کد مطلب: ۶۴۷۵۷۸

ورود سامانه بارشی جدید به ایران/ هشدار شدت بارش‌ در برخی استان‌ها

ورود سامانه بارشی جدید به ایران/ هشدار شدت بارش‌ در برخی استان‌ها

سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید به کشور طی یکشنبه آینده از بارش باران،‌رعدوبرق و وزش باد شدید تا سه‌شنبه آینده در برخی مناطق خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از تسنیم ، بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در استان‌های مازندران، گلستان،‌شرق گیلان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی، اصفهان، سمنان، یزد، کرمان، فارس، شمال بوشهر و ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های البرز و تهران در برخی ساعات رگبار باران، گاهی وزش باد شدید موقتی و رعدوبرق پیش‌بینی شده است.

فردا شنبه ۳ اردیبهشت این وضعیت برای مناطق مرکز، شرق، شمال شرق و بخش‌هایی از جنوب شرق و ارتفاعات البرز ادامه خواهد داشت و بیشترین بارش‌ها در استان خراسان رضوی روی می‌دهد.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی یکشنبه آینده بار ورود سامانه بارشی جدید از غرب و شمال غرب، علاوه بر این مناطق در ارتفاعات و دامنه‌های البرز نیز باعث رگبار،‌وزش باد شدید موقتی و رعدوبرق می‌شود.

دوشنبه آینده شدت و گسترش بارش‌ها افزایش یافته و استان‌های واقع در غرب، شمال غرب، جنوب غرب، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی و البرز و سواحل غربی دریای خزر را درگیر خواهد کرد. سه‌شنبه آینده شدت بارش‌ها در این مناطق افزایش یافته و در بخش‌هایی از سواحل شرقی دریای خزر، مرکز و جنوب کشور بارش خواهیم داشت.

امروز و فردا در جنوب، مرکز، شرق و شمال شرق، یکشنبه و دوشنبه آینده در شمال شرق و شرق وزش باد نسبتا شدید پیش‌بینی شده که در مناطق مستعد خیزش گردوخاک دور از انتظار نیست. همچنین امروز و فردا خلیج‌فارس مواج خواهد بود.

*توصیف سامانه اول: گردوخاک

نوع مخاطره: کاهش دید و کاهش کیفیت هوا، وزش باد شدید موقت

منطقه اثر:

جمعه ۱۴۰۱/۰۲/۰۲: اصفهان، فارس، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، سمنان، خراسان شمالی و یزد.

اثر مخاطره: احتمال اختلال در پروازها، احتمال شکستن درختان فرسوده و نهال‌ها و احتمال آسیب به سازه‌های موقت مانند گلخانه‌ها و تابلوهای تبلیغاتی.

توصیه: احتیاط در تردد بین‌شهری به‌ویژه در جاده‌های کویری، پرهیز از حضور و حرکات ورزشی در فضای باز به‌ویژه گروه‌های حساس، احتیاط در عبور از حاشیه تابلوهای تبلیغاتی، اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های‌ نیمه‌کاره، عدم پارک خودروها اطراف موارد ذکرشده و حفاظت از صنعت کشاورزی و تمهیدات لازم در خصوص پیشگیری از خسارات احتمالی به تأسیسات حساس به گردوخاک.

*توصیف سامانه دوم: نفوذ سامانه بارشی

نوع مخاطره: رگبار باران همراه با وزش باد شدید موقت، در نواحی مستعد گردوخاک، رعدوبرق، برخورد صاعقه و تگرگ.

منطقه اثر:

جمعه ۱۴۰۱/۰۲/۰۲: مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی، یزد و ارتفاعات و دامنه‌ها در نیمه شمالی کرمان.

شنبه ۱۴۰۱/۰۲/۰۳: خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، یزد و شمال سیستان و بلوچستان.

اثر مخاطره: کاهش دید، احتمال آب‌گرفتگی محلی، لغزندگی جاده‌ها، احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، احتمال برخورد صاعقه، و احتمال بارش تگرگ.

توصیه: احتیاط در سفرهای برون‌شهری، عدم توقف در حاشیه رودخانه‌ها و احتیاط در عبور از کنار مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، احتیاط در جابه‌جایی عشایر کوچ‌رو و تمهیدات لازم در صنعت کشاورزی.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.