خبر مهم:

کد مطلب: ۴۹۴۶۹۵

معمارنژاد مطرح کرد:

آخرین خبر از دارا سوم

آخرین خبر از دارا سوم

معاون امور بیمه و بانک وزارت امور اقتصادی و دارایی ‌گفت: صندوق دارا سوم آماده شده و هر وقت که کارهای ثبتی آن انجام شود و شرایط بورس برای عرضه واحدهای سرمایه‌گذاری مناسب باشد، تا سقف 5 میلیون تومان برای هر کدملی ارائه می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، عباس معمارنژاد معاون امور بیمه و بانک وزارت امور اقتصادی و دارایی، در پاسخ به این پرسش که چه زمانی صندوق داراسوم در بورس عرضه می‌شود، گفت: صندوق داراسوم که مرکب از باقیمانده سهام دولت در سه بانک صادرات، ملت و تجارت است، آماده شده و هر وقت که کارهای ثبتی آن انجام شود و شرایط بازار سرمایه برای عرضه واحدهای سرمایه‌گذاری مناسب باشد، تا سقف 5 میلیون تومان برای هر کدملی ارائه می‌شود.

وی افزود: واحدهای صندوق سرمایه‌گذاری داراسوم برای هر کدملی تا سقف 5 میلیون تومان و با تخفیف جدید 20 درصد ارائه می‌شود، یعنی اگر فردی قبلا از تخفیف استفاده کرده باشد، در صندوق داراسوم هم تا سقف 5 میلیون تومان با تخفیف 20 درصدی می‌تواند واحدهای سرمایه‌گذاری را خریداری کند.

معاون امور بیمه و بانک وزارت امور اقتصادی و دارایی در مورد ارزش صندوق داراسوم گفت: ارزش این صندوق به قیمت‌های امروز بورس، حدود 21 هزار میلیارد تومان است که قرار است این سهام به مردم عرضه شود.

وی در مورد اینکه چگونه می‌توان واحدهای صندوق داراسوم را خریداری کرد، گفت:‌ مانند دارایکم و دارادوم از طریق بانک یا کسانی که کد بورسی دارند از طریق پنل معاملاتی کارگزاران بورس تا سقف 5 میلیون تومان قابل خریداری است.

معمارنژاد گفت: در حال حاضر مجوزهای بورس برای تشکیل داراسوم گرفته شده است و الان دنبال ثبت این صندوق نزد شرکت ثبت هستیم و برای صندوق مدیر شرکت تأمین سرمایه ملت تعیین شده است.

وی در مورد اینکه چه زمانی داراسوم ارائه می‌شود، گفت: بستگی به شرایط بازار دارد و همچنین قبل از آن باید این شرکت در نزد ثبت شرکت‌ها به ثبت برسد.

براساس این گزارش، سهام باقیمانده دولت در سه بانک صادرات، ‌ملت و تجارت قرار است به عنوان صندوق قابل معامله بورسی یا همان ETF به نام داراسوم ارائه شود و طبق اطلاعات به دست آمده، سهام دولت در بانک صادرات 8.72 درصد در بانک ملت 11.6 درصد و در بانک تجارت 10.15 درصد باقی مانده است که قرار است، این سهام در قالب واحدهای داراسوم به هر شخص حقیقی ایرانی تا 5 میلیون تومان با 20 درصد تخفیف ارائه شود.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بانکی ها بهترنمخصوصا در آیندهبه نظرم دارا سوم بانکی عالیهولی پالایشی کمی گرون بود؛ ولی با توجه به قیمت نفت خوب میشه

    • یاشار

      عزیز برو یک تحقیق عمیق بکن
      همه بانکهات ورشکسته هستن.

  • ناشناس

    ???مگ بعد پالایش که اینطورشد کسی سراغ داراسوم میاد؟؟؟

    • ناشناس

      پالایش 19درست سود داد! ¡!!!!!!!!! ?

  • امیر

    عمرا دیگه من بخرم هر موقع 5 تومن شد 10تومن اون موقع یه کاری میکنم
    چه رویی هم دارن میخوان داراسوم بدن

  • محمد

    بلفرض مثال پالایش سودکرد ..بعد چه فرقی بین من که بعداز3ماه باقیمت 10تومن خریدم….بااونی که دیروز با 9تومن خریده هست..وجوددارد.

  • ناشناس

    واویلا دارا سوم، من که به هیچ عنوان نمیخرم دارا یکم و پالایشی که هر روز منفی میخوره جز اعصاب خوردی هیچی نداشته آخه مردم عادی رو چه به بورس،با چه هدفی داراسوم میخواد عرضه بشه نمیفهمم

  • ناشناس

    پالایش با 30درصد سود از پایه چند ماه هم پول خابیده بود اونم واسش حساب کنی حدود 115درصدباید و باید سود بده

    • ناشناس

      من. که از پالایش 19درست سود کردم داراسوم رو مخرین

  • علی

    من که حال کردم از پالایش شما هم بخرید حال کنید

  • ناشناس

    پالایش‌یکم‌که‌40درصد‌توضرره…

    • ناشناس

      من که از پالایش 19درصت سود کردم

  • ناشناس

    دارا سوم هم از سه بانک تجارت وملت صادرات.برای اینکه بتوانند دوباره به مردم غالب کنند مجبورند دارایکم را هم بالا ببرند.

  • ناشناس

    دستتون درد نکنه همون پالایش که داریم کافیه….