کد مطلب: ۷۹۸۴۱۵

آمار دواطلبان نوبت دوم کنکور اعلام شد

آمار دواطلبان نوبت دوم کنکور اعلام شد

مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور از ثبت نام بیش از یک میلیون و یکصدهزار داوطلب برای شرکت در نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، علیرضا کریمیان با اشاره به پایان ثبت‌نام برای شرکت در نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ گفت: داوطلبان تا روز پنجشنبه ۲۴ فروردین ماه مهلت داشتند نسبت به نام‌نویسی در این آزمون اقدام کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: بر اساس آمار نهایی بیش از یک میلیون و صد هزار نفر در نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ ثبت نام کردند و آمار داوطلبان نوبت اول این آزمون بیش از ۹۰۰ هزار نفر بود.

مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور تأکید کرد: نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۱۴ و ۱۵ تیر ماه سال ۱۴۰۲ در ۵ گروه آزمایشی «علوم ریاضی و فنی»، «علوم تجربی»، «علوم انسانی» «هنر» و «زبان خارجی » برگزار خواهد شد.

وی تاکید کرد: داوطلبانی که در نوبت اول کنکور ۱۴۰۲ شرکت کردند، اوایل اسفندماه سال جاری نمره خام آزمون خود را دریافت کردند و پس از اعلام نتایج سوابق تحصیلی دانش‌آموزان در خرداد ماه، نمره کل داوطلب اعلام می‌شود.

کریمیان افزود: در کنکور ۱۴۰۲ نقش و تاثیر مستقیم کنکور در پذیرش دانشجویان کاهش یافته و سوابق تحصیلی دانش‌آموزان به معیاری برای قبولی دانشجویان در مراکز آموزش عالی تبدیل شده است. بر این اساس، سهم آموزش و پرورش به لحاظ سابقه تحصیلی ۴۰ درصد و سهم کنکور سراسری ۶۰ درصد خواهد بود.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.