خبر فوری:

کد مطلب: ۷۹۸۳۷۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد؛

پیروی بازار فلز گران‌بها از دلار یا اونس جهانی طلا؟

پیروی بازار فلز گران‌بها از دلار یا اونس جهانی طلا؟

قیمت طلا و سکه در نخستین روز از آخرین هفته فروردین باز هم از قیمت دلار تبعیت کرد. بازار فلز زرد امروز در مسیر کاهش قیمت قرار گرفت. این در حالی است که قیمت حباب سکه روند افزایشی را در پیش گرفت و با کاهش همراه نشد.

به گزارش تجارت‌نیوز در نخستین روز از آخرین هفته فروردین ۱۴۰۲ قیمت طلا و سکه در مسیر نزولی قرار گرفت. بازار فلز زرد امروز نیز مانند هفته گذشته، متاثر از کاهش محدودِ قیمت دلار، اُفت قیمت داشت.

به اعتقاد تحلیلگران بازار این تاثیر مستقیم قیمت دلار است که قیمت طلا و سکه را در مسیر نزولی قرار داده است. هر چند هفته گذشته دلار روند نسبتا باثباتی داشت و در دو پله ابتدایی کانال پنجم نوسان داشت، اما قیمت در بازار فلز زرد بدون توجه به محدوده دو هزار دلاری انس جهانی طلا در مسیر کاهشی قرار گرفت.

گفتنی است در لحظه نگارش این گزارش انس جهانی طلا با قیمت ۲.۰۰۴.۲۶ دلار معامله می‌شود.

جدول قیمت و حباب سکه 26 فروردین 1402

برای خرید طلا و سکه تردید نکنید

در همین راستا نادر بذرافشان رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران به خریداران سکه و طلا توصیه کرد معاملات خود را انجام دهند و منتظر کاهش یا افزایش خاصی نباشند. وی به تجارت‌نیوز گفت:«علی‌رغم افزایش قیمت اونس جهانی طلا و ورود به محدوده دو هزار دلاری، اما در بازارهای داخلی قیمت ارز عامل اصلی تعیین قیمت طلا و سکه بوده است.»

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد:«در هفته گذشته تقاضا برای خرید ربع سکه بیشتر شده و این موضوع منجر به تقویب بهای قیمت سکه تمام طرح جدید، ربع سکه و مصنوعات طلا شد؛ اما برخی قطعات سکه نظیر سکه تمام طرح قدیم، نیم‌سکه سکه‌های گرمی بدون تغییر قیمت معامله می‌شوند.»

بذرافشان تاکید کرد:«بخش مهمی از افزایش‌ قیمت‌ها در بازار داخل، تحت تاثیر نوسان قیمت‌ها در بازار جهانی است. اما در بازار داخل، قیمت‌‍‌ها ثبات نسبی خود را حفظ کرده است؛ بنابراین در انجام معاملات تردید نداشته باشند.»

وی یادآور شد:«اگر مردم قصد خرید یا فروش سکه و طلا را دارند، معاملات خود را انجام دهند و منتظر کاهش یا افزایش خاصی نباشند. اکنون زمانیست که مردم می‌توانند معاملات خود را در رابطه با سکه و مصنوعات طلا انجام دهند.»

تمام قطعات سکه ارزان شد

امروز شنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۲ سکه امامی با ۵۰۰ هزار تومان کاهش قیمت داشت. این قطعه از سکه در لحظه نگارش گزارش با قیمت ۳۱ میلیون و ۱۰۱ هزار تومان معامله شد. سکه بهار، بیش از ۴۰۰ تومان ارزان شد و با قیمت ۲۸ میلیون و ۱۰۱ هزار تومان به فروش رسید.

قیمت نیم و ربع سکه هر کدام ۱۰۰ هزار تومان کاهش داشت. امروز قیمت نیم سکه با قیمت ۱۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله شد. قیمت ربع سکه نیز به قیمت ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید.

قیمت سکه گرمی نیز ۱۰۰ هزار تومان ارزان شد و به قیمت ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسید.

امروز قیمت طلا نیز کاهش داشت و در لحظه نگارش این گزارش قیمت هر مثقال طلا ۱۸۴ هزار تومان ارزان شد و به قیمت ۱۰ میلیون و ۸۸۸ هزار تومان رسید. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۴۴ هزار و ۵۰۰ تومان ارزان شد و با قیمت دو میلیون و ۵۱۳ هزار تومان معامله شد.

طلای دست دوم نیز ۴۴ هزار تومان کاهش قیمت داشت. هر گرم طلای دست دوم در لحظه نگارش این گزارش با قیمت دو میلیون و ۴۸۰ هزار تومان معامله شد.

حباب سکه با جریان کاهشی بازار همراه نشد

امروز روند حباب سکه بر خلاف کاهش قیمت تمام قطعات سکه در مسیر افزایشی قرار گرفت و گران شد. این افزایش قیمت محدود بود و در برخی قطعات میان افزایش و کاهش قیمت نوسان داشت. امروز بیشترین افزایش قیمت حباب مربوط به نیم‌سکه با رشد حباب نزدیک به ۱۵۰ هزار تومانی بود.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار ارز و طلا بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.