کد مطلب: ۴۲۳۳۶۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

سه‌شنبه، آخرین فرصت ثبت نام یارانه بنزین / جاماندگان فردا چه کنند؟

سه‌شنبه، آخرین فرصت ثبت نام یارانه بنزین / جاماندگان فردا چه کنند؟

سرپرستان خانواری که تاکنون برای دریافت یارانه بنزین اقدام و ثبت نام نکرده‌اند و متقاضی دریافت بسته معیشتی هستند، برای پیگیری فرآیند برخورداری و ثبت درخواست تا فردا، ۲۴ دی ماه فرصت دارند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سه‌شنبه 17 دی ماه امسال اعلام شد که بالاخره نتیجه اعتراض‌ها به یارانه معیشتی مشخص شده و معترضان می‌توانند در صورت رفع اختلال سامانه مربوطه نتیجه بررسی درخواست خود را مشاهده کنند.

در همین روز اعلام شد که سرپرستان خانواری که تاکنون برای دریافت یارانه اقدام و ثبت نام نکرده‌اند و متقاضی دریافت بسته معیشتی هستند، برای پیگیری فرآیند برخورداری و ثبت درخواست در سایت hemayat.mcls.gov.ir تا ۲۴ دی ماه فرصت دارند.

بنابراین فردا (۲۴ دی ماه) آخرین مهلت ثبت‌نام برای سرپرستان خانواری است که در لیست یارانه‌بگیران نقدی نیستند اما متقاضی دریافت بسته معیشتی هستند و بر اساس اعلام ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی نتیجه درخواست آنها از طریق پیامک به آنها اعلام خواهد شد.

بر اساس اعلام ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی، طی روزهای سوم تا بیستم آذر ماه، 666 هزار و 774 سرپرست خانواری که در لیست یارانه‌بگیران نبودند و خود را حائز دریافت بسته حمایت معیشتی می‌دانستند‌، اقدام به ثبت شماره ملی خود در کد دستوری #6369* کردند.

بر همین اساس شرایط مراجعه این افراد از سه‌شنبه 10 دی ماه به سایت hemayat.mcls.gov.ir نسبت به ثبت درخواست دریافت این بسته فراهم شد و تا فردا ادامه دارد.

19 دی ماه امسال نیز تجارت‌نیوز گزارش داده بود: براساس اعلام سخنگو ستاد شناسایی یارانه معیشتی وزارت کار، کسانی که جزو ۴۱۹ هزار خانوار نبودند و یارانه معیشتی دی ماه را دریافت نکردند؛ مشمول این طرح نیستند. بر این اساس شرایط کسانی که تاکنون اعتراض خود را ثبت کردند بررسی شده‌ است و تا 24 دی ماه فقط کسانی می‌توانند اعتراض کنند که پیش از این اعتراض خود را ثبت نکرده بودند.

همچنین سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان کمک‌های معیشتی گفته است که بررسی حساب و دارایی خانوار با حضور نمایندگانی از نهادهای نظارتی مانند سازمان بازرسی کل انجام شده ‌‌است.

اطلاعات بیشتر از پرداخت یارانه معیشتی و پاسخ دولت به اعتراض‌های مخاطبان تجارت‌نیوز را می‌توانید در گزارش «جزییات تازه از نحوه پرداخت یارانه معیشتی» بخوانید.

ضمن این که امروز، 23 دی ماه شرایط جدید پرداخت یارانه معیشتی ابلاغ شد. بر این اساس، هیات وزیران شرایط جدید پرداخت حمایت معیشتی را مشخص کرد که بر این اساس خانوارهای دارای واحد مسکونی، شغل و خودرو به‌ طور همزمان مشمول حمایت نمی‌شوند.

