کد مطلب: ۷۴۹۳۵۳

تجارت نیوز گزارش می‌دهد:

پیش بینی قیمت طلا و سکه ۲۴ دی ۱۴۰۱/ زورآزمایی ربع سکه داخلی با طلای جهانی

پیش بینی قیمت طلا و سکه 24 دی 1401/ زورآزمایی ربع سکه داخلی با طلای جهانی

قیمت طلا و سکه در هفته اخیر با وجود ثبات قیمت دلار، روند افزایشی داشت. شنبه ۵۰۰ هزار ربع سکه در بورس کالا توزیع می‌شود. معامله‌گران در انتظار تاثیر این اقدام نهاد پولی کشور بر بازار سرمایه هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا و سکه در نخستین روز از هفته جاری با روند افزایشی آغاز شد. نوسانات قیمت دلار عامل اصلی رشد قیمت‌ها در بازار فلز زرد از سوی کارشناسان بازار عنوان شد.

در سومین هفته دی‌ماه قیمت طلا و سکه در بیشتر روزها افزایشی بود. هر چند این رشد در برخی قطعات سکه محدود بود اما متوقف و کم نشد. از سوی دیگر روند رشد قیمت طلای جهانی را نیز، در قیمت این فلز زرد نباید نادیده گرفت.

بسیاری از کارشناسان اما بر این باورند که بازار طلای جهانی در ماه‌های گذشته بازیگر فعالی در بازار طلا و سکه نبوده و این دلار است که با هر نوسان قیمت، بازار را دستخوش تغییر می‌کند.

طلای جهانی ۱۹۰۰ دلاری شد؟

در هفته‌های گذشته تحلیلگران بازار محدوده ۱۹۰۰ دلاری را برای طلای جهانی پیش بینی کرده بودند. با اعلام گزارش کاهش تورم یک‌ دهم درصدی ماه‌ دسامبر امریکا در شب گذشته، بازارها واکنشی صعودی داشتند. طلا پس از انتشار این گزارش، برای ساعاتی به بالای مرز ۱۹۰۰ دلارصعود کرد.

البته حفظ محدوده مذکور برای طلای جهانی چندان دوام نداشت. در لحظه نگارش این گزارش هر انس طلا با قیمت 1,896.91 دلار در حال معامله است. به نظر می‌رسد این سیگنال می‌تواند افزایش قیمت طلا و سکه در بازار داخلی را به همراه داشته باشد. ضمن این‌که باید در نظر داشت با توجه به قیمت دلار و انس جهانی طلا به عنوان فاکتورهای تعیین‌کننده قیمت در بازار فلز زرد، طلا به طور سنتی به بازاری تمایل دارد که روند صعودی داشته باشد.

أواسط هفته جاری خبر عرضه ۵۰۰ هزار قطعه ربع سکه در بورس کالا که قرار است روز شنبه ۲۴ دی‌ماه توزیع شود، مطرح شد. این سیگنال که به نظر می‌رسید بتواند قیمت سکه را با روند کاهشی همراه کند اما در بازار اثر چندانی نداشت و فقط توانست قیمت ربع سکه را کم و وارد کانال هفت میلیون تومانی کند.

معامله‌گران بازار دلار در انتظار توزیع سکه‌های مذکور هستند تا تصمیم بگیرند در کدام بازار ورود کنند. برخی هم بر این باروند که حباب سه میلیونی ربع سکه به اندازه‌ای بالاست که معامله‌گران بنیادی را از خرید سکه‌های بورس کالا منصرف می‌کند.

طلا در انتظار سیگنال‌های خارجی است

از سوی دیگر تحلیلگران معتقدند، بازارساز در حال بهره‌کشی از سیگنال ربع سکه‌ها است و روند قیمت‌ها یک هفته‌ دیگر نیز باثبات خواهد بود. هر چند این اظهار نظر قبل از اعلام کاهش تورم امریکا از سوی فدرال رزرو مطرح شد. باید دید در اواسط هفته‌ آینده و پس از اتمام تعطیلات پایان هفته بازارهای جهانی، انس طلا چه روندی را در پیش می‌گیرد و بازارهای داخلی چقدر از آن تاثیر می‌گیرند.

پنجشنبه ۲۲ دی‌ماه ۱۴۰۱ قیمت سکه امامی با افزایش ۱۵۶ هزار تومانی، با نرخ ۲۱ میلیون و ۱۲۵ هزار تومان معامله شد. ربع سکه ۸۹ هزار تومان گران شد و به قیمت ۲۰ میلیون و ۴۹ هزار تومان رسید.

نیم سکه نیز با رشد ۲۰ هزار تومانی قیمت، ۱۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان شد. روز گذشته قیمت ربع سکه و سکه گرمی هم تراز با سایر قطعات سکه نشد و در مسیر کاهش قیمت قرار گرفت. ربع سکه ۲۰۰ هزار تومان ارزان و با قیمت هفت میلیون و ۷۰۰ هزار تومان در بازار معامله شد. سکه گرمی هم ۵۰ هزار تومان ارزان شد و به قیمت ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسید.

حباب سکه در تمام قطعات کاهش داشت. بیشترین سهم کاهش حباب، مربوط به ربع سکه با ۲۵۸ هزار تومان نزول بود. همچنان ربع سکه بیشترین میزان حباب را در خانواده خود دارد.

جدول قیمت و حباب طلا و سکه ۲۲ دی ۱۴۰۱

طلا به کانال ۲ میلیون تومانی نزدیک شد

قیمت طلا نیز روز گذشته افزایش داشت. هر مثقال طلا با قیمت هشت میلیون و ۲۶۹ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با وارد پله ۹ کانال یک میلیون تومانی شد و به ۲ میلیون تومان نزدیک شد. این مقدار طلا روز پنجشنبه با قیمت یک میلیون و ۹۰۸ هزار تومان معامله شد.

قیمت طلای دست دوم هم به قیمت یک میلیون و ۸۸۳ هزار تومان رسید. طلای نو و دست دوم اختلاف قیمتی در حدود ۲۵ هزار تومان با یکدیگر دارند

آخرین پیش‌بینی‌ها را هر روز در صفحه پیش بینی بازارها بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سلام. این خبرها بدرد افرادی که درآمد اضافی دارند میخورد. آنهایی که روز بروز در مقابل هزینه های رو به رشد ناتوانتر میشوند جز حسرت و نگران تر شدن فایده ای ندارد. یک بازنشسته.

  • ناشناس

    سلام دلار چه مشود…..؟

  • مسعودکرمی

    لطفا توضیحی درباره سکه های قبل از تاریخ ۸۶ هم درخبرهاتون بدید .شنیدم حباب از سکه بانکی کم میشه و قیمت ۸۶بدست میاد ایا درسته .اصلا فرمول محاسبه سکه قبل ۸۶ در هنگام خرید و فروش در طلا فروشها چیست ؟