کد مطلب: ۲۳۱۸۲۲

آمریکا خطری جدی برای جهان

آمریکا خطری جدی برای جهان

کارشناسان معتقدند که آمریکا با هدف کسب منافع مالی، به‌دنبال ایجاد رعب و وحشت در جهان است، به این ترتیب نه تنها برای جوامع بین‌المللی احترامی قائل نیست بلکه با این رویکرد خطری جدی برای جهان به حساب می‌آید.

مهتدی کارشناس مسائل غرب آسیا با حضور در برنامه تیترامشب درباره جنجال آمریکا و متحدان غربیش علیه سوریه گفت: آمریکا بعد از هیاهوی بسیار و درست بعد از آنکه تلاش کرد تا با تهدیدهای پیاپی جهان را در رعب و وحشت بیندازد، سلسله حملاتی را به سوریه آغاز کرد که به گفته تروریست‌های مستقر در سوریه، این حملات بی اثر بوده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، او در ادامه افزود: عملکرد آمریکا، فرانسه و انگلیس علیه سوریه ما را به یاد این ضرب‌المثل عربی انداخت که فیلم موش زاییده است، به این معنا که آمریکا بعد از جنجال‌های بسیار در نهایت دست به اقدامی کودکانه زد که انتقاد جامعه بین‌المللی را در پی داشت.

سیدهادی سیدافقهی کارشناس مسائل غرب آسیا دیگر مهمان برنامه گفت: هدف آمریکا و غرب این بود که سلاح شیمیایی موجود در سوریه را نابود کنند.

او افزود: این مثلث شوم در حقیقت با این ادعا پا میدان گذاشتند درحالی که تنها به دنبال تغییر معادلات سوریه به نفع تروریست‌های باقی مانده در این کشور بوده است.

او یادآور شد: تا کنون شورای امنیت 8 جلسه با موضوع سوریه برگزار کرده اما امروز پس از پیروزی ارتش سوریه در غوطه شرقی این رعب و وحشت در اردوگاه غرب افتاده زیرا آنها میلیاردها دلار در سوریه هزینه کرده‌اند و امروز باید دست خالی سوریه را ترک کنند که طبیعتا این موضوع برایشان بسیار سخت و گران است.

او تصریح کرد: ترامپ با این حملات تنها می‌خواست به متحدان سعودی خود بگوید که ما همچنان سر پیمانمان با آل سعود هستیم و از طرف دیگر این پیام را داشت که این میزان هزینه‌ای که تاکنون عربستان برای جنگ افروزی آمریکا در سوریه پرداخته نیز کم است و به این بهانه به دنبال گرفتن هزینه‌های مالی بیشتر از آل سعود است.

رجب صفر اف کارشناس مسائل بین المللی دیگر مهمان برنامه گفت: جنگ روانی میان روسیه و آمریکا به بالاترین سطح خود رسیده است.

او افزود: ترامپ با لاف‌های بی شمارش تلاش کرد تا سطح صبر و تحمل پوتین را بسنجد، او با توییت های جنجالیش خواست بر سطح تنش‌های منطقه بیفزاید، سوریه اولین نقطه ایست که آمریکا و غرب در آن ناکام مانده، این در حالی است که غرب با تمام توان پا در این میدان گذاشت اما نتیجه‌ای جز شکست بدست نیاورد.

او گفت: تیم کنونی ترامپ، تیمی جنگی است که همه معادلات بین‌المللی را زیرپا می‌گذارد و عملا اهل منطق و تحلیل نیست. این تیم به معاهدات بین الملی بی‌توجه است و کوچکترین احترامی به قوانین بین‌المللی نمی‌گذارد و تنها با ایجاد رعب و وحشت و جنگ افروزی به دنبال تامین منافع مادی خود هستند که این موضوع یک خطر جدی برای جهان به حساب می‌آید.

منبع: صداوسیما

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.