به گزارش تجارت نیوز، شماری از سربازان آمریکایی که در حمله پهپادی ایران به یک پایگاه نظامی آمریکا در بندر الشعیبه کویت در اول مارس (۱۱ اسفند) زخمی شدند، ادعاهای پنتاگون مبنی بر اینکه بیشتر مجروحان دچار جراحات جزئی شده و بهسرعت به خدمت بازگشتهاند را زیر سؤال بردهاند.
در ماه مارس، پیت هگست، وزیر جنگ آمریکا، اعلام کرده بود که «تقریباً ۹۰ درصد» از حدود ۴۰۰ نظامی آمریکایی که در جریان جنگ با ایران زخمی شدند، آسیبهای جزئی دیدهاند و به خدمت بازگشتهاند.
اما برخی از مجروحان و خانوادههای آنان میگویند شدت جراحات بسیار بیشتر از چیزی بوده که در طبقهبندیهای رسمی ارتش اعلام شده است.
یکی از این افراد، رئیس ارشد درجهدار رودنی برمن است که هنگام اصابت یک پهپاد ایرانی به محل استقرارش در حمله اول مارس، بدنش پر از ترکش شد. پروندههای پزشکی او نشان میدهد که وی دچار ضربه مغزی، از دست دادن شنوایی و بینایی، آسیب ریه و زخمهای متعدد ناشی از ترکش شده است.
با این حال، ارتش او را در دسته افراد «فاقد جراحت شدید» قرار داده است. همسر او، این طبقهبندی را «غیرقابل قبول» توصیف کرد، زیرا در ابتدا به او گفته شده بود که همسرش قرار است بهزودی به خدمت بازگردد.
همچنین سرگرد گروهبان کوری هیکس در اثر ترکشها بهشدت مجروح شد و در یک بیمارستان کویتی چندین عمل جراحی اورژانسی روی او انجام شد. او اکنون در حال بهبودی از آسیب تروماتیک مغزی است. هیکس گفت که در ابتدا به خانوادهاش اعلام شده بود که جراحات او جزئی است.
حمله به بندر الشعیبه کویت باعث کشته شدن شش نظامی آمریکایی و زخمی شدن بیش از ۲۰ نفر دیگر در این پایگاه نظامی آمریکا شد.
بازماندگان این حمله و خانوادههای قربانیان میگویند معتقدند ارتش آمریکا شدت تلفات و آسیبها را کمتر از واقعیت نشان داده است.