کد مطلب: ۷۹۸۶۸۶

آمار کرونا امروز ۲۷ فروردین ۱۴۰۲/ کاهش آمار کرونا با واکسیناسیون

آمار کرونا امروز 27 فروردین 1402/ کاهش آمار کرونا با واکسیناسیون

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آمار کرونا را اعلام کرد. تعداد بیماران جدید شناسایی شده به 606 نفر رسیده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، آمار کرونا برای امروز 27 فروردین 1402 اعلام شد.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، در شبانه روز گذشته ۶۰۶ بیمار مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد.

از دیروز تا امروز ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۲ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۶۰۶ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی و ۳۳۷ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۶۰۳ هزار و ۶۹۷ نفر رسید.

در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۹ نفر از بیماران کووید ۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری، به ۱۴۵ هزار و ۸۳۷ رسید.

تا کنون ۷ میلیون ۳۵۲ هزار و ۱۴۷ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

۷۸۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۵۶ میلیون و ۱۸۰ هزار و ۴۰۰ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

در حال حاضر ۱۲ شهرستان وضعیت قرمز، ۶۱ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۷۰ شهر در وضعیت زرد و ۱۰۵ شهر کشور نیز در وضعیت آبی قرار دارند.

کاهش آمار کرونا با تزریق سه دز واکسن

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا گفت: روند تزریق واکسن کرونا در ایران رو به کاهش است اما واکسیناسیون در کاهش میزان بستری در بیمارستان‌ها بسیار تاثیرگذار است.
حمیدرضا جماعتی دبیر کمیته علمی کشوری کرونا گفت: مطالعه‌ای در کشور بر روی ۲۴ هزار بیمار بستری در بخش مراقبت‌های ویژه انجام و مشخص شد که تزریق سه نوبت واکسن کرونا می‌تواند به طور چشمگیری باعث کاهش مرگ و میر و بستری در بخش مراقبت‌های ویژه شود.

وی با اشاره به برگزاری هشتاد و چهارمین جلسه کمیته علمی کشوری کرونا، اظهار داشت: این اولین جلسه کمیته علمی در سال جدید بود که آخرین وضعیت و اطلاعات کرونا در ایران و دنیا بررسی شد. در دو سه هفته اخیر میزان ابتلا به کرونا، بستری و مرگ و میر ناشی از آن در کشور ما، مقداری افزایش یافته، اما در کشور‌های اروپایی و آمریکایی، روند کاهش یابنده را تجربه کرده بودند.

وی افزود: افزایش موارد ابتلا و بستری از آثار زیرسویه اُمیکرون است که میزان بستری مرگ و میر در این زیرسویه در مقایسه با سویه‌هایی مانند دلتا، کم، اما میزان سرایت زایی بیشتر است. خوشبختانه در سه چهار روز اخیر شاهد کاهش میزان ابتلا و مرگ و میر کرونا در کشور هستیم که بنظر می‌رسد همین روند ادامه دار باشد.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.