کد مطلب: ۴۰۵۲۷۱

آخرین خبرها از پدیده و پردیسبان

آخرین خبرها از پدیده و پردیسبان

رئیس‌کل دادگستری خراسان رضوی از مساعدت دستگاه قضایی برای پیشرفت امور شرکت پدیده شاندیز خبر داد و گفت: پیرو تقاضای شرکت پدیده شاندیز و موافقت دایره اجرای احکام، این محکومان به صورت کوتاه‌مدت در مقطعی خاص در اختیار آن شرکت قرار می‌گیرند تا همکاری مد نظر را انجام دهند.

دادگستری خراسان رضوی در پاسخ به سوالات و پیگیری‌های خراسان در خصوص اقدامات دستگاه قضا طی هفت ماه سپری شده از صدور حکم متهمان پرونده پردیسبان ، اطلاعیه ای منتشر کرد که بر اساس آن «شناسایی اموال» و «نقد شدن یک میلیارد تومان از اموال» مهم‌ترین اقدامات انجام‌شده توسط اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب مشهد است اما آن طور که اعلام شده فعلا امکان واگذاری اموال به سهامداران و پرداخت مطالبات وجود ندارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در اطلاعیه دادگستری استان خراسان رضوی آمده است: پس از صدور رای قطعی دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران در نظام اقتصادی کشور شعبه مستقر در مشهد در خصوص پرونده شرکت پردیسبان؛ بلافاصله این پرونده با 14 جلد به شعبه اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب مشهد ارسال شد.

روابط عمومی دادگستری استان با اشاره به اینکه متهمان پرونده به‌واسطه حکم قطعی صادره به «حبس طویل‌المدت»، «شلاق تعزیری در انظار عمومی» و «رد مال به سهامداران» محکوم‌شده‌اند در خصوص اقدامات انجام‌شده توسط اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب مشهد بعد از صدور حکم افزود: با توجه به این که رد مال به سهامداران در حکم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران در نظام اقتصادی کشور شعبه مستقر در مشهد آمده است، در این زمینه محکومان اموالی را که مدنظر داشتند در اختیار دادسرا قرار داده‌اند. همچنین مطالبات خود از دیگر افراد را نیز برای وصول به نفع سهامداران معرفی کرده‌اند. اموال معرفی‌شده توسط محکومان بعضا دارای مشکلاتی در ادارات مختلف است که پیگیری لازم برای حل مشکلات آن‌ها انجام شده است. اکثر اموال معرفی‌شده سهل‌البیع نیستند و همین امر اجرای حکم در خصوص رد مال را با مشکل مواجه کرده است. برخی از سهامداران با مراجعات حضوری و تماس تلفنی با مراجع قضایی خواستار واگذاری اموال معرفی‌شده به سهامداران هستند که این موضوع با توجه به این که ارزش برخی اموال معرفی‌شده بیش از 10 میلیارد تومان است، امکان واگذاری آن‌ها به سهامداران در وضعیت فعلی وجود ندارد، مگر این که اقداماتی با هدف تفکیک به قطعات کوچک‌تر انجام شود.

فعلا یک میلیارد نقد شده است اما امکان فراخوان وجود ندارد

مبنای کار اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب مشهد به لحاظ رعایت غبطه و مصلحت سهامداران در این زمینه این است که بدوا کلیه اموال معرفی‌شده به وجه نقد تبدیل و در حساب مشخصی متمرکز شود و سپس طی فرایندی مشخص که متعاقبا اعلام خواهد شد سهامداران از طریق رسانه‌ها و تماس تلفنی فراخوان خواهند شد تا برای دریافت مطالبات شان از شرکت اقدام کنند.فعلا در این زمینه یک میلیارد تومان وجه نقد واریزشده است و تا میزان این وجوه به حد مشخصی که قابل‌اتکا باشد نرسد، امکان شروع فراخوان وجود ندارد.در خصوص زمان بازپرداخت وجوه سهامداران با عنایت به این که این مهم موکول به تحقق رد مال است بنابراین به‌محض وصول وجوه اقدام مقتضی صورت می گیرد و از طریق رسانه‌ها اطلاع‌رسانی خواهد شد.

موافقت با درخواست پدیده برای همکاری کوتاه مدت با برخی محکومان

رئیس‌کل دادگستری خراسان رضوی از مساعدت دستگاه قضایی برای پیشرفت امور شرکت پدیده شاندیز خبر داد و گفت: پیرو تقاضای شرکت پدیده شاندیز و موافقت دایره اجرای احکام، این محکومان به صورت کوتاه‌مدت در مقطعی خاص در اختیار آن شرکت قرار می‌گیرند تا همکاری مد نظر را انجام دهند.

«غلامعلی صادقی» روز گذشته در گفت و گو با ایرنا درباره این که برخی از محکومان اصلی پرونده قضایی پدیده شاندیز با وجود صدور و اجرای حکم محکومیت شان، با این شرکت در خارج از زندان همکاری دارند، اظهار کرد: بر اساس حکم دادگاه، محکومان این پرونده باید برای تحمل حبس در زندان باشند اما شرکت پدیده تقاضای همکاری با تعدادی از آن ها را به منظور پیشبرد امور آن شرکت داشته است. وی تصریح کرد: مساعدت دستگاه قضایی تنها در این زمینه و برای پیشرفت امور شرکت پدیده شاندیز صورت گرفته است، این افراد پس از انجام همکاری، برای تحمل دوران حبس خود به زندان باز می‌گردند. وی افزود: محکومان پرونده شرکت پدیده شاندیز به تحمل حبس محکوم شده‌اند بنابراین حتی با قرار وثیقه نیز آزاد نمی‌شوند.متن کامل این خبر را در صفحه ۳ روزنامه خراسان رضوی یا در سایت روزنامه خراسان مطالعه فرمایید.

منبع: خراسان‌نیوز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    با عرًض سلام بخ ما چه چقدر زندان دارد یا شلاق دارد ما پول مون را میخابیم دزد ها رااعدام کنید حق ما رت بدید