خبر مهم:

کد مطلب: ۶۷۱۳۴۶

آغاز نام‌نویسی از زائران اربعین در روزهای آینده

آغاز نام‌نویسی از زائران اربعین در روزهای آینده

به گفته وزیر کشور نام‌نویسی از زائران اربعین طی روزهای آینده آغاز می‌شود. بر اساس توافق‌های صورت گرفته با دولت عراق روزانه ۲ هزار و ۵۰۰ نفر می‌توانند بدون ویزا از طریق سفر هوایی به عراق سفر کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وزیر کشور روز دوشنبه در حاشیه نشست ستاد مرکزی اربعین که در وزارت کشور برگزار شد، به خبرنگاران گفت که در جلسه امروز مسائل مربوط به مراسم اربعین که از مدت‌ها پیش برنامه‌های آن آغاز شده مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در خصوص آماده‌سازی هرچه‌بیشتر حوزه حمل و نقل و اسکان و پشتیبانی‌ها و هماهنگی با عراق نیز تبادل نظر شد.

ایرنا گزارش داد، احمد وحیدی افزود: پیش از این نیز نشست‌های جداگانه‌ای با استانداران مرزی و مسئولان دستگاه‌ها از جمله وزارت نیرو، نیروهای مسلح، نیروی انتظامی و هلال احمر و دیگر نهادهای عمومی و دولتی که در برگزاری مراسم اربعین نقش دارند، برگزار شده و آمادگی خوبی وجود دارد که امیدواریم با مشارکت همگان و نهادهای دولتی و عمومی سفر خوب و راحت و ایمنی برای همه زائران عزیز فراهم شود.

وی درباره آغاز ثبت‌نام زائران عتبات عالیات گفت: ثبت‌نام از زائران اربعین در روزهای آینده در سامانه حج و زیارت آغاز می‌شود و همه عزیزانی که قصد انجام این سفر بزرگ معنوی و شرکت در این هنگامه فرهنگی دارند، می‌توانند نام‌نویسی کنند تا برای تسهیل هرچه‌بیشتر سفر آنها برنامه‌ریزی کنیم.

وحیدی درباره واکسن زائران اربعین هم توضیح داد: پیش‌بینی وزارت بهداشت و درمان این است که همه عزیزان در آستانه سفر یک دُز واکسن یادآور تزریق کنند.

او درباره قیمت روادید عراق اظهار کرد: دوستان عراقی متعهد شده‌اند در ایام اربعین لغو روادید برای سفر از مرزهای زمینی صورت می‌گیرد که امیدواریم مشکلی در این زمینه به وجود نیاید اما همین الان تعداد محدودی شامل روزانه ۲ هزار ۵۰۰ نفر بدون ویزا می‌توانند از طریق سازمان حج و زیارت و از مرز هوایی به عتبات عالیات بروند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.