کد مطلب: ۴۶۲۴۴۵

طلا همچنان گران می‌شود؟

طلا همچنان گران می‌شود؟

قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد دیروز دوشنبه ۲۳ تیر ماه در نهایت ۹۸۶ هزار و ۷۰۰ تومان به عنوان قیمت معامله شده ثبت شد. آیا این روند افزایش قیمت طلا ادامه دارد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، در روزی که قیمت هر گرم طلا به ۹۸۶ هزار تومان رسید، وضعیت بازار سکه چطور بود؟

در این مورد دنیای اقتصاد روایت کرده است: بازار سکه دیروز با حمایت دوجانبه دلار داخلی و طلای جهانی، قله جدیدی را فتح کرد. بهای هر سکه طرح جدید که روز یکشنبه روند خود را برخلاف معمول از دلار جدا کرده بود، ساعت ۱۶ معاملات دیروز ۲۵۰ هزار تومان افزایش یافت و ضمن جبران افت یکشنبه، در سطح بی‌سابقه ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی مستقر شد. سکه در یک هفته اخیر دو بار به سطح مقاومتی ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی برخورد کرد تا اینکه روز گذشته با قدرت پا را از این سطح فراتر گذاشت.

اوراق سکه هم تحت محدودیت دامنه یک درصدی با صف خرید تا ۱۰ میلیون و ۴۵ هزار تومان پیش آمدند. به نظر می‌رسد صعود مجدد طلای جهانی به بالای ۱۸۰۰ دلار و حفظ انتظارات مثبت از فلز زرد در بازار جهانی نقش مضاعفی در چرخش مثبت سکه در روز گذشته داشته است.

اما در بازار جهانی طلا وضعیت چطور است؟

بهای هر اونس طلای جهانی ساعت ۱۶ دیروز به سطح ۱۸۰۹ دلار افزایش یافت. طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی رکورد نرخ ابتلای روزانه به کرونا افزایش یافت و همین امر منجر به عبور مجدد اونس نقدی طلا از سطح ۱۸۰۰ دلار شد. تضعیف شاخص دلار روی خوش‌بینی اروپایی‌ها به گزارش درآمدهای فصلی که در این هفته منتشر خواهد شد هم زمینه‌ساز تقویت تقاضای غیردلاری برای فلز زرد شد. در ادامه تنش‌های بین چین و آمریکا، دونالد ترامپ روز جمعه گفت در حال حاضر به مذاکرات فاز دوم توافق تجاری با چین فکر نمی‌کند و چین نیز روز گذشته در اقدامی متقابل چند مقام آمریکایی را تحریم کرد. نکته جالب این بود که دیروز شاخص‌های دارایی‌های ریسکی همراه با طلا رشد کردند. دیدگاه مثبت سرمایه‌گذاران به طلا عمدتا ناشی از رویکرد انبساطی بانک‌های مرکزی برای حمایت از اقتصاد در برابر کرونا است.

تحکیم جایگاه طلا

این روزنامه درباره وضعیت بازار جهانی طلا در گزارشی دیگر هم نوشته است: اونس جهانی به لطف دو عامل اصلی توانست در اولین روز هفته در بازارهای جهانی، به ادامه روند صعودی خود ادامه دهد و همچنان جایگاه خود را در بالای مرز کلیدی ۱۸۰۰ دلاری حفظ کند. عامل اول که مربوط به افزایش تعداد مبتلایان کرونا است، چند هفته‌ای است در بازارها حضور دارد و سایه شوم خود را بر اقتصاد جهانی انداخته و موجب بالا رفتن ارزش دارایی‌های امن سرمایه از جمله طلا شده است.

عامل دوم اما، که روز دوشنبه توانست به‌عنوان پشتوانه طلا عمل کند، کاهش ارزش شاخص دلار به‌عنوان دارایی رقیب اونس بود. شاخص دلار آمریکا در روز دوشنبه با کاهش ۱۲/ ۰ درصدی، به مقدار ۵۲/ ۹۶ رسید. هفته‌ای که گذشت، سومین هفته متوالی نزولی اسکناس پشت‌سبز بود. ارزش شاخص دلار طی این سه هفته در حدود یک درصد از ارزش خود را از دست داده است. علاوه‌بر نااطمینانی‌های مربوط به ویروس کرونا، به‌نظر می‌رسد مجددا تنش‌های تجاری میان چین و آمریکا بالا گرفته است. دونالد ترامپ اخیرا اعلام کرده است در شرایط کنونی به مذاکره برای انعقاد فاز دوم قرارداد تجاری با چین فکر نمی‌کند. موضوعی که می‌تواند بر حجم سنگین نااطمینانی‌های اقتصادی سال ۲۰۲۰ اضافه کند.

درباره آینده قیمت طلا می‌توانید گزارش پیش‌بینی قیمت طلا در پاییز امسال را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    قیمت دلار کمتر از 25000 تومن هم بونه دولته و هم به نفع منه به لانه زنبور چوب وارد نکنید که خوب نیست

  • ناشناس

    طلای آبشده 4500 را ببین تاریخ بزن

  • مهدی

    شیراز ک شده 1میلیون و 7هزار تومن. بازم خوشبحال تهرانیا

  • هنرمند

    وای ن تروخداخداکنه همه چی ارزون شه?

  • ناشناس

    کسایی که میگن بالا میره مثبت و کسایی که میگن پایین میاد منفی بزنند

  • Mmmmmm

    این چه وضعشه چرا کنترل نمیکنن نقششون چیه پس اگه توانایی و عرضه ندارن بکشن کنار ماجوونا چطورازدواج کنیم چطور جهیزیه بخریم چطور طلا بخرن چرا بفکرنیستن چراهیچ کاری نمیکنن هرروز افزایشی اه

    • ناشناس

      خدا بگیر باعث بانیش باید جوابگو مردم باشن فقط فکر خودشونن

  • جلال

    میخوام سکه بخرم. بخرم یا نه

    • ناشناس

      نخوریبهتراست