کد مطلب: ۴۶۹۸۵۱

گزارش پایان بورس ۲۵ مرداد ۹۹:

رکوردزنی منفی شاخص کل به ثبت رسید / سقوط بورس تا کی ادامه دارد؟

رکوردزنی منفی شاخص کل به ثبت رسید / سقوط بورس تا کی ادامه دارد؟

در پایان معاملات امروز بازار سهام، شاخص کل با ثبت افتی 72 هزار واحدی به سطح یک میلیون و 903 هزار واحدی عقب‌نشینی کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در پایان معاملات امروز بازار سهام شاخص کل با سقوطی 72 هزار واحدی (3.66 درصدی) و عقب‌نشینی به سطح یک میلیون و 903 هزارتایی به کار خود پایان داد. شاخص کل هم‌وزن نیز بیش از 2 درصد افت کرد. این در حالی بود که هفته گذشته نیز شاخص کل در روزهای پایانی هفته روندی نزولی در پیش گرفته بود و از سطح 2 میلیون و 100 هزار واحدی به زیر ابر کانال دو میلیونی سقوط کرده بود.

1 1 20

در جریان معاملات امروز بورس، 975 هزار و 896 معامله در بورس انجام شده که طی آن 7 میلیارد و 676 میلیون سهم با ارزشی بالغ بر 92 هزار و 687 میلیارد ریال داد و ستد شد. سقوط امروز بازار سهام در حالی رخ داده که ارزش کل معاملات امروز بورس به زیر 10 هزار میلیارد تومان رسید تا از تداوم رکود بورس در روزهای اخیر خبر بدهد.

1 2 17

در معاملات امروز سه نماد فارس، فولاد و فملی تاثیرگذارترین نمادها بر منفی بودن شاخص کل بودند و بعد از آنها نیز شپنا، شتران و حکشتی از دیگر نمادهایی بودند که معاملات آنها در صف فروش تاثیری منفی بر شاخص کل داشت.

معاملات منفی اکثر نمادهای بازار در حالی رخ داد که در این بازار قرمزرنگ برخی نمادها نیز با صف خرید به کار خود پایان دادند. غدشت، کدما، امید و وتوس برخی از نمادهایی بودند که در پایان صف خرید خود را حفظ کردند.

در میان صنایع مختلف نیز بیشترین معاملات امروز متعلق به گروه بانکی بود و بعد از آن گروه فلزات اساسی و سیمانی‌ها برترین گروه‌های بازار بودند. گروه بانکی با بیش از یکهزار و 350 و گروه فلزات اساسی با یک هزار و 164 میلیارد تومان در حالی بیشترین معاملات را به خود اختصاص دادند که ورود گروه سیمانی به جمع 5 صنعت برتر از اتفاقات ویژه بازار امروز بود.

2 32

همچنین در میان نمادها نیز دو نماد فولاد و وپارس بیش از سایر سهم‌های بازار معامله شدند و صندوق سرمایه‌گذاری کمند نیز از نظر ارزش معاملات سومین نماد بازار امروز بود.

معاملات امروز در حالی به پایان رسید که شاخص کل به آستانه مرز حمایتی یک میلیون و 900 هزار واحدی رسیده است و شروع قرمز احتمالی بازار در معاملات فردا موجب از دست رفتن این کانال نیز می‌شود. افت 10 درصدی بازار سهام در چهار روز معاملاتی اخیر سهامداران را نسبت به سقوط ادامه‌دار بازار سهام به شدت نگران کرده است. عرضه اوراق سلف نفتی در فردا یکی از دلایل اصلی سقوط امروز بازار سهام عنوان شده است. برخی تحلیلگران معتقدند عدم حمایت حقوقی‌ها و تقریبا کنار کشیدن آنها از معاملات در نمادهای بزرگ و شاخص‌ساز به این علت بوده که دولت می‌خواهد جدابیت اوراق سلف نفتی خود را بیشتر کند و معامله‌گران را به سمت خرید این اوراق سوق دهد.

از سوی دیگر فروش 30 درصد نخست سهام عدالت آزاد شده نیز از سوی برخی کارگزاری‌ها به منظور آماده‌سازی شرایط برای عرضه 30 درصد دوم نیز یکی دیگر از دلایل عقب‎نشینی شاخص کل تلقی می‌شود. موضوعی که امروز موجب خروج یک هزار میلیارد تومانی پول هوشمند حقیقی از بورس بوده است.

