کد مطلب: ۵۸۵۷۴۳

آمار کرونا در ایران ۱۵ مهر ۱۴۰۰ / مجموع جانباختگان از ۱۲۲ هزارنفر گذشت

آمار کرونا در ایران ۱۵ مهر ۱۴۰۰ / مجموع جانباختگان از ۱۲۲ هزارنفر گذشت

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، طی شبانه‌روز گذشته متاسفانه ۲۳۳ بیمارکرونا در کشور جان خود را از دست دادند و و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۲۲ هزار و ۱۲ نفر رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بنابر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، از دیروز تا امروز (۱۵ مهرماه ۱۴۰۰) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۱ هزار و ۶۲۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد که۱۷۴۲ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵ میلیون و ۶۷۴ هزار و ۸۳ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۳۳ بیمار کرونا جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۲۲ هزار و ۱۲ نفر رسید.

خوشبختانه تا کنون ۵ میلیون ۱۶۹ هزار و ۹۹۹ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

۵ هزار و ۵۴۹ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۳۲ میلیون و ۹۳۶ هزار و ۶۵۶ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

در حال حاضر ۱۶ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۹۸ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۷۶ شهر در وضعیت زرد و ۵۸ شهر در وضعیت آبی قرار دارند ( ایسنا ).

آمار تزریق واکسن

همچنین بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، در شبانه‌روز گذشته بیش از یک میلیون دز واکسن کرونا تزریق شده است.

تا کنون ۴۳ میلیون و ۵۴۳ هزار و ۹۹ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۱۷ میلیون و ۸۸۱ هزار و ۳۰۳ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۶۱ میلیون و ۴۲۴ هزار و ۴۰۲ دُز رسید.

همچنین در شبانه‌روز گذشته، یک میلیون و ۶ هزار و ۴۵۷ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است ( ایسنا ).

جدیدترین آمار کرونا در جهان

شمار مبتلایان به بیماری «کرونا» در جهان نیز تاکنون به ۲۳۷ میلیون و ۱۰۹ هزار و ۹۰۴ نفر رسیده و مرگ چهار میلیون و ۸۴۱ هزار و ۲۴۱ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است و ۲۱۴ میلیون و ۲۷۰ هزار و ۲۴۷ نفر از مبتلایان نیز بهبود یافته‌اند.

روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۲۱ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

بر اساس آمارهای جهانی، آمریکا با بیش از ۴۴.۹ میلیون مبتلا و بیش از ۷۲۷ هزار قربانی همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کرونا قرار دارد.

هند نیز با آمار بیش از ۳۳.۸ میلیون مبتلا پس از آمریکا در رتبه دوم جهانی به لحاظ میزان ابتلا قرار دارد و آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در برزیل هم از ۲۱.۵ میلیون نفر فراتر رفته و در حال حاضر سومین کشور جهان به لحاظ بالاترین شمار مبتلایان است.

همچنین پس از ایالات متحده، کشورهای برزیل با بیش از ۵۹۹ هزار و هند با بیش از ۴۴۹ هزار جانباخته، بالاترین آمار قربانیان کرونا را در این فهرست جهانی گزارش داده‌اند.

بر اساس این فهرست، روسیه نیز با گذشتن از آمار ۲۱۲ هزار جانباخته تاکنون بیشترین تلفات کرونا را در بین کشورهای اروپایی داشته است.

ایران در فهرست ۱۰ کشوری که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را داشتند، در رتبه هشتم جهان قرار دارد ( ایسنا ).

آخرین اخبار کرونا را در صفحه ویروس کرونا در تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    امارات با ۹ میلیون جمعیت ۲۰۰۰ فوتی کرونا
    ایران با ۸۰ میلیون جمعیت باید ۲۰۰۰۰ فوتی می داشت ولی ۱۲۰ هزار فوتی داره.

  • ناشناس

    خداروشکر اول تشکروقدردانی از زحمات بی وقفه کادرپزشکی ودوم قدردانی ازدولت محترم که باواکسینه کردن مردم این بیماری منحوس را به حداقل رساندند