کد مطلب: ۴۵۴۲۶۸

جهانپور خبر داد:

ابتلای ۳۱۳۴ نفر به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته / ۸۰۱۲ نفر تاکنون جان خود را از دست دادند

ابتلای ۳۱۳۴ نفر به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته / ۸۰۱۲ نفر تاکنون جان خود را از دست دادند

سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۳۱۳۴ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور خبر داد و گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۷۰ بیمار کووید-۱۹ جان خود را از دست دادند و بر این اساس مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۸۰۱۲ نفر رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز( ۱۴ خرداد ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۱۳۴ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شد که از بین مبتلایان جدید، ۴۹۳ مورد بستری و ۲۶۴۱ مورد از افراد معادل ۸۴ درصد از موارد جدید، در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند.

وی با بیان اینکه مجموع بیماران کووید-۱۹ در کشور به ۱۶۰ هزار و ۶۹۶ نفر رسید، افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۷۰ بیمار کووید-۱۹ جان خود را از دست دادند. بر این اساس مجموع جان باختگان این بیماری به ۸۰۱۲ نفر رسید.

جهانپور ادامه داد: خوشبختانه تاکنون ۱۲۵ هزار و ۲۰۶ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت ۲۵۵۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

جهانپور گفت: تاکنون ۹۹۷ هزار و ۹ آزمایش تشخیص کووید-۱۹ در کشور انجام شده است.

وی با بیان اینکه وضعیت خوزستان همچنان قرمز است، اظهار کرد: استان‌های هرمزگان، آذربایجان‌های شرقی و غربی، کردستان، کرمانشاه، بوشهر، سیستان و بلوچستان، قزوین و خراسان رضوی در وضعیت هشدار قرار دارند.

جهانپور تاکید کرد: رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی و هوشمند با جدیت بیشتر و استفاده از ماسک، ضرورت اجتناب ناپذیر این روزها و روزهای آینده است.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • میلاد

    با این مردم 80 میلیون نفر میگیرن تو ایران

  • نادر

    سلام جناب جهانپور این روزها روزهای جا بجایی مستاجران میباشد و بهترین بستر گسترش ویروس کرونا میباشد چون جهت اجاره مسکن جدید باید حداقل دو نفر از اعضای خانواده از منزل جدید باید بازدید کنند با این روش هر خانه اجاره ای روزی ۵ بازدید کننده داشته باشد آیا بستری مناسب جهت انتقال کرونا نیست حداقل امسال را اجازه جابجا شدن و رفت آمد افراد به منزل دیگران ممنوع کنید و قرارداد مستاجران را خودکار تمدید کرده با این کار هم انتقال کرونا را کمتر کر ه وهم جلوی سوداگری در اجاره خانه گرفته میشود با تشکر

  • بیمار .کرونایی

    جناب جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت . آیا میدانید در فصل جابجایی مستاجران هستیم وبا رفت و آمد بازدید کنندگان مردم از خانه ای به خانه دیگر هم برای خود هم برای ساکنین آن خانه ها چقدر خطر ناک از نظر انتقال ویروس کرونا میباشد روزانه چند نفر غریبه به خانه همدیگر رفت آمد دارند و در تماسند خطرناک ترین راه انتقال کرونا میباشد و شدت در انتقال کرونا جابجایی مستاجران را امسال ممنوع اعلام گنید

  • سید

    دوباره تعطیل کنید مگه چی میشه با جان مردم بازی نکنید