کد مطلب: ۴۶۰۸۳۰

تجارت‌نیوز از آینده طلا گزارش می‌دهد:

آخرین وضعیت در بازار طلا / قیمت طلا در آینده چه خواهد شد؟

آخرین وضعیت در بازار طلا / قیمت طلا در آینده چه خواهد شد؟

روز گذشته قیمت طلا و سکه، بر خلاف ثبات بهای طلای جهانی، افزایش یافت که بر این اساس قیمت سکه طرح جدید به ۱۰ میلیون و ۲۹۸ هزار تومان هم رسید. اما آیا روند صعودی قیمت طلا همچنان ادامه خواهد یافت؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، درباره آینده قیمت طلا ، عبادالله محمد ولی، عضو انجمن صنفی کارفرمایان صنعت طلا و جواهر می‌گوید: عواملی که بر قیمت طلا تاثیرگذار است یکی بخش خارجی آن بوده که همان اونس جهانی است و بخش دیگر آن ارزش پول ملی در مقابل سایر ارزهای دیگر است که در این محاصره‌ای که شکل می‌گیرد قیمت نهایی طلا با دلار کف بازار تعیین می‌شود.

به اعتقاد محمد ولی، نقش بانک مرکزی در کنترل قیمت طلا بسیار برجسته است، اگر در این زمینه تصمیمی از سوی بانک مرکزی و متولیان اقتصاد کشور گرفته نشود پیش‌بینی می‌شود که روند قیمت طلا در آینده نیز افزایشی باشد.

اما بانک مرکزی نسبت به آخرین روند قیمت دلار چه واکنشی نشان داده که بتواند بر قیمت طلا هم تاثیرگذار باشد؟

رئیس کل بانک مرکزی گفت: تلاطم این روزهای بازار، عمدتاً از عدم تعادل عرضه و تقاضا در بازار حواله ارز، به خاطر مشکلات ناشی از کرونا در ابتدای سال، نشأت گرفته است.

عبدالناصر همتی عنوان کرده است: بانک مرکزی یک‌بار در مهرماه سال ۹۷ توان خود را نشان داد. برخی به خاطر اشتباه محاسباتی تا دوسال برای فروش دلارهای ۱۹ هزار تومانی خود معطل ماندند. امروز نیز ریسک بازار ارز برای سرمایه‌گذاری به شدت افزایش پیدا کرده است و من نیز وظیفه دارم این را به فعالان اقتصادی گوشزد نمایم.

اما درباره علت گرانی در بازار طلا، ولی‌الله محمدولی، رئیس اتحادیه طلا و جواهر هم معتقد است: طی ماه‌های اخیر بخصوص روز گذشته که سکه تمام بهار آزادی طرح جدید از مرز ۱۰ میلیون تومان عبور کرد، اصلی‌ترین عاملی که در بازار فعال است جو روانی و هیجانی است که موجب رشد شدید تقاضا شده است.

وی در تحلیلی در روزنامه ایران عنوان کرده است: هم در بازار ارز و هم طلا و سکه با یک تقاضای بالا روبه‌رو هستیم که در کنار سایر عوامل مانند محدودیت‌های تحریم و شیوع کرونا روند صعودی قیمت‌ها را رقم زده است.

محمد کشتی‌آرای، فعال بازار طلا نیزز افزایش تقاضا و افزایش نرخ ارز را دو دلیل اصلی این افزایش قیمت دانسته و معتقد است: متاسفانه اخبار و مسائل سیاسی، مسائل اقتصادی را تحت‌تاثیر قرار داده به طوری که الان قیمت هر سکه بهار آزادی چیزی حدود یک میلیون تومان حباب داشته و قیمت واقعی سکه ۹ میلیون تومان است.

به اعتقاد مسعود یزدانی، نایب‌رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران، افرادی که قصد حفظ ارزش سرمایه‌ها و ریال خود را دارند، بهتر است وارد بازی‌های خرید سکه و سفته‌بازی‌ها نشوند؛ چرا که این وضعیت چندان ادامه‌دار نخواهد بود و با فروکش کردن ویروس کرونا و برگشت کسب‌وکار‌ها به روال سابق خود، قطع به یقین وضعیت همه بازار‌ها بهتر خواهد شد.

