کد مطلب: ۴۶۵۶۴۹

لاری خبر داد:

آمار کرونا در ایران ۷ مرداد / رکورد جدید کرونا و قرمز شدن وضعیت تهران

آمار کرونا در ایران 7 مرداد / رکورد جدید کرونا و قرمز شدن وضعیت تهران

سخنگوی وزارت بهداشت با اعلام جان باختن ۲۳۵ بیمار در شبانه روز گذشته و ثبت رکورد جدیدی در کشور گفت: تهران به عنوان پرجمعیت ترین و پرترددترین استان کشور برای اولین بار بعد از خیز اول بیماری در وضعیت قرمز قرار گفت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، گفت: از دیروز تا امروز ۷ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۶۶۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۶۸۷ نفر از آنها بستری شدند.

وی اظهار کرد: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۹۶ هزار و ۲۷۳ نفر رسید.

به گفته لاری، متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۳۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۶ هزار و ۱۴۷ نفر رسید.

وی اعلام کرد: خوشبختانه تاکنون ۲۵۷ هزار و ۱۹ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند.

لاری افزود: ۳۹۰۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تاکنون دو میلیون و ۳۸۰ هزار و ۱۲۲ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی همچنین در تشریح استان‌های در وضعیت قرمز گفت: استان‌های تهران، مازندران، گلستان، فارس، آذربایجان شرقی، اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، خراسان رضوی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، لرستان و هرمزگان در وضعیت قرمز قرار دارند.

لاری ادامه داد: همچنین استان‌های آذربایجان غربی، خوزستان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، زنجان، همدان، کهگیلویه و بویر احمد، مرکزی، یزد، گیلان و قم هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

وی با بیان اینکه سه استان به استان‌های قرمز کشور اضافه شده است، افزود: در حال حاضر ۱۵ استان در وضعیت قرمز و ۱۱ استان در شرایط هشدار قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت درباره وضعیت تهران گفت: تهران به عنوان پرجمعیت ترین و پرترددترین استان کشور برای اولین بار بعد از خیز اول بیماری در وضعیت قرمز قرار گفت که امیدواریم اعمال محدودیت‌ها و رعایت پروتکل‌ها جدی‌تر تلقی شود.

لاری ادامه داد: تعداد موارد بستری روزانه در کشور به دوران اوج پیک بیماری در اسفند نزدیک شده است و وضعیت شیوع بیماری در کشور و جهان رو به افزایش و نگران کننده است؛ به طوری که بیش از ۱۶ میلیون نفر در دنیا به این بیماری مبتلا شده اند و حدود ۶۴۰ هزار نفر نیز به دلیل این بیماری جان باخته اند.

وی تاکید کرد: همه گیری در جهان چنان در شتاب است که شش هفته گذشته تعداد کل موارد ابتلا دو برابر شده است. اساسی ترین عامل برای جلوگیری از انتشار ویروس عزم و اراده ما در تصمیم گیری برای حفظ سلامت خود و هم نوعانمان در برابر بیماری است.

لاری گفت: اگر کشوری در کنترل این بیماری موفق بوده، این موفقیت مرهون همکاری مردرم در رعایت پروتکل های بهداشتی بوده است. بنابراین خواهش ما آن است که با رعایت اصول سه گانه فاصله گذاری فیزیکی، شستن مرتب دستها و استفاده از ماسک برای همه سنین، حافظ سلامتی خود و خانواده هایتان در برابر بیماری باشید.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    برگزاری کنکورها در این وضعیت خطرناک درست نیست

  • ناشناس

    خواهشا آموزشگاه ها و باشگاه ها رو تعطیل کنید

  • ناشناس

    با این وضعیت باز میخوان کنکور برگذار کنن .

  • Maryam

    تازه این آماری هست که اینا میگن…

  • طاهری

    نظر ب اینکه خدا ب دادمون برسه خیلی نگران کننده اس

  • ناشناس

    وای خداهمسرم کروناگرفته بیمارستان جانبودآوردیمش خونه دخترم سه سالشه میترسم اونم بگیره خداکمکمون کن

  • ناشناس

    نتونستین جلوی کنکور بگیرید بخصوص ارشد ودکترا… حتما با این سفر ها امار میره بالاتر خودتون وبا چین مقایسه نکنید ما چین نبودیم

  • ناشناس

    سخنگوی وزارت بهداشت در خصوص صحت اطلاعات وگزارش های وضعیت رسیدگی به تشخیص این بیماری در استان هایی که در گروه استان های وضعیت قرمز و هشدار نیستند و چگونگی راستی آزمایی آمار های این گونه استانها گزارش اعلام نمایند.

  • ناشناس

    مشکل این جاست که اکثر کسانی که تو سطح شهر ماسک میزنن افرادی هستند که مبتلا نیستند. ظاهراً مبتلایان هیچ اجباری برای استفاده از ماسک ندارند! در صورتی که ماسک در واقع برای مبتلایان است.
    خود من به شخصه همین امروز فرد مبتلایی را دیدم که بدون ماسک در پیاده رو نشسته بود و سرفه های خشک شدیدی رو به مردم میکرد. یک خیابان باید به خاطر یک شهروند غیر مسءول آلوده شوند. ما مردم کی میخواهیم یک ذره فرهنگ داشته باشیم…..

  • مَلِک تتلیتی

    هر جا رو تعطیل میکنید، باشگاه رو تعطیل نکنید !!! اگه باشگاه رو تعطیل کنین، بعضیا رو خودکشی زودتر از کرونا میکشه !!!