کد مطلب: ۵۰۳۲۳۶

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن در گفتگو با تجارت‎‌نیوز:

منتظر کاهش قیمت میلگرد و آهن باشید

منتظر کاهش قیمت میلگرد و آهن باشید

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن می‌گوید: گرانی فعلی قیمت آهن و میلگرد قابل قبول نیست و گرانی این کالاها پایدار نیست، چرا که ملاک صحیحی برای افزایش آن دیده نمی‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، آنچه تولیدکنندگان مسکن می‌گویند صنعت ساخت و ساز راکد است و فعلا پروژه‌های عمرانی به دلیل افزایش قیمت مصالح ساختمانی متوقف است؛ این در حالی است که قیمت میلگرد و آهن روزانه گران می‌شود! علت گرانی قیمت میلگرد چیست؟

به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان آهن، توزیع آهن توسط فروشندگان واقعی آهن و میلگرد انجام نمی‌شود. علاوه بر این قیمت آهن و میلگرد بستگی به قیمت شمش دارد. یکی از دلایل گرانی قیمت آهن و میلگرد در بازار ایران به افزایش قیمت جهانی فولاد مرتبط می‌شود و معتقدیم سیگنال گرانی از بازارهای جهانی است. هر چند ما در تولید آهن و میلگرد مزیت داریم اما در بازار کمبودی وجود ندارد.

حمیدرضا رستگار معتقد است که گرانی فعلی قیمت آهن و میلگرد قابل قبول نیست و گرانی این کالاها پایدار نیست، چرا که ملاک صحیحی برای افزایش آن دیده نمی‌شود.

به گفته فروشندگان آهن این روزها فعالان این بازار سرگردان هستند؛ چرا که عملا با افزایش شدید قیمت آهن و میلگرد هر نوع خرید و فروشی متوقف است.

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن با تائید توقف خرید و فروش آهن گفت: این گرانی‌ها بلاتکلیفی توزیع‌کنندگان را به دنبال داشته است و توزیع‌کنندگان آهن از این گرانی استقبال نمی‌کنند. به گفته او برای گرانی قیمت آهن و میلگرد باید به دنبال حلقه‌های دیگر بود. حلقه‌هایی که به اعتقاد او همان ویژه‌خوارانی که از این گرانی‌ها منفعت می‌برند و ردپای‌شان در همه بخش‌ها دیده می‌شود!

کم توجهی وزارت صمت نسبت به گرانی آهن

رستگار درباره وضعیت معاملات بازار آهن و میلگرد به تجارت‌نیوز گفت: فعلا در بازار خرید و فروش آهن متوقف است. با آن که مصرف آهن در نیمه دوم سال کمتر است اما قیمت آن گران شده است. فعلا قیمت میلگرد 13 هزار و 500 تومان داد و ستد می‌شود. برخی‌ها هم هستند که میلگرد را با قیمت بالاتری می‌فروشند.

او همچنین گفت: معمولا در نیمه دوم سال بازار آهن روال عادی دارد، چرا که مصرف آهن کمتر از نیمه نخست سال است. متاسفانه به دلیل چسبندگی آهن به قیمت ارز قیمت آهن دوباره روند افزایشی گرفته است. حتی با تدوین شیوه نامه جدید دولت که هدف توازن بین عرضه و تقاضا بود قیمت آهن و فولاد از این شیوه‌نامه تبعیتی نکرد و ارزان نشد.

فعالان بخش‌خصوصی در رابطه با کاهش قیمت آهن و میلگرد مکاتباتی با مجلس و وزارت صمت داشته‌اند اما به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان آهن، هنوز این دو نهاد اعتنایی به نامه‌های ارسالی نداشتند و فعلا هیچ هماهنگی در رابطه با ساماندهی بازار آهن اتخاد نشده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    ببینیم و تعریف کنیم

  • بدبخت

    ۵۰میلیون وام میدن اخرشم دوبرابر میخوان بااین گرونی مصالح خیال میکن ۵۰ میلیون میتونی یه خونه ویلایی مثل ویلاهای لواسونشون درست کنیم

  • مرتضی

    فعلا دولت و مجلس درگیر مرغ و تخم مرغ هستن بزارین کارشونو انجام بدن حواسشون پرت اهن نشه .

  • ناشناس

    خدا لعنت کنه کسای که باعث بانی ای گرونیا شده ما محتاجه یه تونو نیم هستیم نمیتونم بخرم مستاجرم هستم

  • مستاجر

    در روز های آینده یعنی میلگرد ارزون خواهد شد هیچ کی پاسخ گو نیست شما را به خدا تکلیف ما را روشن کنیدبا این گرونی اجاره ها و مسا لح چه کار کنیم

  • منتقد

    ارزونی؟ایران؟مسئولین به فکر مردم؟مگه چیه؟؟؟

  • ناشناس

    امروز من میلگرد خریدم ۱۵۶۰۰ دیگه مجبور بودم از طرفی هم مترسیدم بره بالا تر اون وقت دیگه دستم به جایی نمرسید مملکت به حال خود رها شده با خون ودل خوردن پول جم کردیم خونه بسازیم همشو دادیم میلگرد از ترس این که گرون تر نشه دیگه تو ساختش نمدونم چکار کنم خدایا ما چه گناهی کردیم که به چنین سر نوشتی دچار شدیم

  • ناشناس

    سلام کجا قیمت میله گرد آمده پایین میله گرد شماره ۱۸ قیمتش ۳۸۰ شده

  • ناشناس

    حالا بخریم یا نه

  • ناشناس

    باسلام.توروقران یفکری بحال مردم کنن صب چهارشنبه لیست خرید آهن قیمت کردم عصرهمون چهارشنبه براخریدقطعی رفتم حدودیک میلیون گرانترازصبح ۷آتهآشده بوددگه نتونستم خریدکنم پولم کم بودتوروقران مسولین یفکری کنیدمردم دیونه شدن خواهش میکنم