کد مطلب: ۴۶۱۶۴۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

آخرین قیمت طلا در بازار / سکه ۹۵۰ هزار تومان حباب دارد! / طلا چه می‌شود؟

آخرین قیمت طلا در بازار / سکه ۹۵۰ هزار تومان حباب دارد! / طلا چه می‌شود؟

قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد آخرین روز هفته با ۷۴۰۰ تومان افزایش به ۹۶۶ هزار و ۴۰۰ تومان رسید. با این حال قیمت سکه کمی ارزان شد. آیا این روند ادامه خواهد یافت؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، در روزهای پرنوسان بازارها برای خیلی از مردم سوال است که طلا بخریم یا نخریم؟ آیا آینده قیمت طلا امیدوار کننده است؟

دبیر اتحادیه طلا وجواهر تهران معتقد است: با خالی شدن بخشی از حباب سکه، قیمت سکه تمام ‌بهار آزادی طرح جدید در پایان هفته ۱۰ میلیون و ۳۷۰ هزار تومان شد.

نادر بذرافشان به تسنیم گفته است: در آخرین روز هفته قیمت سکه بهار آزادی در بازار تهران با کاهش حدود ۳۰۰ هزار تومانی به ۱۰ میلیون ۳۷۰ هزار تومان رسید.

وی علت کاهش قیمت در بازار را کاهش تقاضا عنوان کرد و افزود: اگرچه قیمت اونس جهانی با گذر از مرز ۱۸۰۰ دلاری به ۱۸۱۳ دلار رسیده و از ابتدای هفته تاکنون ۳۷ دلار افزایش قیمت داشته است، اما به دلیل کاهش تقاضا در بازار داخلی شاهد افت قیمت‌ها هستیم.

بذر افشان کاهش قیمت سکه بهار آزادی را ناشی از خالی شدن حباب سکه دانست و گفت: هم اکنون سکه بهار آزادی طرح جدید حدود ۹۵۰ هزار تومان حباب دارد و این درحالیست که این حباب اوایل هفته یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بود.

به گفته این فعال بازار طلا در معاملات بازار تهران، قیمت طلای ۱۸ عیار هر گرم ۹۶۱ هزار و ۱۰۰ تومان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۵ میلیون و ۲۷۰ هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

دبیر اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به رکود حاکم در بازار مصنوعات طلا گفت: هم اکنون تقاضا برای خرید مصنوعات طلا به کمترین حد رسیده و معاملات چندانی در بازار مصنوعات انجام نمی‌شود.

اما درباره وضعیت بازار جهانی طلا، دنیای اقتصاد نوشته است: ادامه نگرانی‌ها از تبعات منفی موج دوم کرونا و امید به بسته‌های محرک مالی بانک‌های بزرگ مرکزی منجر به ثبت قله جدید برای طلا شده است. رکورد ابتلای روزانه به کرونا در آمریکا به بالای ۶۰ هزار نفر ارتقا یافته است و سه‌شنبه اخیر سه مقام فدرال‌رزرو ضمن ابراز نگرانی در مورد افزایش موارد ابتلا به کرونا که می‌تواند میزان هزینه‌های مصرفی و فرصت‌های شغلی را تهدید کند، وعده سیاست‌های حمایتی بیشتری دادند.

رونمایی از بسته مالی ۵/ ۶ میلیارد پوندی دولت انگلستان برای مقابله با کرونا و اظهارات رئیس بانک مرکزی اروپا درخصوص ادامه طرح خرید اوراق قرضه برای حمایت از مشاغل سبب شد تا افزایش بیش از انتظار فرصت‌های باز شغلی در آمریکا چندان به چشم نیاید.

اما درباره عامل دیگر اثرگذار بر طلا یعنی روند قیمت دلار نیز تنها طی هفته اخیر، این ارز روند پرنوسانی را پشت سر گذاشت که احتمالا بخشی از نوسانات بازار طلای داخل هم به دلیل نوسانات قیمت دلار بوده است. اما آیا این روند ادامه‌دار است که همچنان بازار طلا را متاثر کند؟ مقامات مسئول از جمله رئیس کل بانک مرکزی می‌گویند ادامه‌دار نیست اما آیا در واقعیت هم همین خواهد شد؟

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سکه این هفته وارد کانال 11 تومان میشود

    • ناشناس

      خوب شد گفتی وگرنه نمیدونستیم خخخخ

  • ناشناس

    سکه حباب داره تنها چیزی که در کشور هنوز حباب نداره ارز وطلا وسکه است و بورس به شدت حبابی اینرو همه میدانند وکسانی که تازه می خواهند وارد بورس بشوند اماده ضرر هنگفت باشید ریسک بورس خیلی بالا است

  • ناشناس

    تقاضا برای طلا به شدت در جهان در حال افزایش است بخاطر کرونا و همه ابهامات درباره کرونا مسائل سیاسی اقتصادی کرونا اما در ایران تنها چیزی که حبابی نیست طلا و سکه هست

  • ناشناس

    تنها چیزی که حباب نداره قیمت دلار وسکه هست برید ببیند اجناس دیگه چقدر گرون شده بورس که اصلا حباب نداره

  • ناشناس

    ثروتمندان ثروتمندتر و فقرا فقیر تر شدن خدا ازتون نگذره انشالا …

  • کیان را پیگیری کنید

    کارگزاری کیان رو پیگیری کنید تورو خدا

    • محسن

      طلا بخرید؛؛هرچی زودتر بخرید برد کردین…پول نقد اصلا ب درد نمیخوره..هرروز بی ارزشتر میشه.

  • الناز

    طلابراحتی گران میشه ولی میپرسیم طلا ارزان میشه یا گران جواب درست حسابی نمیدن به ادم من ۴۰ ملیون دار بنظرتون طلا بخرم یانه خواهش میکنم نظر بدین قبل عید میخریدم چهل ملیون سود کرده بودم ترسیدم نخریدم الان باز هم اون ترسو دارم چه کنم

    • ناشناس

      بخر منفعت کن

    • صادق

      سلام خانم الناز برای خرید طلا هیچ وقت ترس به خود راه ندین…هیچ وقت ضرر نمی کنین

    • ناشناس

      به نظر من بخر من وقتی گرمی چهارصد بود۲۰۰ میلیون خریدم الان شده نهصد تا یه ملیونم میره

    • ناشناس

      بخر سود کردی شریکتم ضرر کردی همینطور

    • ناشناس

      حتما بخر توی این مملکت چیزیز ارزون نمیشه

    • ناشناس

      اگر یه ذره فکر کسی هستی که نمیتونه به بچش غذا بخره نخر. نذارید گرونی بشه تورو خدا

    • ناشناس

      سلام چیزی ک گرون شد اونقدر ارزون نمیشه ک بخواد بچشم بیاد درنتیجه هرچیزی گرفتین استری ورزون شدن اون مال یا طلا رو نداشته باشین

  • ناشناس

    به نظر من نباید پول رو به صورت نقد نگه داشت حالا یا طلا یا سکه یا دلار یا سهام یا خونه هر چی شد یخری برنده ای

  • ناشناس

    همه ی ایرانیها رو با این چیزا سرگرم کردن جنوب فروختن به چین

  • اتااو

    خدایا چه غلطی بکنیم با این گرونی