کد مطلب: ۴۷۴۵۷۹

روحانی از طریق ویدئو کنفرانس؛

آغاز رسمی سال تحصیلی جدید / اولین وظیفه معلمان مقابله با ویروس کروناست

آغاز رسمی سال تحصیلی جدید / اولین وظیفه معلمان مقابله با ویروس کروناست

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه اولین وظیفه معلمان مقابله با ویروس کروناست، گفت: امسال سال متفاوتی با همه سال‌های تحصیلی یک قرن اخیر در شیوه رعایت پروتکل‌های بهداشتی و نظم و انضباط در این زمینه از سوی دانش‌آموزان است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سال تحصیلی جدید به طور رسمی با نواخته شدن زنگ دبیرستان پسرانه نارمک از طریق ویدئو کنفرانس و توسط رئیس جمهور، آغاز شد.

حسن روحانی در آیین آغاز سال تحصیلی جدید با بیان اینکه برای ما مهم است روند آموزش در کشور جریان داشته باشد، اظهار کرد: امروز هم به مدد همه خانواده‌ها و دانش آموزان عزیز و معلمان گرانقدر ثابت می‌کنیم که دوگانگی آموزش - سلامت‌ و خانه - مدرسه غلط است.

وی افزود: امسال دقت‌ها در روند حفظ سلامت دانش‌آموزان بیشتر خواهد بود؛ چرا که یک دشمن طبیعی یعنی ویروس کرونا هم در کشور حضور دارد و این کار بر دوش معلمان، مدیران مدارس و خانواده‌هاست. ما می‌خواهیم بگوییم آموزش در کشور ما در سخت‌ترین شرایط تعطیل نمی‌شود همانطور که در سخت‌ترین روزهای جنگ هم تعطیلش نکردیم.

رئیس جمهور گفت: امسال با تبریک سال تحصیلی جدید به معلمان عزیز عرض می‌کنم که امسال رسالت و وظایف سخت‌تری بر دوش‌شان قرار دارد. هر کسی معتقد است که آموزش باید تعطیل شود یعنی رشد و تعالی نوجوانان باید تعطیل شود و این روند توقف‌ناپذیر است.

روحانی تصریح کرد: اولین وظیفه معلمان عزیز ما مقابله با ویروس کروناست. در مدرسه مدیر و معلم سنگین‌ترین وظیفه را بر عهده دارند و البته خانواده‌ها و دانش‌آموزان هم همکاری می‌کنند. پس قبل از آغاز هر کلاس درسی با توصیه بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی باشد و در هر کلاسی سوالات دانش‌آموزان درباره سلامت شان برابر کرونا پاسخ داده شود و لااقل پنج دقیقه به این امر اختصاص داده شود.

وی یادآور شد: از همه معلمان خواهش می‌کنم که به دانش‌آموزان سکونت و آرامش بدهند تا استرس و اضطراب نداشته باشند. اگر رعایت بهداشت انجام شود، ماسک و رعایت فاصله صورت گیرد می‌تواند ما را از این ویروس برحذر دارد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه خلاصه کردن آموزش با بهترین و شیواترین بیان از وظایف معلمان است، اظهار کرد: ممکن است امسال برخی از کارهای آموزشی که در مدارس انجام می‌شده به خانه محول شود و در اینجا باید که خانواده‌ها مثل همیشه دانش‌آموزان را همراهی کنند. همچنین در روزهایی که ممکن است حضور مجازی باشد هم باید مانند روزهایی که حضور فیزیکی دانش‌آموزان در مدارس انجام می‌شود نیز کیفیت آموزش حفظ شود.

روحانی با تاکید بر اینکه اولویت در امر آموزش با سلامت دانش‌آموزان است، تصریح کرد: اگر شبهه‌ای در سلامت دانش‌آموزی است حتماً او را به خانه بفرستید و اگر که خانواده‌ای مبتلا به کرونا شده است، حق ندارد فرزند عزیزش را به مدرسه بفرستد بلکه از طریق مجازی باید آموزش را تا پایان قرنطینه ادامه دهد.

وی در پایان گفت: امسال سال انضباطی دانش‌آموزان است. چیزی شبیه پادگان‌های آموزشی نیروهای مسلح، به طوری که در مسیر منزل تا مدرسه اصول بهداشتی را مراعات کند، در مدرسه رعایت فاصله اجتماعی را مورد توجه قرار دهد، در زمان خروج از مدارس نیز این فاصله‌گذاری حفظ شود. پس امسال سال متفاوتی با همه سال‌های تحصیلی یک قرن اخیر در شیوه رعایت پروتکل‌های بهداشتی و نظم و انضباط در این زمینه از سوی دانش‌آموزان است.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • الماس

    کروناترازخودت سراغ داری؟

  • رامین

    روزانه چندین هزار نفر درگیر این بیماری میشن ! و صدها نفر دچار فوت بر اثر این بیماری ، اون وقت مدارس رو باز میکنن تا کرونا شدت بیشتری پیدا کنه اللخصوص که فصل پاییز ، آنفلونزا هم وجود داره و این دو تلفیق میشن و یک بیماری جدید تر و قوی تر تولید میشه

  • رامین

    تازه تازه خانواده ها و بچه ها داشتن به آموزش غیر حضوری عادت میکردن و خیلی خوب پیش میرفت ، الان که به فصل پاییز نزدیکیم و یه فصلی با آب و هوای بارانی و سرد که آنفولانزا هم حرف اول و توش میزنه ، این دو ویروس ترکیب یه ویروس خطرناک رو تشکیل میدن ، موج جدید و بزرگ کرونا بزودی در راه و امیدوارم مرگ و میر بیشتر نشه ، خدا خودش رحم کنه ، شما اول باید میومدید راه درمان رو که واکسن هستش رو پیدا میکردید و به کل کشور توزیع میکردین بعد مدارس رو باز میکردین و فعالیت های دیگه و چرخه های اقتصادی و.. شما با این راهکارتون قصد جوون مردم رو دارید ، من محصل نیستم ولی برادر زاده هام و خواهر زاده هام که هستن ، لطفا راهکار اساسی که همان تولید واکسن رو پیش رو قرار بدین