کد مطلب: ۳۵۲۲۳۵

واکنش به ادعای عجیب عسگراولادی / تخلفات ۲۶۰۰ کارت بازرگانی صحت ندارد

واکنش به ادعای عجیب عسگراولادی / تخلفات 2600 کارت بازرگانی صحت ندارد

دبیر کل اتاق بازرگانی تهران می‌گوید: طی یک سال گذشته اصلا دو هزار و 600 کارت عضویت صادر نشده است، بنابراین چطور می‌توان ادعا کرد که این تعداد کارت مورد اشاره تخلفاتی داشته‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز، عضو هیات نمایندگان اتاق تهران طی نامه‌ای از رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت در خواست کرد تا جهت جلوگیری از تخلفات 2600 کارت بازرگانی صادرشده در بهمن و اسفند 96 باطل شود.

این برای نخستین بار نیست که در آستانه برگزاری انتخابات اتاق بازرگانی ، اسدالله عسگراولادی با مقامات دولتی نامه‌نگاری می‌کند. پیش از این هم عسگراولادی در دوره قبل انتخابات اتاق بازرگانی در گفتگو با دنیای اقتصاد اشاره کرده بود که در نامه‌ای به محمدرضا رحیمی، معاون اول دولت احمدی‌نژاد درخواست کرده بود تا بدنه دولت اجازه ندهد اعضای هیات رئیسه اتاق تهران در انتخابات هیات رئیسه اتاق ایران نامزد شوند، او در عین حال اعلام آمادگی کرده بود تا چنانچه معاون اول رئیس‌جمهور مصلحت بداند، افرادی را برای عضویت در هیات رئیسه معرفی کند.

در همین حال دبیر کل اتاق بازرگانی تهران با رد ادعای اسدالله عسگراولادی مبنی بر تخلفات دو هزار و 600 کارت بازرگانی به تجارت‌نیوز گفت: متاسفانه چنین آمار و ارقامی صحت ندارد. در حقیقت طی یک سال گذشته دو هزار و 600 کارت عضویت صادر نشده است، بنابراین چطور می‌توان ادعا کرد که با این تعداد کارت مورد اشاره طی یک سال گذشته تخلفاتی شده باشد؟!

بهمن عشقی همچنین در گفتگویی با روابط عمومی اتاق بازرگانی تهران نیز اعلام کرده است: «در شروع به کار دوره هشتم هیات نمایندگان اتاق تهران (در ابتدای فروردین ماه 1394) تعداد کل کارت‌های عضویت و بازرگانی صادرشده توسط اتاق تهران 14 هزار و 64 کارت با ترکیب کارت‌های بازرگانی 11 هزار و 645، عضویت حقوقی یک هزار و 238 و عضویت حقیقی یک هزار و 181 بود.»

او اضافه کرد: «در چهار سال گذشته برابر آخرین آمار موجود از ابتدای فروردین ماه 1394 تا میانه بهمن ماه 1397 (15/ 11/ 97) تعداد اعضای اتاق تهران، یعنی دارندگان کارت‌های بازرگانی و عضویت، اعم از حقیقی و حقوقی، به 18 هزار 258 عضو بالغ شده که در مقایسه با رقم 14 هزار و 64 عضو افزایشی معادل چهار هزار 194 عضو داشته است. این اعداد گویای رشد حدودا 30 درصدی در خلال دوره هشتم هیات نمایندگان اتاق تهران است که گرچه هنوز با شمار اعضای پارلمان حقیقی بخش خصوصی فاصله دارد اما نمایانگر رشد قابل توجهی در شمارگان اعضای این اتاق است.»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    […]ادعا عجيب نيست براي برگزاري يك انتخابات سالم كارت هاي عضويت را از گردونه انتخابات حذف كنيد فقط تجار و توليد كنندگان واقعي را شركت دهيد ….كارت هاي عضويت را خانم هاي خانه دار دانشجو كاسب جز و …براي چه كاري گرفته اند؟؟؟كاربردش فقط انتخاباتي و ظلم در حق فعالان اقتصادي است زيرا در انتخاب فعالان واقعي اقتصادي اين كارت هاي عضويت انحراف ايجاد ميكند .