با این حساب باید دید این روند نزولی تا کی ادامه خواهد داشت و آیا تدبیری برای حمایت از بازار سهام صورت خواهد گرفت تا این جو منفی شکسته شود؟

آخرین اخبار و اطلاعات بازار سهام را از صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • اختیار

    سقوط بورس تا عرضه ی دارا دوم ادامه داره کاشک مردم اتحاد داشتند دارا دوم رو نمیخریدن
    در ضمن دارا دوم مثل اولی سود نمیده

    • محسن

      ما که سودی از این دارا یکم ندیدیم!!!هر روز پایین تر از دیروز!!!!

  • ناشناس

    دولت فعلا زوم کرده رو نفت همین که ببینه با عدم استقبال مردم مواجه بشه باز دوباره برا فروش سهامهای دولتی با حقوقی بانکاش تنور بورس داغ میکنه

    • ناشناس

      تا همین الان هم اگر یکم فکر داشته باشه فهمیده!

  • ناشناس

    فردا فشار عرضه کم میشه ولی پس فردا صف خرید میشه و شاخص میره بالا و بورس تا ده روز صعودی میشه تا ۲۴۰۰ . شاید فردا آخرین فرصت خرید راحت باشد . خصوصا نمادهای پتروپالایشی و فولاد و خودرویی

  • g

    دوشنبه روز سرنوشت بورس ماندن یا خالی کردن فقط حقوقی ها را زیر نظر داشته باشید امروز هنوز خرید داشتند پس به خط قرمز نرسیده ولی اگر دید هیچ خریدی نداشتند بای بای ما رفتیم بای بای ما رفتیم را 7 مرتبه بخوانید قبول حق امید که توراضی باشی ما رستگار ….

  • ناشناس

    سلام کاپیتان شهبازی هستم با ۲۵ سال سابقه پرواز اعلام میکنم فردا بازار برمیگرده و قطار بورس حرکت کرده و هرکی نخریده جا مونده?

    • ناشناس

      کاپیتان قطار پرنده درست گفتی فقط یکم بی مزه ای?

    • ناشناس

      این وسط سابقه ت چه ربطی داشت

  • مشهدی

    این هنوز از نتایج سحر است.
    باش تا صبح دولتش بدمد

  • ناشناس

    دیگران کاشتن ما خوردیم ما میکاریم دولت بخوره.دولت دستش توجیب مردمه اگه مدیریت بود این اوضامون نبود همه به جون هم افتادن دلیلشم دولت بی کفایته

  • عباس

    امیر داداش بخدا کاش به همون روزهای قبل برگرده الان معلمای بدبخت به صورت آنلاین و از طریق موبایل دارن درس میدن از صبح تا شب قبلا فقط صبح تا ظهر بود الان شده 24ساعته حالا اگه باورتون نمیشه از اونایی که بچه دبیرستانی دارن بپرسیدمتشکرم

    • امیر

      اولویت برای این روزها سهامداری و حفظ سهام هاست و بهترین موقعیت برای اونهایی که توی ضررن، چون با نوسانگیری خوب میتونن قیمتهاشونو متعادل کنن و با صبر مخواهی دید که وضعیت قرمز ارام ارام سبز میشه و سهامداران میتونن سود خوبی کسب کنن.
      در بازار بورس شتابزده و اخساسی عمل نکنین،
      سهامهای خوب بخرید و حفظ کنین

  • ناشناس

    معنی گشایش را هم فهمیدیم گشایش اقتصادی دولت ترس وناامیدی .
    دارن گورتون میزنم تا مفت مفت سهامتون. بفروشید برید نفتی که مونده رودستشون بخرید از حالا هم داره میگه ما نمی‌خوریم باید به پالایشگاهها بفروشید که پس فردا که گفتی پالایشگاه میگه من که نگفتم بیا پول کجابود بیا نفتتو ببر خودت بفروش دولت هم که از اول گفته وقتی پالایشگاه می‌تونه خودش نفت را بگیره چه نیاز به نفت تو بورس داره مسخره آرین کشور همه پول نفت را میدن به مردم کشورشون میگن سرمایه مایه ما نفت به خودمون میفروشم یعنی خودمونو بهمون میفروشم بعد میگن گشایش اقتصادی راست میگن گشایش برای بودجه کشور از ماست که بر ماست

  • ناشناس

    همون جوری که بورس نمیتونه همیشه مثبت بمونه تو منفیم نمیتونه دائم بمونه.
    نهایتا با چند روز حوصله دوباره سبز پوش میشه.ترس و دلهره به خودتون را ندین.

    • هادي

      الان از چند روزي كه فرمديد يك ماه گذشته اين اصلاح نيست ديگه ريزشه