کد مطلب: ۵۲۴۵۹۱

کناف کاری سقف ساختمان خود را به چه شخص یا مجموعه‌­ای بسپاریم؟

کناف کاری سقف ساختمان خود را به چه شخص یا مجموعه‌­ای بسپاریم؟

کناف کاری سقف یکی از اصلی‌ترین روش‌ها برای بهبود ظاهر داخل ساختمان است. امروزه استفاده از این مصالح در طراحی دکوراسیون ساختمانی به حدی افزایش یافته است، که می‌توان گفت سقف کاذب کناف عنصری جدا نشدنی از این صنعت است.

مزایا و معایب استفاده از کناف کاری سقف

کناف کاری سقف یکی از اصلی‌ترین روش‌ها برای بهبود ظاهر داخل ساختمان است. امروزه استفاده از این مصالح در طراحی دکوراسیون ساختمانی به حدی افزایش یافته است، که می‌توان گفت سقف کاذب کناف عنصری جدا نشدنی از این صنعت است. در این مطلب شما را با مزایا و معایب استفاده از کناف سقف آشنا خواهیم کرد و در ادامه شما را با روشی مطمئن برای دریافت خدمات کناف کاری سقف آشنا خواهیم کرد.

کناف (knauf) چیست؟

پیش از آنکه بخواهیم در مورد مزایا و معایب استفاده از کناف کاری برای زیباسازی سقف ساختمان صحبت کنیم، ابتدا باید جزئیاتی را در مورد ساختار knauf با شما در میان بگذاریم. کناف‌ها سازه­‌هایی از جنس گالوانیزه هستند، که با استفاده از تایل (صفحاتی از جنس گچ، پلاستیک یا سیمان) پوشیده شده و در نهایت یک سقف یا دیوار کاذب را به وجود می‌­آورند.

البته لازم به ذکر است که نام کناف متعلق به شرکت تولید کننده این مصالح ساختمانی است و به همین دلیل این دیوار و سقف‌­های کاذب پیش ساخته با این نام شهرت یافته‌اند.

سقف کناف آشپزخانه

سقف کناف چیست؟

همانطور که از نام سقف کناف می‌توان حدس زد، سازه‌های کناف سقف کاذب، به طور ویژه با هدف استفاده برای بازسازی یا زیباسازی در سقف ساختمان تولید می‌شوند.

در واقع این دسته از سازه‌­های کناف تفاوت چندانی با کناف دیواری ندارند و تنها تفاوت ­های موجود شامل موارد زیر هستند:

  • استفاده از ساختار فلزی سبک‌تر
  • توجه به انطباق با نصب در ارتفاع
  • توجه به نکات مرتبط با عایق کاری صوتی سقف ساختمان

اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید، می‌­توانید به مطلبی در مورد سقف کناف در سایت سازه رادیس مراجعه کنید.

مزایای استفاده از کناف در طراحی سقف و دیوارها

استفاده از کناف در طراحی دیوار و سقف‌های ساختمان مزایای بسیاری دارد. برخی از اصلی‌­ترین مزیت‌های اصلی کناف کاری سقف شامل موارد زیر هستند:

  • تاثیر مثبت در کاهش آلودگی صوتی وارده بر ساختمان
  • امکان ایجاد طرح­‌های متنوع در طراحی دکوراسیون
  • امکان رنگ‌آمیزی با رنگ‌های مختلف و تنوع رنگی
  • دوام و عمر نسبتاً زیاد در قیاس با سایر مصالح ساختمانی
  • جلوگیری از افزایش بیش از حد وزن ساختمان
  • نسب سریع در زمانی بسیار کوتاه

معایب استفاده از کناف برای طراحی سقف ساختمان

گرچه استفاده از کناف کاری برای طراحی سقف مزایای بسیاری دارد، با این وجود ایرادات خود را نیز به همراه خواهد داشت. برخی از اصلی‌ترین ایرادات استفاده از سقف کاذب شامل موارد زیر هستند:

  • امکان خرابی در صورت مواجه شدن با نم و رطوبت
  • عدم مقاومت در برابر آتش‌سوزی در انواع دارای بخش‌های پلیمری

با این وجود مزایای بسیار زیاد استفاده از knauf برای ساخت و طراحی دیوار و سقف کاذب این معایب را کاملاً پوشش خواهد داد و استفاده از آن را به امری کاملاً منطقی تبدیل کرده است.

انواع کناف سقف کاذب کدامند؟

به طور کلی سقف‌های کاذب از جنس کناف را از دو منظر زیر می‌توان دسته ­بندی کرد:

  • طرح، رنگ و نوع کاربرد
  • جنس متریال و ویژگی‌­ها

انواع سقف کناف از نظر طرح و شکل

انواع سقف‌های کاذب knauf از نظر ظاهر و طرح به طور کلی در یکی از سه دسته با شکل کلی گرد، مستطیل و یا طرح‌های ترکیبی و خاص تشکیل می­‌شوند.

