کد مطلب: ۳۲۷۱۷۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

آغاز افزایش قیمت خودرو چقدر جدی است؟

آغاز افزایش قیمت خودرو چقدر جدی است؟

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی می‌گوید: دولت برای اینکه صنعت خودروسازی به فعالیت خود ادامه دهد باید سوبسید 5 تا 6 میلیون تومانی را برای هر خودرو در نظر بگیرد. این روش می‌تواند قیمت‌ها را برای تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان تعدیل کند.

به گزارش تجارت‌نیوز، مدت‌هاست بحث قیمت جدید محصولات شرکت‌های خودروسازی کشورمان به یک معضل بزرگ تبدیل شده و به نظر می‌رسد تا روزهای آینده نیز گره کور این مشکل حل نخواهد شد. در همین حال یکی از گروه‌های خودروسازی قیمت جدید بعضی از محصولات تجاری خود را اعلام کرده که شائبه افزایش‌های جدید در گروه‌های دیگر، از جمله محصولات ایران‌خودرو را تقویت کرده است.

حال شنیده‌هایی از افزایش نرخ محصولات ایران‌خودرو در دعوت‌نامه مشتریان که ثبت نام خودرو داشتند به گوش می‌رسد که اگر صحت داشته و مورد تایید قرار گیرد، امروز باید شاهد اطلاع‌رسانی آنچه نظیر زامیاد رخ داد، در ایران خودرو باشیم.

افزایش پلکانی قیمت خودرو

در همین رابطه رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی درباره پرسشی مبنی بر اینکه افزایش قیمت خودرو در سه ماه پایانی امسال اجرا خواهد شد یا خیر؟ گفت: افزایش قیمت خودرو باید اعمال شود. این موضوع اقدامی است که دولتی‌ها برای انجامش دیر به فکر افتادند.

محمدرضا نجفی‎منش افزود: آمارها نشان می‌دهد در شش ماه نخست سال جاری، دو خودروساز بزرگ کشور زیان 5.5 هزار میلیارد تومانی را متحمل شده‌اند.

او تصریح کرد: چنانچه دولتمردان برنامه افزایش قیمت خودرو را هر چه زودتر عملیاتی کنند، این موضوع هم به نفع صنعت کشور است و هم خودروها با قیمت ارزان‌تر به دست ثبت نام‌کنندگان خواهد رسید؛ چرا که اکنون خودرو برای خریداران به قیمت آزاد محاسبه می‌شود.

نجفی‌منش در پاسخ به پرسش دیگری درباره اینکه آیا افزایش قیمت خودرو موجی از انصراف را به همراه خواهد داشت یا خیر؟ گفت: برای اینکه خودروسازان با موجی از انصراف‌دهندگان روبرو نشوند باید قیمت‌ها را پلکانی افزایش دهند. یعنی دولت به متقاضیان پیش‌خرید خودرو تخفیف بیشتری دهد که خرید خودرو برای این افراد مقرون به صرفه باشد.

او درباره میزان افزایش قیمت خودرو اظهار کرد: همچنان معتقدیم قیمت خودرو باید بین 60 تا 80 درصد گران شود. البته این موضوع به سیاست‌های سازمان حمایت، ستاد تنظیم بازار، وزارت صمت و خودروسازان ارتباط دارد.

نجفی‌منش با ارائه پیشنهادی یادآور شد: دولت برای اینکه صنعت خودروسازی به فعالیت خود ادامه دهد باید سوبسید 5 تا 6 میلیون تومانی را برای هر خودرو در نظر بگیرد. این روش می‌تواند قیمت‌ها را برای تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان تعدیل کند.

فعالان خودرویی می‌گویند اگر قیمت خودروهای داخلی گران نشود، بنگاه‌های خودروسازی با موج تعطیلی رو به رو خواهند شد.

نمایندگی‌ها چه می‌گویند؟

در همین راستا یک مسئول فروش در نمایندگی ایران‌خودرو در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت خودروهای پیش‌ثبت نام‌شده به طور رسمی گران شده است یا خیر، به تجارت‌نیوز گفت: افزایش قیمت هنوز اعمال نشده اما با پیگیری شرکت‌های نمایندگی قرار شده تا بخشنامه اعمال افزایش قیمت خودرو را دو شرکت خودروساز ظرف یک ماه آتی اعلام کنند.

او افزود: افزایش قیمت خودرو قطعی است که تا پایان آذر ماه مشخص خواهد شد.

206 گران شد

با ارسال دعوت‌نامه تسویه‌حساب خودروی 206 تیپ 2، قیمت جدید این محصول از سوی ایران‌خودرو مشخص شد.

سایت ایران‌جیب نوشته است که روابط عمومی ایران‌خودرو تایید کرده قیمت پژو 206 تیپ دو، 57 میلیون تومان شده است. اگر واقعا این طور باشد، این خودرو بیش از 58 درصد افزایش داشته و اختلافش با قیمت در بازار فعلا در حد سه میلیون و معادل همان پنج درصدی است که پیش از این خودروسازان خواستارش بودند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.