اما آیا این پیش‌بینی‌ها محقق خواهد شد؟ در ابتدای هفته جاری رئیس اتحادیه طلای تهران در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است قیمت طلا تا پایان این هفته روند ثابتی داشته باشد؟ به تجارت‌نیوز گفت: با افزایش قیمت دلار پیش‌بینی‌ها از احتمال افزایش دوباره قیمت طلا حکایت دارد؛ چرا که نوسان قیمت دلار به طور مستقیم بر قیمت طلا اثرگذار است. چنانچه قرار باشد قیمت دلار با همین رویه گران شود، احتمالا قیمت طلا تا پایان هفته نوسان افزایشی را تجربه خواهد کرد.

ابراهیم محمدولی تصریح کرده بود: در این وضعیت از مسئولان انتظار می‌رود که با کنترل قیمت دلار قیمت طلا و سکه را در بازار مدیریت کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • حسن

    طلا گرمی یک میلیون را رد خواهد کرد تاریخ بزن

  • محسن

    طلا گران خواهد شد

  • ناشناس

    خدا عاقبت ما جووونا را بخیر کنه باز میگن ن ج ازدواج و تولد پایین هست
    دولت وظیفه ش کنترل و مدیریت همین چیزاست به جای اینکه بشینید و درباره برجامی که ایران را 8 سال عقب انداخت صحبت کنید و درباره ماسک اجباری نظر بدید بفکر اقتصاد کشور باشید
    خودتان که قشر مرفه هستین درک این سختی ها رو ندارید
    اما بدانید اگر اصلاح نشوید اون دنیا با عذاب اصلاح خواهید شد

  • ناشناس

    دولت هم خدا رو میخواهد هم خرما بورس بره بالا دلار وسکه بره پایین بشین تا بیاد پایین

  • گل احمدی

    طلادر مرز گرمی دو میلیون تومان میشه وقتی چهارصفر خذف شد چیزی نمی فهمید

    • ناشناس

      دقیقا منظورتون چیه
      چه با حذف صفر چه بدون حذف وضعیت طلا جهانیست
      مستقیما تاثیر پذیر از دلاره

  • مهرسا

    سلام.قطعا با سیاستی که دولت در پیش گرفته اینقدرارزون میشه تا خودشون بتونن بخرن.
    این وسط مردمی که گرون خریدن برای جلوگیری از ضرر بیشتر می فروشن واین اختلاف میره توی جیب دولت.

  • امین

    طلای هر یک گرم قطعا 2 میلیون میشه

    • ناشناس

      از کجا میدونی

  • ناشناس

    من موندم این نوع کارشناسی که بورس در وضعیت کاذب باید بره بالا و آقایون برای طلا نسخه میپیچن بیاد پایین ینی چی ؤقتی اونس جهانی رو به بالا و بازارهای موازی با حداکثر توان چه با حباب چه بی حباب در حال افزایشه رییس اتحادیه دنبال معجزه میگرده مطمئنا در پی افزایشات دلار و قیمت جهانی و مخصوصا بازار موازی که یکیش بورس هست قیمت رو به بالا هست بدون شک

    • سعيد

      انس جهانی طلا توی ۶ ماه گذشته ١٣ درصد رشد داشته، در حالی که توی ۶ ماه گذشته توی ایران طلا بالای ٨٠ درصد رشد داشته.
      امیدوارم تفاوت این ٢ رو متوجه باشی.

  • حسن

    اونیکه از حرفشان پیداست صبرکنین معلومه طلا به شدت افزایشیست تاریخ بزن کی گفتم

    • لی لی

      واقعا

  • ناشناس

    سلام توجه به ریسک شدن بورس بهترین گزینه سزمایه گذاری طلا هست ….طلا به نظرم بالاتر هم‌میره