کد مطلب: ۴۸۳۹۷۷

آخرین نتایج نظرسنجی‌ها در آمریکا / ترامپ جا مانده است

آخرین نتایج نظرسنجی‌ها در آمریکا / ترامپ جا مانده است

در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آتی آمریکا، آمار نظرسنجی‌ها از وضعیت دونالد ترامپ چندان خوشایند نیست و حتی داده‌های داخلی از جمهوری‌خواهان نشان می‌دهند که او به سختی در جا می‌زند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آتی آمریکا، آمار نظرسنجی‌ها از وضعیت دونالد ترامپ چندان خوشایند نیست و حتی داده‌های داخلی از جمهوری‌خواهان نشان می‌دهند که او به سختی در جا می‌زند.

روزنامه نیویورک‌تایمز گزارش داد، نظرسنجی‌های محرمانه حزب‌ جمهوری‌خواه نشان می‌دهند، ترامپ نه تنها در ایالت‌هایی که پیروزی در آنها حیاتی است، عقب است، بلکه به حدی مستقل‌ها را رویگردان ساخته که جو بایدن در ایالت‌های کاملا قرمز (طرفدار جمهوری‌خواهان) از جمله مونتانا، کانزاس و میسوری پیشروی داشته است.

موقعیت دونالد ترامپ در میان رای‌دهندگان، به ویژه جمهوری‌خواهان را درباره ایالت‌های به اصطلاح "کمربند آفتاب" نگران کرده است. این ایالت‌ها از جمله جورجیا، تگزاس و آریزونا به لحاظ سیاسی چندین دهه است که در کنترل جمهوری‌خواهان مانده است.

براساس گزارش نیویورک‌تایمز، تمام این ایالت‌ها به شدت تحت تاثیر پاندمی کرونا قرار گرفته‌اند.

نیویورک‌تایمز گزارش داد: بسیاری از ایالت‌های واقع در کمربند آفتاب ظاهرا در چنگ بایدن هستند. این ایالت‌ها به شدت مقابل سیاست‌های بهداشتی سختگیرانه برای مقابله با ویروس کرونا مقاومت می‌کردند. در نتیجه، ایالت‌های نظیر آریزونا، جورجیا و تگزاس در تابستان با موج قدرتمندی از شیوع کرونا مواجه شدند و همین امر تلاش‌ها برای احیای فعالیت تجاری را عقب راند.

روزنامه نیویورک‌تایمز همچنین گزارش داد، شکست در این منطقه ممکن است جمهوری‌خواهان را در نهایت وادار کند تا درباره رویکردشان به سیاست انتخاباتی تجدیدنظر کنند.

در این گزارش آمده است: چنانچه ترامپ در جنوب و غرب آمریکا بازنده شود، این امر ممکن است ترامپ و ترامپیسم و آینده انتخاباتی آنها را در رو به رشدترین و چند دسته‌ترین بخش این کشور، هر چه بیشتر به سمت تمایلات راست‌گرایانه متمایل کند.

در همین حال نظرسنجی انجام شده از سوی یاهونیوز/یوگاو نشان می‌دهد در حالی که سه هفته تا انتخابات باقی مانده ۱۷ درصد از رای دهندگان واجد شرایط گفته‌اند تا کنون رای داده‌اند که این میزان یک هفته قبل ۱۰ درصد بود. در میان این رای دهندگان بایدن، ترامپ را با ۴۷ درصد برتری (۷۰ به ۲۳) شکست داده است.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    ترامپ بازنده میدان هست ولی ایران بردی بدست نمیاره

    • ناشناس

      ترامپ حتمنا شکشت میخوره صددرصد به نفع ایران هست

    • ناشناس

      باتوجه به ماجرای هیلاری و سردار دل ها، احتمال برد ترامپ بیشتر میشه

  • محمد

    انشالله ببازه. نه فقط ایران خود آمریکاییها هم یه نفس راحت میکشند و البته هم دنیا

  • محمد

    ترامپ می بازه و بایدن رییس جمهور میشه و همه چیز در ایران ارزون میشه حالا دلالها بزنند روی قرمز مردم مظلوم بزنن روی مثبت