انواع سقف کاذب کناف از نظر مصالح

اصلی‌ترین دسته‌بندی کناف ­های مورد استفاده در سقف کاذب از نظر تحمل وضعیت محیطی است. این دسته‌بندی‌ها شامل موارد زیر هستند:

  • کناف­‌های ضد آب سقف کاذب
  • کناف‌های ضد حریق سقف
  • انواع معمولی
  • انواع مقاوم در برابر حریق و رطوبت

کناف کاری سقف

هزینه تقریبی کناف کاری سقف چقدر است؟

هزینه کناف کاری سقف به فاکتورهای مختلف بسیاری وابسته است. برای مثال مدل‌هایی از کناف که ساختار پیچیده‌ای داشته باشند به زمان بیشتری برای تولید و نصب احتیاج داشته و به همین دلیل از قیمت بالاتری نیز برخوردار هستند. برخی از عوامل تاثیرگذار بر قیمت نهایی کناف کاری سقف شامل موارد زیر هستند:

نوع خدمت حدود قیمتی بر اساس هر متر توضیحات
نصب کناف سقف ۷۰۰۰۰ سقف و دیوار
ساخت سازه کناف ۲۰۰۰۰۰ با ورق گالوانیزه
نقاشی کناف سقف ۴۰۰۰۰ با بهترین متریال
طراحی سقف کاذب اشانتیون بر روی پروژه با نرم افزار گرافیکی

برای کسب اطلاعات دقیق‌­تر در این زمینه و مشاهده مدل‌های جدید سقف کاذب knauf می­‌توانید این صفحه را مشاهده کنید، https://sazeradis.com/کناف-کاری-سقف/ .

عوامل تاثیرگذار بر قیمت نهایی نصب کناف سقف کدامند؟

در این بخش به فاکتورهای مختلف تاثیرگذار بر قیمت نهایی استفاده از این روش برای طراحی دکوراسیون ساختمانی اشاره خواهیم کرد.

ابعاد سقف مورد نظر برای کناف کاری

یکی از اصلی‌ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت نهایی پروژه بازسازی داخلی سقف ساختمان با استفاده از کناف کاری، مساحت بخش مورد نظر است.

کاملاً بدیهی است که هر قدر که ابعاد یک پروژه بزرگ‌تر باشد، هزینه‌های نهایی آن نیز به دلیل بیشتر شدن کار و مصالح مورد نیاز بالاتر خواهد رفت.

نوع متریال مورد استفاده در نصب knauf

یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار بر قیمت نهایی پروژه سقف کاذب، جنس و کیفیت متریال به کار رفته در ساخت سقف کاذب و نصب آن است. برای مثال سقف‌های ضد حریق از انواع معمولی گران‌­تر هستند.

بستر نصب سقف کاذب

یکی دیگر از موارد تاثیرگذار بر قیمت زیر ساخت سقف بنای مذکور است. برای مثال ممکن است، سقف ساختمان شما به دلیل افزایش سن دارای زیرساختی سست و نامناسب برای کناف کاری باشد و به همین دلیل نیاز باشد، پیش از اجرای کناف سقف تغییراتی زمان‌بر و هزینه‌بر را اعمال نمایید.

سقف کاذب کناف

چه روش‌های جایگزینی برای طراحی سقف بدون استفاده از کناف وجود دارند؟

ممکن است بخواهید بدانید که آیا روش‌های دیگری نیز برای طراحی سقف ساختمان بدون استفاده از knauf نیز وجود دارد یا خیر. در این مورد باید بگوییم که اصلی‌ترین روش جایگزین برای کناف کاری سقف استفاده از گچبری‌های بر پایه رابیتس است. البته لازم به ذکر است که این دسته از سازه‌های گچی به دلیل وزن بالا، هزینه‌های بیشتر و محدودیت در پیاده‌سازی طرح­‌های ظاهری، چندان مورد استقبال قرار نخواهند گرفت.

فاکتورهای مختلف بسیاری وجود دارند که می­‌توان در زمان انتخاب یک فرد یا مجموعه برای عقد قرارداد خدمات بازسازی ساختمان و پیاده‌سازی عملیات کناف کاری سقف به آن‌ها توجه کرد.

توجه کنید که سپردن پروژه‌های ساختمانی و طراحی دکوراسیون به شرکت‌های ثبت شده و رسمی مزایای زیادی نظیر دریافت قرارداد رسمی و مسئولیت‌پذیر بیشتر را به همراه دارد. این در حالی است که کار با افراد می‌تواند مشکلاتی نظیر عدم تحویل به موقع پروژه را به همراه داشته باشد.

به همین دلیل است که توصیه می‌شود، کار را به یکی از شرکت‌های ساختمانی معتبر فعال در این حوزه بسپارید.

نکات نهایی: کناف کاری گزینه‌ای ایده‌آل برای طراحی داخلی ساختمانی قدیمی و جدید

کناف کاری سقف گزینه‌ای بسیار مناسب برای ایجاد سقف کاذب در طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان است. این فرآیند در مدتی کوتاه و با هزینه‌ه­ای مناسب انجام شده و مزایای بسیار زیادی را به همراه دارد.

البته نباید فراموش کنید که رضایت‌بخش بودن یک پروژه سقف کناف به فاکتورهای مختلف بسیار زیادی وابسته است. به همین دلیل توصیه می‌شود، این کار را به یک شرکت معتبر واگذار کنید.

یکی از بهترین و مسئولیت پذیرترین شرکت‌های فعال در حوزه طراحی داخلی و بازسازی ساختمانی آرمان سازه رادیس نام دارد که مورد تایید بسیاری از فعالین در این حوزه می‌باشد و ما نیز توصیه می‌کنیم، پیش از شروع پروژه خود حتماً خدمات آن را نیز مورد بررسی قرار دهید. شما می‌توانید برای دسترسی به اطلاعات بیشتر در این زمینه به سایت sazeradis مراجعه نمایید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.