کد مطلب: ۸۰۲۳۳۰

تجارت نیوز گزارش می‌دهد:

قیمت طلا و سکه امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ / سکه از حبس آزاد شد؟

قیمت طلا و سکه امروز 6 اردیبهشت 1402 / سکه از حبس آزاد شد؟

روز گذشته قیمت طلا و سکه روند نامتوازنی داشت. بازار فلز زرد امروز با افزایش قیمت باز شد اما سکه فروشان تمایلی به عرضه نداشتند. رئیس اتحادیه طلا و جواهر امروز عرضه سکه بدون ثبت در سامانه جامع تجارت را تخلف اعلام کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز امروز قیمت طلا و سکه افزایش داشت. قیمت طلا که روز گذشته در مسیر نزولی قرار گرفته بود امروز با افزایش قیمت سکه همراه شد. امروز انس جهانی طلا و قیمت دلار هر دو صعودی بودند و این افزایش قیمت بر بازار فلز گرانبها اثر گذاشت.

قیمت سکه و طلا ۱۸ عیار 6 اردیبهشت 1402

امروز رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران از ممنوعات فروش سکه بدون ثبت در سامانه تجارت خبر داد. بذرافشان هر گونه فروش سکه را بدون ثبت در سامانه مذکور تخلف اعلام کرد. این در حالی است که بررسی میدانی خبرنگار تجارت‌نیوز نشان داد فعلا دستورالعملی به سکه‌فروشان ابلاغ نشده است. این در حالی است که امروز سکه فروشان نیز تمایلی به فروش نداشتند.

ثبات قیمت طلا و سکه در فروردین‌ماه معامله‌گران را چشم به راه اردیبهشت کرد. اما در روزهای ابتدایی نخستین هفته اردیبهشت بازارهای همسایه در تعطیلات عید فطر قرار دارند و سیاستگذار نیز مانع رشد قیمت دلار شد. از همین رو قیمت سکه در همان کانال ۳۱ میلیون تومانی در نوسان است.

دیروز قیمت دلار با کاهش ۲۰۰ تومانی باز شد. اما قیمت طلا و سکه از افزایش قیمت انس جهانی طلا تبعیت کرد و رشد داشت. گفتنی است انس جهانی طلا با محدوده ۲۰۰۰ دلاری کمتر از دو دلار فاصله دارد. در لحظه نگارش این گزارش با قیمت ۱۹۹۸ دلار معامله می‌شود.

تحلیلگران اقتصادی همواره بر همگرایی قیمت طلا و سکه بر قیمت دلار تاکید دارند. هر چند انس جهانی طلا نیز دیگر فاکتور تاثیرگذار بر این بازار است اما در ماه‌های گذشته بازیگر فعالی برای طلای داخلی نبوده است. با این وجود باید در نظر داشت در زمان‌های افزایش قیمت و سقف‌شکنی‌ طلای جهانی قیمت در بازار داخلی همواره از روند افزایشی تبعیت می‌کند.

با توجه به پیش‌بینی کارشناسان مبنی بر شانس قیمت طلا و سکه برای رشد، متاثر از قیمت دلار، بازیگران بازار ارز اما این بازار را فعلا کم‌رمق توصیف می‌کنند. آنها معتقدند بازارهای همسایه در تعطیلات عید فطر هستند و این موضوع بازار معاملات تهران را تحت تاثیر قرار داده است.

قیمت طلا و انواع سکه در بازار

امروز ۶ اردیبهشت قیمت سکه امامی بیش از ۴۰۰ هزار تومان افزایش قیمت داشت. این مقدار صعود طی یک هفته گذشته بیشترین مقدار افزایش قیمت در میان قطعات سکه است. در لحظه نگارش این گزارش سکه امامی با قیمت ۳۱ میلیون و ۸۰۱ هزار تومان معامله می‌شود.

سکه بهار همچنان از خانواده سکه‌ها تبعیت نمی‌کند و با قیمت باثبات ۲۸ میلیون و ۴۹۰ هزار تومان معامله می‌شود.

در حال حاضر نیم سکه با قیمت ۱۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و افزایش ۱۰۰ هزار تومانی در حال معامله است. همچنین ربع سکه ، با ۶۰ هزار تومان افزایش قیمت با رقم ۱۱ میلیون و ۶۶۰ هزار تومان مبادله می‌شود.

سکه گرمی رقم ۶ میلیون و ۷۲۰ هزار تومان معامله می‌شود و رشد ۲۰ هزار تومانی دارد.

امروز حباب سکه با روند کاهشی باز شد. این در حالی است که در لحظه تنظیم گزارش سکه امامی رشد حباب ۴۰ هزار تومانی دارد. حباب سکه سکه بهار بیش از ۳۵۰ هزار تومان کاهش داشته است.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار ارز و طلا بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.