کد مطلب: ۶۶۲۰۱

آمریکایی ها بزرگ ترین عسل خواران جهان

آمریکایی ها بزرگ ترین عسل خواران جهان

مصرف عسل توسط انسان سابقه ای 8هزار ساله دارد، به این معنا که بشر از دیرباز به اهمیت غذایی و دارویی این ماده طبیعی پی برده است. در دوران حاضر نیز عسل به عنوان یک منبع غذایی سالم و مفید توجه بسیاری از انسان ها را به خود جلب کرده و بسیاری از پزشکان، ارزش

a35a139997d4a9fc9a562562715ad19f_XL.jpg مصرف عسل توسط انسان سابقه ای 8هزار ساله دارد، به این معنا که بشر از دیرباز به اهمیت غذایی و دارویی این ماده طبیعی پی برده است.
در دوران حاضر نیز عسل به عنوان یک منبع غذایی سالم و مفید توجه بسیاری از انسان ها را به خود جلب کرده و بسیاری از پزشکان، ارزش دارویی زیادی را برای این ماده غذایی در نظر گرفته اند بنابراین تولید عسل در دنیای امروز، تجارتی پویا و اقتصادی مهم را فراهم آورده و در بسیاری از کشورهای جهان، تولید این ماده غذایی در دستور کار قرار گرفته است.
در این گزارش میزان صادرات و واردات جهانی عسل در فاصله سال های 2009 تا 2014 بررسی می شود. همان گونه که در ادامه خواهید دید، کشور چین به عنوان بزرگ ترین صادرکننده عسل در سطح جهان به شمار می رود و کشورهایی مانند مکزیک و آرژانتین رتبه های بعد را در زمینه صادرات این محصول از آن خود کرده اند. همچنین ایالات متحده آمریکا نیز به عنوان بزرگ ترین واردکننده عسل در جهان شناخته می شود و کشورهایی نظیر انگلستان، فرانسه، ژاپن و آلمان از دیگر واردکنندگان بزرگ عسل در جهان به شمار می روند.
روند صادرات عسل در سال 2009
روند تولید عسل در سال های اخیر در چند کشور عمده جهان متمرکز شده است که در این میان چین، مکزیک و آرژانتین در رتبه های نخست قرار دارند، به طوری که در سال 2009 کشور چین با فروش 284میلیون دلار عسل به عنوان بزرگ ترین صادرکننده عسل در سطح جهان به شمار می رفت و 12درصد از فروش جهانی عسل را از آن خود کرده بود. جالب است بدانید این روند تاکنون نیز ادامه داشته است.
همچنین در سال 2009 آلمان و مکزیک به عنوان دومین و سومین صادرکننده عسل در سطح جهان به شمار می رفتند، به طوری که عسل مکزیک 7درصد از سهم بازار جهانی را به خود اختصاص داده بود. البته شایان ذکر است که کشور آلمان در سال مذکور از بزرگ ترین واردکنندگان عسل نیز به شمار می رفت.
بزرگ ترین واردکنندگان عسل در سال 2009
از طرفی کشور آلمان در سال 2009 به عنوان بزرگ ترین واردکننده عسل در سطح جهان نیز به شمار می رفت و 24درصد از عسل مصرفی خود را وارد می کرد. ایالات متحده آمریکا نیز با داشتن 16درصد از سهم واردات جهانی عسل به ارزش 383میلیون دلار، دومین واردکننده عسل در سال مذکور به شمار می رفت.
انگلستان، فرانسه و ژاپن در سال مذکور به ترتیب سومین تا پنجمین واردکننده بزرگ جهانی عسل محسوب می شدند. آنچه در سال های مذکور جالب توجه است، روند صادرات و واردات عسل در کشور آلمان است، به این معنا که کشور مذکور توانست سهم واردات عسل خود را در سال های اخیر به شدت کاهش دهد.
چین بزرگ ترین صادرکننده کنونی عسل در جهان
طبق آماری که تحلیلگران حوزه اقتصاد ارائه کرده اند، در سال 2014 چین با داشتن 21.7درصد از سهم صادرات جهانی عسل، بزرگ ترین تأمین کننده جهانی عسل در جهان به شمار می رفت و به دنبال آن آرژانتین با 9.1درصد و مکزیک و با 6.6درصد، در مقام های دوم و سوم قرار داشتند. همچنین در فاصله سال های 2007 تا 2014 اوکراین و هند سریع ترین رشد را در زمینه تولید عسل داشتند، به طوری که در هر سال اوکراین 49.1درصد و هند 37.7درصد رشد را ثبت کرده است.
اما به طور کلی چین با صادرات 26.8درصد، در سال 2014 به عنوان بزرگ ترین تأمین کننده این ماده غذایی در جهان به شمار می رود. جالب است بدانید که حجم عظیمی از عسل تولید شده در چین، در کشور ژاپن به مصرف می رسد به طوری که 64درصد از عسل مصرف شده در ژاپن، از کشور چین تأمین و 20درصد از عسل تولیدی چین به کشور مذکور صادر می شود.
واردکنندگان بزرگ عسل در حال حاضر
بزرگ ترین واردکنندگان عسل در سطح جهان نیز به ترتیب کشورهای ایالات متحده آمریکا، آلمان، انگلستان، ژاپن و فرانسه هستند، به طوری که طبق آمارهای ارائه شده در سال های اخیر، سهم واردات ایالات متحده آمریکا 27.5درصد، آلمان 13.6درصد، انگلستان 6.5درصد، ژاپن 6.3درصد و فرانسه 5.7درصد بوده است.
پنج کشور مذکور در مجموع 59.5درصد از سهم کل واردات عسل را به خود اختصاص داده اند. در این میان ایالات متحده آمریکا با افزایش 2.3درصدی، حجم بیشتری از واردات را نشان می دهد و در مقابل، کشور آلمان با داشتن سهم منفی 8.9درصد، روند وارداتی ضعیفی را در زمینه این ماده غذایی ثبت کرده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.