کد مطلب: ۴۴۳۱۸۴

آخرین وضعیت پروازهای ایران

آخرین وضعیت پروازهای ایران

راهبر عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از کاهش پروازهای عبوری از آسمان ایران از ۹۰۰ پرواز به ۱۱۰ پرواز در روز خبر داد. 

به گزارش تجارت‌نیوز ، سعید اکبری درباره کاهش پروازهای عبوری از آسمان ایران در پی شیوع ویروس کرونا و کاهش سفرهای هوایی اظهار کرد: در روزهای اخیر تعداد پروازهای عبوری از آسمان ایران روزانه بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ پرواز کاهش یافته به گونه‌ای که صنعت هوانوردی با چالش بزرگی روبه‌رو شده است.

وی افزود: بیشترین میزان پروازهای عبوری از آسمان ایران در روزهایی که کرونا شیوع یافته بود ۱۱۷ پرواز در روز بود. این در حالی است که سال گذشته پیش از بحران نیمه دوم سال، روزانه ۹۰۰ تا ۱۰۰۰ پرواز عبوری از آسمان ایران انجام می‌شد و پس از آن به ۷۰۰ پرواز به دلیل تنش‌های منطقه‌ای کاهش یافته بود اما اینکه به کمتر از ۱۲۰ پرواز در روز رسیده یک تنش بزرگ برای شرکت فرودگاه‌ها به حساب می‌آید.

عضو هیات ‌مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران ادامه داد: این شرکت یک شرکت وابسته به درآمد از محل پروازهای عبوری و خدمات فرودگاهی است و بودجه دولتی ندارد. در نتیجه در دو ماه اخیر با چالش کمبود منابع مالی و درآمد روبه‌رو شده‌ایم.

اکبری با بیان اینکه این مشکل در طول امسال احتمالا ادامه خواهد داشت و حتی به حوزه پرداخت حقوق کارکنان نیز تسری خواهد یافت، گفت: با توجه به اینکه شرکت دولتی هستیم، امکان تعدیل نیرو نداریم ضمن اینکه اکثر کارکنان شرکت فرودگاه‌ها جزو متخصصان صنعت هوانوردی هستند و نمی‌توانیم آنها را از دست بدهیم.

راهبر عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه چالش کرونا سبب شده تا صنعت هوانوردی به دلیل طولانی بودن روند بازیابی آن به مشکل بخورد، اظهار کرد: حتی در صورت از بین رفتن ویروس کرونا باز هم مدت زیادی طول خواهد کشید تا بتوانیم درآمدهای شرکت فرودگاه‌ها را به حالت قبل برگردانیم.

عضو هیات‌ مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران درباره راهکارهای جبران کاهش درآمد شرکت فرودگاه‌ها گفت: قرار است شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران مشمول تسهیلات ۷۵ هزار میلیارد تومانی دولت برای بنگاه‌های آسیب‌دیده از کرونا ‌شوند اما رقم تسهیلاتی که به شرکت فرودگاه‌ها اختصاص می‌یابد هنوز مشخص نشده ضمن اینکه روش‌های دیگری هم که می‌تواند جایگزین باشد با توجه به اینکه عمدتا به نشست و برخاست هواپیما و فعال بودن صنعت هوانوردی وابسته است، باز هم جوابگو نخواهد بود.

اکبری راه دیگر جبران کاهش درآمدها را کم کردن از هزینه‌های شرکت فرودگاه‌ها عنوان و اظهار کرد: مجبوریم طرح‌های عمرانی موجود را متوقف کرده و قراردادهای جدید پروژه‌های عمرانی را لغو کنیم همچنین از هزینه‌های پرسنلی و کارکنان صرفه‌جویی خواهیم کرد.

منبع: روزنامه اعتماد

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.