کد مطلب: ۳۶۰۱۲۳

نظرسنجی کیتکو ۱۵ مارس؛ ادامه روند صعودی قیمت طلا

نظرسنجی کیتکو 15 مارس؛ ادامه روند صعودی قیمت طلا

بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی هفتگی کیتکو که در پانزدهم مارس منتشر شده، اکثریت تحلیلگران حرفه‎ای وال‌استریت و سرمایه‌گذاران خرد مین‌استریت در مورد روند صعودی قیمت طلا در هفته جاری خوش‌بین هستند.

بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی هفتگی کیتکو که در پانزدهم مارس منتشر شده، اکثریت تحلیلگران حرفه‎ای وال‌استریت و سرمایه‌گذاران خرد مین‌استریت در مورد روند صعودی قیمت طلا در هفته جاری خوش‌بین هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، 10 هفته از آغاز سال نو میلادی می‌گذرد و هفت هفته از این مدت، طلا روند صعودی را تجربه کرده است. همچنین به نظر می‌رسد، معامله‌گران و تحلیلگران همچنان ادامه این روند را پیش‌بینی می‌کنند.

در تازه‌ترین نظرسنجی کیتکو، 14 تحلیلگر حرفه‌ای وال‌استریت شرکت کردند که از میان آنها 9 نفر، معادل 64 درصد، افزایش قیمت و یک نفر، معادل هفت درصد، کاهش قیمت طلا را پیش‌بینی کردند. در حالی که چهار نفر یا 29 درصد هیچ نظری نداشتند.

همچنین از میان 484 نفر سرمایه‌گذاران خرد که در این نظرسنجی شرکت کردند، 270 رای‌دهنده، معادل 56 درصد افزایش قیمت طلا و 135 نفر، معادل 28 درصد کاهش قیمت این فلز گرانبها را پیش‌بینی کردند. 79 رای‌دهنده یا 16 درصد نیز نظری در مورد روند قیمت طلا نداشتند.

در آخرین نظرسنجی انجام‌شده هم اکثریت تحلیلگران وال‌استریت و اکثریت سرمایه‌گذاران مین‌استریت افزایش قیمت طلا را برای هفته گذشته پیش‌بینی کرده بودند.

دنیل پاویلونیس، کارگزار ارشد در RJO Futuress می‎گوید: پیش‎بینی می‌شود فدرال‌رزرو آمریکا بعید به نظر می‌رسد که در آینده نزدیک نرخ بهره را افزایش دهد که این روند موجب افزایش جذابیت آن برای سرمایه‌گذاران و بالا رفتن قیمت این فلز گرانبها می‌شود.

همچنین، افشین نبوی، تحلیلگر ارشد موسسه ام‌کی‌اس، محدوده هزار و 300 تا هزار و 325 را برای طلا پیش‌بینی کرده است. با این حال به گفته او، نشست کمیته بازار آزاد فدرال‌رزرو روز چهارشنبه برگزار می‌شود و سرمایه‌گذاران در انتظار آن هستند. اگر خبر خاصی منتشر نشود، روند صعودی بازار طلا ادامه خواهد یافت.

جسپر لالر، تحلیلگر موسسه کپیتال‌گروپ، نظری خنثی درباره قیمت طلا دارد و معتقد است که احتمالا قیمت طلا در محدوده فعلی ثابت می‌ماند.

قیمت جهانی طلا در معاملات روز گذشته به هزار و 302 دلار رسید. این در حالی است که شاخص ارزش دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی با 0.2 درصد کاهش مواجه بود و در آستانه ثبت بزرگ‌ترین افت هفتگی از اوایل ماه دسامبر -آخرین ماه سال 2018- تاکنون قرار گرفت.

به عقیده کارشناسان بازار طلا، بلاتکلیفی سرنوشت برگزیت -خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا- تقاضا برای سرمایه‌گذاری در بازار طلا را افزایش داده است و به نظر می‌رسد تا زمانی که تکلیف برگزیت مشخص نشود، تقویت قیمت فلز زرد ادامه خواهد یافت.

جدیدترین اتفاقات مربوط به طلا را می‌توانید در سلسله اخبار قیمت جهانی طلا تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.