کد مطلب: ۶۸۱۷۸۶

جاماندگان یارانه معیشتی بخوانند/ امکان ثبت اعتراض به دهک‌بندی فراهم شد

جاماندگان یارانه معیشتی بخوانند/ امکان ثبت اعتراض به دهک‌بندی فراهم شد

وزارت رفاه اعلام کرد که تمام کسانی که تا اردیبهشت امسال یارانه می‌گرفتند، اما با شرایط جدید حذف شدند، برای بار دوم امکان ثبت اعتراض و درخواست بازبینی دارند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با وجود بررسی‌های صورت گرفته و تعیین‌تکلیف اعتراض‌ها و درخواست‌های جدید، همچنان متقاضیان یارانه معیشتی و نقدی فرصت دارند برای ثبت‌نام یا اعلام اعتراض نسبت به حذف یارانه خود از طریق سامانه‌های تعیین شده اقدام کنند.

به نقل از ایسنا ، بیش از دو ماه از اقدام دولت برای تغییر پرداخت یارانه‌های نقدی گذشته‌است. به‌طوری که از ۱۹ اردیبهشت اولین پرداخت یارانه با مبلغ جدید آغاز شد و یارانه‌های نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی و همچنین یارانه معیشتی ۵۵ تا ۲۰۵ هزار تومانی که تا پیش از آن واریز می‌شد، پایان یافت.

در شرایط جدید، پرداخت یارانه برای ٧٨ میلیون نفر طبق ۹ دهک در دستور کار قرار گرفت. به طوری‌که برای سه دهک اول ۴۰۰ هزار تومان و برای شش دهک بعد هر نفر ۳۰۰ هزار تومان اختصاص یافت و حدود شش میلیون نفر تحت عنوان دهک دهم از دریافت یارانه کنار گذاشته‌شدند.

با توجه به حذف شش میلیونی و اعتراض‌هایی که نسبت به دهک‌بندی انجام شده وجود داشت، سامانه hemayat.mcls.gov.ir از سوی وزارت رفاه معرفی شد تا تنها کسانی که تا اردیبهشت امسال یارانه دریافت می‌کردند اما در شرایط جدید حذف شده بودند، امکان ثبت اعتراض و درخواست بازبینی داشته باشند. در ادامه نیز به حساب تمامی کسانی که اعتراض ثبت کرده بودند یک مرحله یارانه ۳۰۰ هزار تومانی مشروط و غیرقابل برداشت واریز شد تا درخواست‌ها بررسی شود.

این درحالی است که با انجام بررسی‌ها، در بیستم تیرماه برای کسانی که اعتراض کرده و در دهکهای یک تا ۹ قرار گرفتند، یارانه واریز شد و قرار است دو یارانه معوق بابت اردیبهشت و خرداد نیز برای آنان واریز شود.

اما این پرداخت به معنی پایان زمان ثبت اعتراض نیست و همچنان کسانی که یارانه آنها در اردیبهشت قطع شد، این امکان را دارند که درخواست بازبینی را ثبت کنند تا مورد بررسی قرار گیرد.

یارانه معیشتی تیر به همراه دو یارانه معوق اردیبهشت و خرداد واریز می‌شود؟

از سوی دیگر طبق قانون بودجه امسال، از اواخر اردیبهشت ثبت‌نام از جاماندگان یارانه آغاز شد و تمامی کسانی که به هر دلیلی از قبل یارانه‌ای دریافت نمی‌کردند امکان ثبت درخواست پیدا کردند. بررسی وضعیت این افراد نیز در دستور کار قرار گرفت و با تعیین‌تکلیف ثبت‌نام کنندگان، مقرر شد برای آنهایی که بین دهک اول تا نهم قرار گرفتند یارانه تیر به همراه دو یارانه معوق اردیبهشت و خرداد واریز شود که احتمالا تا روزهای آینده این پرداخت انجام خواهد شد.

