کد مطلب: ۵۸۲۲۲۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

ثبت‌نام وام ودیعه مسکن تمام شد؟

ثبت‌نام وام ودیعه مسکن تمام شد؟

قرار بود مهلت ثبت‌نام وام ودیعه مسکن تا پایان آذرماه تمدید شود. اما آنگونه که معاون وزیر راه خبر داده مهلت ثبت‌نام وام ودیعه مسکن تصویب نشده است. بر این اساس فرصت مستاجران برای ثبت‌نام در این سامانه روز گذشته به پایان رسیده است و آنها دیگر نمی‌توانند وام ودیعه مسکن بگیرند. 

به گزارش تجارت‌نیوز ، آخرین مهلت ثبت‌نام وام ودیعه مسکن تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۰ بود. یعنی بر اساس اعلان قبلی، سامانه ثبت‌نام وام ودیعه مسکن باید شب گذشته بسته شده باشد.

البته وزارت راه گفته بود درخواست تمدید ثبت‌نام وام اجاره مستاجران را به ستاد ملی مقابله با کرونا داده و احتمالا این ستاد، قبول کند که ثبت‌نام این وام تا سه ماه دیگر هم ادامه داشته باشد. یعنی آذرماه سال جاری.

اما به گفته محمود محمودزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی ستاد ملی مقابله با کرونا هنوز مصوبه جدید را ابلاغ نکرده است. بر این اساس به نظر می‌رسد سامانه ثبت‌نام وام ودیعه از شب گذشته (۳۱ شهریورماه) بسته شده است. البته محمودزاده گفته در صورتی‌ که این مصوبه به تصویب برسد، مجدداً سایت ثبت‌نام وام ودیعه در دسترس قرار می‌گیرد.

سقف وام ودیعه مسکن پر شد؟

احتمالا ستاد ملی مقابله با کرونا، مهلت ثبت‌نام وام ودیعه مسکن را تمدید کند. اما مساله این است که بسیاری از مردم برای دریافت این وام به در بسته خورده‌اند. از یک میلیون و ۵۰ هزار نفری که برای دریافت وام ودیعه مسکن ثبت‌نام کرده‌اند، تنها هفت هزار نفر توانسته‌اند این وام را بگیرند. یعنی کمتر از یک درصد.

۲۳۰ هزار نفر دیگر هم به بانک معرفی شده‌اند اما هنوز وام ودیعه را دریافت نکرده‌اند. مردم می‌گویند مراجعه به بانک‌هایی که وام ودیعه مسکن می‌دهند بی‌فایده است. چون آنها یا می‌گویند سقف پرداخت وام پر شده یا پیش پای مستاجران سنگ‌اندازی می‌کنند.

آنچه مشخص است اینکه این وام به متقاضیان نرسیده است. احتمالا یا اعتبار لازم برای پرداخت وام ودیعه مسکن در اختیار بانک‌ها قرار نگرفته یا بانک‌ها ترجیح می‌دهند وام ودیعه مسکن را پرداخت نکنند.

پیگیری‌های تجارت‌نیوز نشان می‌دهد که حدود ۱۷ بانک دولتی و خصوصی وام ودیعه مسکن می‌دهند. از جمله بانک‌های مسکن، ملت، ملی، صادرات، تجارت، کشاورزی، سپه، رفاه، آینده، پاسارگاد، پارسیان، سامان، کارآفرین، مهرایران و کوثر. اما برخی از متقاضیان به این بانک‌ها مراجعه کرده‌اند. اما از وام خبری نبوده.

حالا مشخص نیست که مهلت ثبت‌نام وام ودیعه مسکن روز گذشته (۳۱ شهریورماه) به پایان رسیده یا اینکه دوباره تمدید می‌شود. از طرفی مشخص نیست که در صورت تمدید این وام، آیا مردم می‌توانند امیدی به دریافت وام داشته باشند یا نه.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • جواد

    ما تعیین شعبه کردیم ۲۰ تا بانک عوض کردم و رفتم هر کدوم به یه شکل از سر خودشون باز کردن
    خلاصه از پار سال درگیر گرفتن این وام هستم
    ۲ بار کد رهگیری گرفتم نزدیک به ۱۵۰۰ خرج کردم
    ولی از بس بانکها بهونه آوردن وسنگ انداختن
    این عطا را به لقایش میبخشم
    وام نمیخوام
    میرم چادر میزنم با ۳ تا بچه
    دیگه چادر زدن نه ضامن میخواد ونه هزینه ای داره برام
    علی برکت الله

  • ناشناس

    اینمزایاکه اعلام میشودمجازیاست وبرای روحیه دادن به مردم جدی نگیرید

  • حسین

    دروغه تو کرمانشاه الان هیچ بانکی وام را نمی دهد

  • حنان

    ما رفتیم بانک گفتن چه وامی چه کشکی از تهران حتی برامون نامه نیومد به یه بانک دیگه رفتیم ملت بود گفت حتما باید ضامن باشه خودشم کارمند یکی نع دوتا پشیمون برگشتیم تو این دوره زمونه کی ضامن میشه اخه متاسفانه

  • ناشناس

    سلام من برای وام رفتم سه روز به پایان شهریور ولی سایت بانک ها بسته بود یا پر شده بود حالا ما چی کار کنیم ثبت نام کردم ولی هنوز به بانک معرفی نشدم ؟

  • ناشناس

    اینقدر سنگ اندازی میکنند که خودت خسته بشی
    من ضامن کارمند بردم با کسر از حقوق میگه حقوق ضامنت کفاف اقساط رو نمیده
    مبگم آخه گوسفند مگه ضامن قراره اقساط رو بده

  • ناشناس

    سلام من از روز 29 تا 31هر چی به سایت مراجعه کردم بسته بود حالا هم میگن فرصت تمام شده این چه فیلمی هست سر مردم درآوردن.

  • رها

    خدایی مردمانی که بدنبال این وام‌ هستن واقعأنیاز دارن،آنقدر سنگ‌اندازی نکنین

  • ناشناس

    همش دروغه من ۴ ماهه میرم بانک هر روز ی بهانه میارن مردم و گزاشتن سر کار بی شرفا

  • ناشناس

    باسلام برای من ۴۰میلیون وام تأییدشده الان دوماه است که منومسخره کردن دوماه که میرم بانک همش سرمیدوونندمردم ومسخره کردن کنه کارگربانداریم ۶۰۰هژاربرای قولنامه هولوگرام دار اقدام کردم الان باید چکار کنم یعنی واقعا این مملکت قانون نداره