کد مطلب: ۳۱۳۲۱۲

رئیس کمیسیون صنعت اتاق تهران در گفتگو با تجارت‌نیوز:

نسبت به آینده خوشبین هستیم 

نسبت به آینده خوشبین هستیم 

رییس کمیسیون صنعت و معدن اتاق تهران می‌گوید: ما فعالان اقتصادی به آینده بعد از تحریم‌ها خوشبین هستیم، چرا که در زمان تحریم‌ها شاهد اتفاق حادی نخواهیم بود. اروپایی‌ها مصمم هستند برای حفظ امنیت خودشان نسبت به حفظ برجام ایستادگی کنند.

رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق تهران در پاسخ به این پرسش که شرکای جدید در دوران تشدید تحریم‌ها کدام کشورها می‌توانند باشند؟ به تجارت‌نیوز گفت: در دو هفته آینده قسمت آخر تحریم‌های آمریکا علیه ایران اکران خواهد شد. ما نسبت به آینده خوشبین هستیم، چرا که در زمان تحریم‌ها شاهد اتفاق حادی نخواهیم بود. اروپایی‌ها مصمم هستند برای حفظ امنیت خودشان نسبت به حفظ برجام ایستادگی کنند.

مهدی پورقاضی افزود: اروپایی‌ها برای حفظ برجام قرار است خط اعتباری یا بنیاد مالی را در شهر لوکزامبورگ راه‌اندازی کنند. هدف از راه‌اندازی این خط اعتباری تهاتر در برابر کالاهای غیرنفتی اروپایی‌ها با نفت ایران است. متاسفانه مشکل امروز برخی شرکت‌های اروپایی این است که حاضر به خرید نفت ایران نیستند؛ چرا که آنها نسبت به تحریم آمریکایی‌ها در قبال نحوه فعالیت‌ خود در هراس هستند.

وی تصریح‌کرد: اروپا قصد دارد با پافشاری در برابر حفظ و نگهداری برجام استقلال مالی و اقتصادی خود را با آمریکا تفکیک کند. اروپایی‌ها معتقدند آرامش در خاورمیانه می‌تواند آرامش اروپا را حفظ کند. بنابراین این سیگنال‌ها می‌تواند امتیاز مثبتی باشد که طی هفته‌های پیش رو در اختیارمان قرار گرفته می‌شود.

پورقاضی گفت:در حال حاضر موج انتظار تورمی در سطح جامعه بسیار زیاد است. عده‌ای عناوینی مبنی بر اینکه با فرار سیدن 13 آبان ماه مباحث اقتصادی کشور با برخی چالش‌ها رو به رو خواهد شد را مطرح می‌کنند. درحالی که قرار نیست ناآرامی اقتصادی در آن زمان رخ دهد و به مرور زمان شاهد تثبیت وضعیت خواهیم بود.

پورقاضی به رونق صدور کالاهای قاچاق به بازارهای خارجی اشاره‌کرد و گفت: در حال حاضر صادرات قاچاق محدود به کالاهای سوبسیدی می‌شود. مانند انواع سوخت، برنج، روغن، دارو. در این بازه زمانی خروج این کالاها به سایر کشورها منفعت زیادی دارد.

وی تصریح کرد: صادرات قاچاق سوخت آنقدر بالاست که با هیچ کالای دیگری قابل مقایسه نیست. در حقیقت قیمت یک لیتر بنزین در خارج از کشور حدود 12 برابر قیمت سوخت در ایران است. بنابراین قاچاق این کالاها صرفه اقتصادی بسیاری دارند و خیلی افراد نیز به این نوع اقدامات روی آورده‌اند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.