اختصاص و واریز بسته‌های کمک معیشتی برای جبران آسیب‌های ناشی از افزایش قیمت بنزین از آبان ماه آغاز شد. به این ترتیب این مبالغ حمایتی در نوبت اول و در روز ۲۷ آبان ماه برای ۲۰ میلیون نفر، در نوبت دوم و روز ۲۹ آبان برای ۲۰ میلیون دیگر و نوبت سوم در روز چهارشنبه ۲۹ آبان برای ۲۰ میلیون نفر سوم واریز شد. در مجموع بسته معیشتی برای ۶۰ میلیو ننفر در قالب ۱۷ میلیون و ۷۰۰ هزار خانوار واریز شد.

ارزش ریالی بسته‌های معیشتی واریزی به حساب سرپرستان خانوار برای خانوارهای تک‌نفره ۵۵ هزار تومان، دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، چهارنفره ۱۷۲ هزار تومان و پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان است و به گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه این مبالغ دهم هر ماه واریز خواهد شد.

دومین مرحله از کمک‌های معیشتی نیز ۱۰ دی‌ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز شد که با توجه به اضافه شدن ۴۱۹ هزار خانوار در این طرح، خانوارهای جدید مرحله‌های اول و دوم را باهم دریافت کردند و به این ترتیب بعد از ثبت درخواست‌های مربوط به مشمولیت دریافت کمک معیشتی، تعداد خانوارها در مرحله دوم به ۱۸ میلیون و ۱۲۶ هزار و ۳۷۲ نفر افزایش یافت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • کارگر ساختمان

    کارگر ساختمان هستم درآمد ناچیزی دارم چرا معشیت نمیدید

  • پوریا

    من چهار ماه ازدواج کردم یارانه معیشتی نمیگیرم بخدا نه ماشین دارم ن خونه ن چیز دیگه ای اخه چرا باید یارانه معیشتی ب من ندن

  • پرویز نصرتی

    تا ماه قبل واریز میشد از اون موقع قط شده چرا واقعا من ی کارگرم ن بیمه دارم ماهی ۱ملیون کرایه میدم بیکار ک هستم چرا باید مال منه بدبخت قطع شه رسیدگی نکنید مستقیم میام دفترتون

  • علی

    سلام ما چهار نفر هستیم معیشتی ویارانه بنزین به من نمیدن روستا هستم به خدا هیچ وسیله ای ندارم کارگر هستم از لحاظ مالی ضعیف تو راخدا بررسی کنید

  • علی

    سلام لطفا کمک کنید

  • یاسراززاهدان

    سلام یارانه بنزین چطوری ثبت نام کنم بهم تحلق نمیگیره

  • ناشناس

    سلام

  • پابا

    من یه جوون ۲۷ ساله ام که بیماری دوشخصیتی دارم دوقطبی، و گمیتونم ول داروهامو هردوهفته ۳۰۰ت جور کنم باس چیکار کنم ؟ کجا داریم میسوزیم ؟ کجایه دنیا قرار گرفتیم که من نزدیک به دو هفتس کابوس میبینم و پوله دارو ندارم ، حرفمونو چطور به گوشهریسری گوش دراز برسونیم ؟ چطور بگم هرلحظه ممکنه تشنج کنم ؟ یا خودکشی کنم ؟ چطور میشه راحت مُرد؟

  • مهشید

    من چهاپنچ سال یارانه نمیگیرم پول نداشتم بچم ثبت نام کنم یه خونه ندارم بگیرم بشینم توش شوهرم زندان خودمم بیکارپس چرابه مابدبخت هایارانه نمیدین میدین پولدارا که پولشون بیشتربشه یه بدبخت ببینن نگاشم نکنن خداجای حق نشسته

  • مهدی

    سلام خدا قوت من نه خونه دارم نه ماشین نه کار درست وحسابی به من ندادن ولی به همسایمون که هم سه خونه داره هم ماشین هم مغازه دادن اینجا همه به ثروت مندا کمک میکنن ولی ما فقیر بیچاره ها باید زیر دست پا لح بشیم ما به امید رییسی که می گفتن پشت فقیر وبیچاه هاست پشتمون گرم بود ولی اونم پشتمون خالی کرد بازم خدا رو شکر خدا پشتمونه خدا بندش تنها نمیزاره .