باید توجه داشت که ثبت‌نام از افرادی که تاکنون از دریافت یارانه نقدی جا مانده‌اند یا متقاضی جدید دریافت یارانه هستند نیز همچنان ادامه دارد. این افراد می‌توانند با مراجعه به سامانه my.gov.ir نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

در اختیار داشتن شماره تلفن همراه به‌ نام سرپرست خانوار، کد ملی، کد پستی، تاریخ تولد و شماره شبای بانکی مربوط به سرپرست خانوار متقاضی جدید یا جامانده از یارانه، برای ثبت نام ضروری است.

افراد می‌توانند جهت کسب اطلاع از آخرین وضعیت یارانه خانوار، کد دستوری #کد ملی*۴۳۸۵۷*۴* را با شماره تلفن همراه به‌نام خود، شماره‌گیری کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    به مظلومیت حسین سوگند که فرهنگی می شناسم با خونه و ماشین و همزمان شغل آزاد نفری چهارصد ریختن اون وقت ممدوحی بهزیستی و کمیته سیصد ریختن یا نریختن عدالت یعنی این آخرش به خدا

  • علی

    یارانه حق همه ملت هستش چه غنی چه فقیر،وسلام،،،اگه به غیر این باشه حق خیلی ها که باید یارانه بگیرن،،ضایع میشه

  • علی ولیپوری

    سلام خدمت وزارت رفاه، ،
    من از افرادی هستم ک اردیبهشت ثبت‌نام کردم ولی هنوز یارانه ب حساب من واریز نشود چرا!!!!

  • علی ولیپوری

    والاا چی بگم خب یعنی نظر ما هم مگه مهمه کسی توجه می‌کنه پیگیر میشن..!!!

  • ناشناس

    من کارگر روزد مزد هستم روزی ۱۵۰ هزار اگر کار باشد هیچی به نامم نیست فقط سیم کارت ایرانسل چتوری من انتخاب کردن دهک نهم خدا از شما نگزر

  • ناشناس

    خانواده ما که درآمد خیلی پایین داریم با داشتن فرزند دانشجو و یک فرزند دانش آموز به خاطر اقساط فراوانی که دارم و تراکنش بانکی بالا رفته جزوه دهک دهم شناخته شده و اعتراض هم زدم دائما در حال بررسی است و به دروغ می گویند همه بررسی شده 😡😥

  • ناشناس

    من مادرم سرپرست بود،سه سال فوت کردند،من شدم سرپرست همراه با برادر کوچکترم که کارگر قراردادی پتروشیمی است،من 72سال دارم و فاقد هر نوع درآمدی،شدیم دهک دهم بخدا خیلی جالبه دهک ده جالب این که یه یک ریالی از برادرم به حساب من نمیاد چگونه من میشم یه آدم برخوردار اون وقت کسانی که حقوق آن چنانی میگیرند نابرخودار.تو حسابم الان پانصد و خورده ای ریخته شده اما مسدوده.هر روز هم پیگیری می کنم پیام میده شما دهک دهم هستید.پس شما چه اطلاعاتی رو بررسی می کنید.کارتون اصل از پایه میشه گفت بی حساب کتابه.

  • ناشناس

    سلام پرداخت های معیشتی دارای اشکالاتی زیادی است اولین اشکال جای دهک بندی عوض شده هرچه اعتراض میشود متاسفانه سازمانمربوطه زیر بار نمیرود وبا این عدالتی دایما صحبت میشود مغایرت دارد

  • ناشناس

    سلام پرداخت های معیشتی دارای اشکالاتی زیادی است اولین اشکال جای دهک بندی عوض شده

  • ماه منیر

    سلام
    من و مادر هیج درآمدی و مستمری نداریم وچیزی‌هم‌به‌اسپمون‌نیست برامون زدن دهک ۱۰ ولی اونای که حداقل ی خونه وماشین به اسمشونه دهکشون زیر۹زدن
    واقعا که مسخرست