خبر فوری:

کد مطلب: ۲۲۷۵۹۲

رئیس اتحادیه سوپرمارکت‌داران:

هنوز چیزی گران نشده است

هنوز چیزی گران نشده است

رئیس اتحادیه سوپرمارکت و مواد پروتئینی اعلام کرد: هنوز قیمت هیچ محصولی گران نشده است، اما با توجه به وضعیت موجود احتمال افزایش قیمت برخی محصولات در ادامه وجود دارد.

نیمه اسفندماه سال گذشته بود که رئیس اتاق اصناف ایران درباره‌ آخرین مصوبه ستاد تنظیم بازار اینگونه توضیح داد که هیچ محصول و خدماتی نباید تا پایان تعطیلات نوروزی با افزایش نرخ و قیمت مواجه شود و برهمین اساس اتحادیه‌های بخش خصوصی یکی پس از دیگری اعلام کردند که تا پایان ایام نوروز نمی‌خواهند قیمت محصولات خود را افزایش دهند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سعید درخشانی - رئیس اتحادیه سوپرمارکت و مواد پروتئینی - گفت: تاکنون هیچ محصولی مشمول افزایش قیمت نشده است و همگی در راستای مصوبه ستاد تنظیم بازار عمل کرده‌اند اما با توجه به گمانه‌زنی‌های موجود برای افزایش ۲۰ درصدی حقوق و دستمزد کارگران، احتمال می‌رود که قیمت محصولات مختلف برهمین مبنا دستخوش تغییر شود.

وی افزود: تاکنون هر گزارشی که به اتحادیه رسیده مورد پیگیری قرار گرفته و نتیجه آن به مردم اعلام شده است، اما عمدتا شکایت‌ها به سامانه تلفنی ۱۲۴ وزارت صنعت، معدن و تجارت ارسال می‌شود.

هیچ برچسب قیمتی حذف نشده است

رئیس اتحادیه سوپرمارکت و مواد پروتئینی ادامه داد: در پی به تعویق افتادن بخشنامه حذف برچسب قیمت کالا، هیچ یک از محصولات تاکنون برچسب قیمت‌شان حذف نشده است و گزارشی در این زمینه نیز وجود ندارد، چرا که هم‌اکنون همه محصولات و کالاهایی که در سوپرمارکت‌ها عرضه می‌شوند دارای برچسب قیمت یا در صورت خرید و فروش آن به‌صورت فله‌ای دارای فاکتور فروش هستند و از این طریق می‌توانیم در صورت بروز تخلف در این واحدهای صنفی به آن رسیدگی کنیم.

محمدرضا نعمت‌زاده - وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت در اواخر دوره مدیریتش در دولت یازدهم - بخشنامه‌ای تحت عنوان حذف برچسب قیمت کالا در راستای افزایش رقابت در بازار خرده فروشی تصویب و ابلاغ کرد که مورد انتقاد بسیاری از واحدهای صنفی و مسئولان قرار گرفت، اما پس از آن محمد شریعتمداری - وزیر جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت - با بیان این‌که مصوبه حذف برچسب قیمت کالا ایراد دارد و باید اصلاح شود مقدمات لغو این بخشنامه را فراهم کرد و در ادامه با دستور او اجرای این طرح به تعویق افتاد و تقریبا به فراموشی سپرده شد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.