کد مطلب: ۶۷۷۰۳۶

آلودگی، خراسان شمالی را هم تعطیل کرد/ کدام شهرها فردا تعطیل هستند؟

آلودگی، خراسان شمالی را هم تعطیل کرد/ کدام شهرها فردا تعطیل هستند؟

آلودگی هوا که امروز علت تعطیلی برخی از شهرها از جمله تهران بود، به خراسان شمالی رسید. شش شهرستان این استان امروز و فردا تعطیل شدند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: افزایش غلظت ریزگردها در آسمان استان سبب شد تا فعالیت‌های مختلف اداری، بانکی و بخش خصوصی امروز و فردا (۱۳ و ۱۴ تیر) تعطیل شود.

به نقل از ایرنا ، جواد نظری اظهار کرد: افزایش میزان ریزگردها در آسمان بجنورد، کیفیت هوای این شهر را با شاخص آلودگی ۵۰۰ در وضعیت بحرانی قرار داد. بر این اساس کارگروه اضطرار آلودگی هوا برگزار شد.

نظری تصریح کرد: با تصمیم کارگروه اضطرار آلودگی هوای خراسان شمالی؛ فعالیت تمامی بخش‌های خصوصی، دولتی، مراکز فرهنگی، ورزشی، اصناف و بازاریان و بانک‌های شهرستان‌های بجنورد، گرمه، جاجرم، فاروج، شیروان و مانه و سملقان در شیفت عصر امروز (۱۳ تیر) و فردا تعطیل است.

وی افزود: اینک دستگاه‌های مختلف به‌ویژه اورژانس، دانشگاه علوم پزشکی و جمعیت هلال احمر به حالت آماده‌باش درآمده‌اند و سایر دستگاه‌ها نیز برای خدمات‌رسانی در شرایط خاص آمادگی دارند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: گروه های حساس شامل کودکان، سالمندان، بیماران قلبی و ریوی و زنان باردار با افزایش غلظت آلاینده‌ها بیش از سایر دیگران در معرض خطرات جبران‌ناپذیر هستند، این افراد در شرایط ناسالم بودن هوا از حضور و فعالیت طولانی مدت در فضای باز خودداری کنند.

جواد نظری افزود: جولان ریزگردها در آسمان خراسان شمالی امروز افزایش یافته است، البته منشاء این ریزگردها که از روزهای گذشته این استان را تحت‌تاثیر قرار داده که بخشی از این آلودگی در داخل و بخشی در خارج از کشور است.

نظری گفت: پیش‌بینی می‌شود ریزگردها اواخر وقت فردا سه‌شنبه از استان خارج و کیفیت هوا بهتر شود.

فعالیت سنگ‌شکن‌ها، کارخانه آسفالت و دیگر واحدهای آلاینده در حاشیه بجنورد، منبع اصلی گردوغبار و علت مهم آلودگی هوای مرکز خراسان شمالی است.

با توجه به کاسه‌ای بودن شهر بجنورد، در صورت بروز مشکل در آلودگی هوا، رفع آن مشکل است، از این رو باید اقدامات پیشگیرانه، مورد توجه باشد.

آلودگی هوای مرکز خراسان شمالی تنها در یک نقطه از بجنورد قابل سنجش و اندازه‌گیری است و تنها ایستگاه سنجش آلودگی هوای استان در جوار اداره کل حفاظت محیط زیست مستقر است.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.