کد مطلب: ۲۷۲۱۱۵

آغاز ساخت نخستین پالایشگاه تولید روغن اکستراکت سبز در غرب آسیا

آغاز ساخت نخستین پالایشگاه تولید روغن اکستراکت سبز در غرب آسیا

مراسم کلنگ زنی نخستین پالایشگاه تولید روغن اکستراکت سبز (فرایند تولید لاستیک) در غرب آسیا در اردستان با حضور مسئولین به زمین زده شد.

در این مراسم مدیرعامل شرکت آمارانت با بیان اینکه فرایند تولید روغن سبز جهت ساخت لاستیک به صورت دانش بنیان توسط متخصصان این شرکت در کشور بومی شده است، اظهار کرد: برای احداث این پروژه و احداث پالایشگاه در شهرک صنعتی اردستان در زمینی به مساحت 32 هزار مترمربع با سرمایه گذاری 100 میلیارد تومان و استغال زایی 200 نفر و ظرفیت تولید 60 هزار تن محصول در سال در مدت 18 ماه در نظر گرفته شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ،بهزاد محمدی با بیان اینکه تولید لاستیک از روغن سبز کمک به محیط زیست و باعث کاهش 8 درصدی مصرف سوخت در خوردهای سنگین و 4 درصدی مصرف بنزین در خوردهای سبک می‌شود، تصریح کرد: استفاده از این روغن در فرایند تولید لاستیک باعث کاهش 20 درصدی استهلاک خودرو و کاهش 20 درصدی آلایندگی می‌شود.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح به مدت 15 سال توسط نیروهای متخصص در حال مطالعه بوده است، تصریح کرد: تجهیزات فنی و احداث این کارخانه توسط نیروهای متخصص ایران و بصورت کاملا بومی صورت می‌گیرد.

محمدی با بیان اینکه مسئولین کشور هنوز به باور اعتماد به جوان ایرانی نرسیده‌اند، تاکید کرد: نمی‌توان با دید قدیمی به تولید و اشتغال نگاه کرد. پیشرفت نیازمند استفاده از نیرو و نگاه جوان است که نیازمند تغییر نگرش مسئولین هستیم.

منبع:ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.