فقره سرقت دریچه‌های فاضلاب در شهرک صنعتی اشتهارد، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.».

او اظهار کرد: «متهمان در تحقیقات تکمیلی کارآگاهان به ۱۰۰ فقره سرقت دریچه فاضلاب و هفت فقره سرقت اماکن خصوصی با همدستی سه نفر دیگر اقرار کردند.».

سرقت ۲۰۰۰ دریچه فاضلاب طی ۶ ماه

فقط در البرز نیست که دریچه‌های فاضلاب را به سرقت می‌برند. تنها طی شش ماه سال گذشته در تهران بیش از ۲۰۰۰ دریچه فاضلاب به سرقت رفت.

آذرماه سال ۱۴۰۰، تجارت‌نیوز در گزارشی به موضوع سرقت‌های شهری پرداخت. معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب منطقه ۳ تهران به تجارت‌نیوز گفت: «در شهر تهران طی شش ماه بیش از ۲۱۰۰ مورد سرقت از دریچه فلزی صورت گرفت.».

علی موسوی تشریح کرد: «در حالی که کل سال ۹۹، ۲۸۰۰ مورد سرقت از دریچه‌های فاضلاب داشتیم. بنابراین اگر این روند سرقت ادامه داشته باشد، تا پایان سال ۱۴۰۰ تعداد سرقت‌ها دو برابر می‌شود.».

او همچنین عنوان کرد: «روند سرقت دریچه‌های فاضلاب در تهران بشدت افزایش پیدا کرده است. فقط در منطقه تحت پوشش آبفای منطقه، سرقت دریچه‌های فلزی در هفت ماهه سال ۱۴۰۰ بیش از مجموع دو سال پیش از آن بود.».

برای جلوگیری از سرقت دریچه‌ فاضلاب از دریچه‌های جدید با جنس ارزان‌تر در برخی مناطق استفاده شد. اما موسوی توضیح داد که حتی این دریچه‌ها را هم به سرقت می‎برند.

اما تنها دریچه‌ فاضلاب نیست که به سرقت می‌رود. تابلوهای علائم رانندگی، گاردریل نیز مورد توجه سارقان است.

سرقت تابلوهای علائم رانندگی

سال گذشته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران به تجارت‌نیوز گفت: «سرقت‌ تابلوها و علائم رانندگی در خیابان‌ها و جاده‌ها نسبت به دو سال گذشته افزایش پیدا کرده است.».

حیدر نوروزی افزود: «به طور کلی این سرقت‌ها شامل سرقت تابلوها، علائم، گاردریل، پایه گاردریل و… می‌شود. این خسارت‌ها به ما دو میلیارد تومان در سال خسارت وارد کرده است.».

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    کرج صاحب نداره که نه به شهر میرسن نه به سگ های ولگرد نه جلوی دزد ها رو می گیرن خیلی افتضاح شده

  • محمد

    سلام
    خیلی خطر آفرین هستش در شب امکان افتادن کودک یا هر فرد بزرگسالی وجود دارد دولت دریچه های سیمانی جایگزین کنید