کد مطلب: ۵۶۸۰۲۵

۳۶۶ فوتی جدید کرونا در کشور/شرایط بسیار خطرناک است

۳۶۶ فوتی جدید کرونا در کشور/شرایط بسیار خطرناک است

بنابر اعلام بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۲هزار و ۵۱۱ بیمار جدید کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند و متاسفانه ۳۶۶ بیمار نیز جان خود را از دست دادند. رئیس بخش عفونی بیمارستان لقمان نیز از شرایط و وضعیت بسیار وخیم کرونا در کشور خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بنابر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، تا کنون ۹ میلیون و ۹۲۵ هزار و ۶۰۳ نفر دُز اول واکسن کرونا و دو میلیون و ۷۴۱ هزار و ۹۷۹ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۲ میلیون و ۶۶۷ هزار و ۵۸۲ دُز رسید.

افراد واجد شرایط برای تزریق واکسن حتما در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام کنند.

از دیروز تا امروز ۱۰ مردادماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۲ هزار و ۵۱۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که سه هزار و ۴۸۳ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به سه میلیون و ۹۰۳ هزار و ۵۱۹ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۳۶۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۹۰ هزار و ۹۹۶ نفر رسید.

خوشبختانه تا کنون سه میلیون ۳۸۵ هزار و ۱۹۵ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

۵ هزار و ۵۳۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۲۵ میلیون و ۹۷۸ هزار و ۶۳۲ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

در حال حاضر ۲۸۵ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۱۰ شهر در وضعیت نارنجی، ۵۳ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.( ایسنا )

با این شیوه نمی‌توان کرونا را جمع کرد

رئیس بخش عفونی بیمارستان لقمان با اشاره به تاخت و تاز شدید کرونا در کشور، گفت: به هیچ وجه آینده روشنی از یک ماه آینده ویروس نداریم، تمام امید ما مثل پیک‌های قبلی این است که خود ویروس فروکش کند و این در حالی است که سیستم درمانی کشور شرایط بسیار سختی دارد.

دکتر شروین شکوهی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه با افزایش تعداد کلی بیماران درصد تعداد بیماران بدحال هم به همان نسبت افزایش می‌یابد، گفت: متاسفانه انگار مردم فراموش کردند که کرونا وجود دارد.

تعطیلی ۶ روزه چه فایده ای داشت؟

وی افزود: از طرف دیگر دولت هم اقدامات مطلوبی انجام نمی‌دهد، این تعطیلی ۶ روزه تهران چه فایده‌ای داشت؟ این گونه تعطیلی‌ها کمک نمی‌کند، آمار وحشتناک زیاد است و شرایط بسیار خطرناک است و با توجه به خستگی زیاد کادر درمان نمی‌توان با این شیوه کرونا را جمع کرد.

مردم رعایت نمی کنند و کسی هم جلودارشان نیست

وی افزود: چند روز قبل مرا به عروسی دعوت کردند، آنهم در چنین اوضاعی؛ مردم رعایت نمی‌کنند و انگار کسی هم جلودارشان نیست‌. بیش از یک سال است که کار ما اطلاع رسانی به مردم است؛ در حالی که عده‌ای هیچگونه رعایتی نمی‌کنند و در مورد این عدم رعایت دیگر نمی‌توان گفت فقط تقصیر دولت است.

تخت خالی نداریم

شکوهی با بیان اینکه میانگین سنی مبتلایان با پیک‌های قبلی تفاوت چندانی نداشته است، اظهار کرد: در بیمارستان ما اصلا تخت خالی نیست. برای پذیرش بیمار از اورژانس به بخش یا باید یک نفر مرخص شود یا اینکه خدای ناکرده یک نفر جان خود را از دست بدهد، که تخت خالی شود.

مشکلات اکسیژن در اغلب بیمارستانها

وی افزود: دستگاه‌ها و تجهیزات بیمارستانی به طور مداوم کار می‌کنند و مستهلک می‌شوند و مشکلات اکسیژن در اکثر بیمارستان‌ها وجود دارد. آیا آینده روشنی از شرایط یک ماه آتی ویروس داریم؟ به هیچ وجه. تمام امید ما مثل پیک‌های قبلی این است که خود ویروس فروکش کند؛ در حالی که سیستم درمانی کشور شرایط سختی دارد و در حال نابود شدن است. ( ایسنا )

آخرین اخبار مربوط به کرونا را در صفحه کرونا تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • روحانی

    هیچ کدام اندازه مترو قربانی نمی گیره خودتون مسخره نکنین با این حرفا مشاغل خصوصی تعطیل نشدن ادارت دولتی که خدا تعطیل شون کرده

  • ناشناس

    واقعا مردم عجیبی هستیم با خودمان هم لج داریم. ماسک نزدن دودش توچشم خودمون میره نه مسئولین.
    همه خسته ایم ولی اگر رعایت نکنیم اوضاع بدتر طولانی تر و وحشتناک تر میشه.

  • ناشناس

    دوتا ماسک میزنم من. روزی ۱۴ ساعت هم توی خیابونم از سر ناچاری. گوشم داره کنده میشه بخدا. هیچکس ماسک نمیزنه.فروشنده های فروشگاه های مرکز شهر شیراز همه بدون ماسک هستن . کی میخاد نظارت کنه ؟ اوایل تعطیلشون کردن و سیاست ریختن که تا ساعت ۶ فعالیت کنن. الان که شرایط بدتر شده تا ساعت ۱۱ شب رفت و آمد هست و فعالیت.