کد مطلب: ۷۱۱۳۴۷

پرداخت ۳۰ هزار میلیارد تومان خسارت بیمه‌ای

پرداخت 30 هزار میلیارد تومان خسارت بیمه‌ای

رییس بیمه مرکزی گفت: آمار متوفیان و مصدومان حوادث جاده‌ای و ترافیکی آمار بالایی است و بعضا با تلفات جنگ‌های اروپا قابل مقایسه است. مجموع خسارت‌هایی که توسط صنعت بیمه پرداخت شده بالغ بر ۳۰ هزار میلیارد تومان بوده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، مجید بهزادپور در همایش تجلیل از نمونه‌های ترافیکی بارومسافر که در شهرک آزمایش برگزار شد، اظهار کرد: آمار متوفیان و مصدومان حوادث جاده‌ای و ترافیکی آمار بالایی است و بعضا با تلفات جنگ‌های اروپا قابل مقایسه است. البته در گذشته این آمار بیشتر بود اما با تلاش دستگاه‌های مسئول این آمار پایین‌تر آمده است. حدود ۱۷ هزار کشته و بیش از ۳۶۰ هزار مصدوم آمار تکان‌دهنده ای است‌. در چهارماهه اول نیز تعداد متوفیان ۱۱ درصد افزایش داشته و تعداد مصدومین نیز ۲۰ درصد بیشتر شده است.

به نقل از ایسنا، وی ادامه داد: صنعت بیمه هم مانند مجموعه فراجا در بخش امنیت و آرامش مردم سهمی دارد. اصلی‌ترین هدف صنعت بیمه دادن آرامش و اطمینان به آحاد مردم است. صنعت بیمه حوزه‌های مختلفی دارد. برای مثال حوزه بیمه شخص ثالث بیش از ۴۰ درصد پورتفوی حق بیمه مربوط به آن می‌شود. در سال ۱۴۰۰ تعداد بیمه‌نامه صادر شده بیش از ۲۴ میلیون بیمه نامه بوده و یک میلیون و ۴۵۷ هزار خسارت ثبت شده‌ و بیش از ۲۳ هزار میلیارد تومان خسارت پرداخت شده‌است. مجموع خسارت‌هایی که توسط صنعت بیمه پرداخت شده بالغ بر ۳۰ هزار میلیارد تومان بوده است.

تصریح کرد: به موجب حق بیمه، ۱۰ درصد حق بیمه شخص ثالت برای رسیدگی فوری به مصدومیت به حساب وزارت بهداشت پرداخت می‌شود. این رقم در سال‌های گذشته به ۱۶ هزار میلیارد تومان رسیده است. به غیر از این موارد در بعد فرهنگ‌سازی نیز با شیوه‌های مختلف در رسانه‌های مختلف با ساختن سریال و … صنعت بیمه‌ فعال بوده است.

بهزادپور اظهار کرد: در موضوع حوادث ترافیک مستقیما درگیر هستیم. وزارت راه، صمت، قوه قضاییه، وزارت بهداشت و … نیز در این زمینه درگیرند. این موضوع هم برای کشور بار اقتصادی دارد و هم مشکلات اجتماعی جدی در بر داشت. در سال ۱۳۸۶ آمار افراد آسیب دیده از این موضوع بسیار زیاد بود. ما از ابتدای سال با همکاری خوب با پلیس راهور برای حل این معضل کاملا در خدمت پلیس هستیم. مجموعه صنعت بیمه به طور مستقیم پرداخت هزینه را انجام می‌دهد اما جان مردم برای ما بسیار ارزشمندتر است. ما از رییس پلیس راهور درخواست کردیم که اگر می‌توانیم در هر حوزه ای با پلیس همکاری کنیم.

وی درباره پروژه‌های مشترک بیمه و پلیس راهور گفت: با توجه به حساسیت موضوع، اگر بتوانیم هر چه بیشتر از تکنولوژی استفاده کنیم تلفات کمتری خواهیم داشت. پروژه پرداخت خسارت برخط برای خسارت‌های کمتر از ۲۰ میلیون یکی از طرح‌های ترافیکی است. سامانه‌ای در بیمه مرکزی نیز انجام شده و قرار است با همین سامانه خسارت محاسبه و برای شخص زیان‌دیده صادر شود.

بهزادپور افزود: بحث ارزیابی ریسک و خطر راننده نیز در دستور کار قرار دارد. ما با قوه قضاییه نیز کاری مشترک شروع کردیم و امیدواریم این طرح نیز منجر به راهکاری مفید شود.

وی تاکید کرد: در سال جاری باید حول چند محور اصلی با نهادهای مختلف همکاری کنیم. یکی از آن‌ها تبادل اطلاعات و ایجاد سامانه جامع رسیدگی به تصادفات است. گام دوم نیز موضوع فرهنگ‌سازی است و سومین گام هم عملیات اجرایی مشترک است تا بتوانیم حوادث و سوانح را کاهش دهیم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.