کد مطلب: ۳۵۳۸۸۲

نزدیک به ۲ هزار کارت بازرگانی جدید در سه ماه صادر شد

نزدیک به 2 هزار کارت بازرگانی جدید در سه ماه صادر شد

وزارت صنعت اعلام کرد که در سه ماهه اخیر یک هزار و 920 کارت بازرگانی جدید صادر و پنج هزار و 341 کارت بازرگانی تمدید شده است.

در شرایطی که 11 روز دیگر انتخابات اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور برگزار می‌شود، وزارت صنعت اعلام کرده که در سه ماهه اخیر یک هزار و 920 کارت بازرگانی جدید صادر و پنج هزار و 341 کارت بازرگانی تمدید شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، اواخر دی ماه امسال بود که «عدنان موسی‌پور» عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران اعلام کرد: برخی اتاق‌های بازرگانی استان‌ها، از یک سال پیش به صورت غیرقانونی اقدام به صدور کارت‌های عضویت و بازرگانی کرده‌اند تا در انتخابات امسال اتاق‌های استانی از آنها استفاده کنند.

به گفته وی، کل کارت‌های صادر شده توسط یکی از اتاق‌های بازرگانی استانی در طول 40 سال گذشته 60 عدد بوده اما این اتاق در طول یک ماه برای شرکت در انتخابات، 600 کارت صادر کرده است.پ

در این پیوند امروز (سه‌شنبه) وزارت صنعت، معدن و تجارت جدیدترین آمارهای خود مربوط به سه ماهه آذر، دی و بهمن ماه را منتشر کرد که نشان می‌دهد در این مدت صدور و تمدید کارت‌های بازرگانی جهش داشته است.

بر پایه این آمار، در هشت ماهه امسال (تا پایان آبان) در مجموع چهار هزار و 777 کارت بازرگانی جدید صادر و 11 هزار و 928 کارت بازرگانی تمدید شده بود که نسبت به مدت مشابه پارسال صدور کارت‌های جدید نزدیک 10 درصد کاهش و تمدید آنها 4.4 درصد افزایش داشته است.

با این حال در سه ماهه اخیر بیش از نصف کل کارت‌های صادره از ابتدای سال تا آبان ماه، کارت جدید صادر یا تمدید شده است.

ثبت‌نام از متقاضیان شرکت در دوره نهم اتاق‌های بازرگانی ایران تا 26 دی ماه انجام شد و قرار است این انتخابات از ساعت 8 تا 18 روز شنبه 11 اسفند ماه در محل اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور برگزار شود.

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران که از آن به عنوان پارلمان بخش خصوصی یاد می‌شود، ۳۴ اتاق در تمامی استان‌ها و برخی شهرهای کشور دارد و مهمترین وظیفه آن ارائه نظرات مشورتی به قوای سه‌گانه و همکاری با دستگاه‌های اجرایی، ایجاد هماهنگی و همکاری بین بازرگانان و صاحبان صنایع، معادن و کشاورزی و برقراری ارتباط با اتاق‌های بازرگانی سایر کشورها است.

پس از برگزاری انتخابات اتاق‌های بازرگانی استان‌ها، هیات نمایندگان اتاق ایران مرکب از اعضای منتخب ۳۴ اتاق سراسر کشور تشکیل می‌شود و اینها هیات‌رئیسه اتاق ایران را که مرکب از هفت نفر است، برای مدت چهار سال انتخاب می‌کنند.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.