کد مطلب: ۳۵۱۹۷۱

تجارت‌نیوز برررسی کرد:

عملکرد مالی یک شرکت دامی در بورس / کاهش ۹۲ درصدی فروش و افزایش ۱۰۰۰ درصدی قیمت محصولات گوشتی

عملکرد مالی یک شرکت دامی در بورس / کاهش 92 درصدی فروش و افزایش 1000 درصدی قیمت محصولات گوشتی

شرکت شیر و گوشت زاگرس شهرکرد معادل 67 درصد دارایی خود بدهی داشته که در مقایسه با سال گذشته 21 درصد افزایش داشته و همچنین قیمت سهام این شرکت با نماد زشگزا در بورس تهران، طی دو ماهه اخیر حدود 15 درصد رشد داشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز، شرکت شیر و گوشت زاگرس جز واحدهای تجاری فرعی شرکت گسترش کشاورزی و دامپروری فردوس پارس بوده که بنیاد مستضعفان در سال 1381 اموال و دارایی‌های گاوداری صنعتی شهرکرد را از طریق مزایده از بانک کشاورزی خریداری و در سال 1382 به ثبت رساند. در سال 1383 نام شرکت به شیر و گوشت زاگرس تغییر یافت.

این شرکت در سال 1395 به عنوان شرکت سهامی عام وارد بازار فرابورس شد.

فعالیت شرکت

شرکت شیر و گوشت زاگرس دارای واحدهای پرورش و تولید گاوهای شیری و واحدهای زراعی بوده و موضوع فعالیت‌های شرکت، مرتبط با کلیه امور مربوط به کشاورزی، دامداری، باغداری و… به‌منظور استفاده از پشم، گوشت، پوست، شیر و سایر فرآورده‌های پروتئینی است.

تجارت‌نیوز در سلسله گزارش‌هایی با عنوان « کارنامه » با نگاهی نقادانه به بررسی کارنامه عملکرد بانک‌ها و شرکت‌های مختلف می‌پردازد. کارنامه 9ماهه نخست سال 1397 شرکت شرکت شیر و گوشت زاگرس حاوی نکات قابل توجهی است.

سهام‌داران اصلی این شرکت، شرکت گسترش کشاورزی و دامپروری فردوس پارس (36 درصد) و بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی (21 درصد) هستند.

وضعیت مالی نماد زشگزا

به گزارش تجارت‌نیوز، بر اساس گزارش‌های منتشره از سوی سامانه جامع اطلاع‌رسانی ناشران (کدال)، شرکت شیر و گوشت زاگرس طبق گزارش عملکرد واقعی منتهی به پایان آذر ماه سال 1397 معادل هشت میلیارد تومان سرمایه را به ثبت رسانده است.

طبق صورت‌های مالی منتشره، شرکت شیر و گوشت زاگرس در پایان آذر ماه امسال دارای 53 میلیارد تومان دارایی بوده که در مقایسه با پایان سال 1396 با 28 درصد رشد مواجه بوده است.

روند فروش محصولات شرکت شیر و گوشت زاگرس در 9ماهه نخست سال جاری نشان می‌دهد بهای تمام‌شده آنها کمتر از میزان فروش آنها بوده و این شرکت از محل فروش آنها 8.7 میلیارد تومان سود خالص به دست آورده است.

عملکرد مالی شرکت شیر و گوشت زاگرس

در 9ماهه ابتدایی سال جاری شرکت شیر و گوشت زاگرس محصولات خود را به ارزش 54 میلیارد تومان به فروش رسانده که قسمت اعظم آن ناشی از فروش شیر خام و گوساله نر به بازار داخلی بوده است.

عملکرد مالی شرکت شیر و گوشت زاگرس

شرکت شیر و گوشت زاگرس در پایان آذر ماه سال جاری معادل 67 درصد دارایی خود یعنی 36 میلیارد تومان بدهی داشته که در مقایسه با سال گذشته 21 درصد افزایش داشته است.

طبق صورت مالی منتشره، وضعیت سودآوری این شرکت از سود انباشته 3.2 میلیارد تومانی در سال 1396 به 8.8 میلیارد تومان در آذر ماه سال جاری رسیده است.

مطابق آخرین اطلاعات مالی، شرکت شیر و گوشت زاگرس در سال گذشته 3.2 میلیارد تومان سود خالص داشته که با رشد 170 درصدی در آذر ماه امسال به 8.7 میلیارد تومان رسیده است.

بررسی شرکت در بورس

این شرکت با نماد معاملاتی «زشگزا» با سرمایه‌ای به حجم هشت میلیارد تومان در بورس اوراق بهادار در حال فعالیت است.

شرکت شیر و گوشت زاگرس در 9ماهه منتهی به آذر سال جاری برای هر سهم 109 تومان سود محقق کرد. زشگزا در مدت مشابه سال قبل 33 تومان سود برای هر سهم شناسایی کرده بود.

همچنین قیمت سهام این شرکت با نماد زشگزا در بورس، طی دو ماهه اخیر از 736 تومان به 850 تومان افزایش یافته و سهامداران آن سود 14.5 درصدی کسب کرده‌اند.

عملکرد مالی شرکت شیر و گوشت زاگرس

کاهش فروش و افزایش قیمت گوشت

یکی از محصولات شرکت شیر و گوشت زاگرس شهرکرد، فروش گوساله نر بوده که روند فروش آن نشان از کاهش شدید این محصول از ابتدای سال جاری دارد.

میزان فروش این شرکت از 10 هزار راس گوساله نر در سال گذشته به کمتر از هزار راس یعنی 807 راس رسیده است.

کاهش 92 درصدی میزان فروش محصولات گوشی شرکت شیر و گوشت زاگرس شهرکرد طی 9 ماهه ابتدایی سال جاری در حالی اتفاق افتاده که نرخ فروش این محصولات با رشد بیش از 1000 درصد از 288 هزار تومان در سال گذشته به بیش از سه میلیون و 600 هزار تومان در پایان آذر ماه سال جاری رسیده است.

عملکرد مالی شرکت شیر و گوشت زاگرس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.