کد مطلب: ۷۱۲۸۹۹

آمار مبتلایان وبا امروز ۲۳ مهر ۱۴۰۱/ شناسایی ۴ بیمار جدید

آمار مبتلایان وبا امروز 23 مهر 1401/ شناسایی 4 بیمار جدید

۴ بیمار مبتلا به وبا در کردستان شناسایی شدند. بنابراین تعداد مبتلایان وبا تاکنون به ۵۴ نفر رسیده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، آمار مبتلایان وبا امروز ۲۳ مهر ۱۴۰۱ اعلام شد.

به نقل از باشگاه خبرنگاران، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: با شناسایی ۴ مورد ابتلای قطعی دیگر به بیماری وبا در استان تعداد مبتلایان به ۵۴ نفر رسید.

بهرام کندایی گفت: در پی تشدید غربالگری افراد دارای علایم بیماری‌های روده‌ای و اسهال، چهار مورد ابتلای قطعی دیگر به بیماری وبا (سه نفر سقز و یک نفر در بانه) شناسایی شده و با این احتساب، مجموع مبتلایان به این بیماری در کردستان به ۵۴ نفر رسید.

کندایی افزود: اکثر موارد شناسایی شده به‌صورت سرپایی درمان شده‌اند.

وی ادامه داد: تعداد موارد مبتلا در شهرستان‌ها بدین صورت است که در مریوان ۳۵ بیمار، سقز ۷ بیمار، سنندج ۴ بیمار، بانه ۴ بیمار، کامیاران ۲ بیمار و سروآباد ۲ بیمار تاکنون شناسایی شده است.

کندائی با اشاره به اینکه، بیماری وبا به دنبال خوردن غذا یا آب آلوده به باکتری ویبریو کلرا ایجاد می‌گردد، تاکید کرد: برای کنترل و مقابله موثر با این بیماری باید دستورالعمل‌های بهداشتی مربوطه را مهم تلقی نموده و رعایت کرد.

او رعایت دستورات بهداشتی و مصرف آب و غذای سالم را از مهمترین راهکار‌های پیشگیری و کنترل بیماری وبا بیان کرد و افزود: به مردم عزیز توصیه می‌شود ضمن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و پرهیز از تردد‌های غیر ضروری به نقاط آلوده، مواد غذایی را از مراکز معتبر تهیه و از فروشندگان دوره گرد و دستفروشان خریداری نکرده و از استفاده از منابع آبی نامطمئن خودداری نمایند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه، اسهال شدید و بد بو از علائم ابتلا به بیماری وبا است، گفت: کسانی که دارای علائم مذکور هستند لازم است سریعاً به مراکز درمانی مراجعه کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.